Produkcyjna faza BMW serii 4 jest zbliżona do konceptu, zaprezentowanego na styczniowej wystawie w Detroit. „Czwórka” jest dłuższa, szersza i niższa od poprzedniej „trójki” Coupe, którą zastępuje. Auto ma też dłuższy rozstaw osi, szerszy rozstaw kół i niższe zawieszenie, które pozwoliło osiągnąć najniższy punkt ciężkości (poniżej 500 mm) w całej obecnej gamie modelowej BMW.
W zgodzie z obowiązującymi założeniami producenta z Monachium, seria 4 również będzie oferowana w wielu wersjach wykończeniowych: podstawowej, Sport Line, Modern Line, Luxury Line i z pakietem M Sport.
Nowy model BMW będzie oferowany z trzema silnikami o mocy maksymalnej od 184 do 306 KM. Do wyboru będą: 6-cylindrowy motor benzynowy (wersja 435i) lub 4-cylindrowy benzyniak (428i) oraz 4-cylindrowy diesel w odmianie 420d. Wszystkie jednostki wykorzystują technologię TwinPower Turbo. Standardowo napęd na tylne koła jest przekazywany przez 6-stopniową ręczną skrzynię biegów. W opcji dostępny jest 8-stopniowy automat. Na życzenie warianty benzynowe mogą być wyposażone w inteligentny napęd obu osi xDrive.
Europejskie ceny BMW serii 4 nie są jeszcze znane. W Stanach Zjednoczonych samochód kosztuje od 41 425 dolarów. Nowe coupe będzie jedną z gwiazd wrześniowego salonu samochodowego we Frankfurcie.