Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Nowe normy emisji

Nowe normy emisji

Unia wydała wyrok na auta spalinowe: od 2035 r. będzie zakaz, ale... dziurawy!
Aktualności

Unia wydała wyrok na auta spalinowe: od 2035 r. będzie zakaz, ale... dziurawy!

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Polska nie zgadza się na proponowaną przez KE normę emisji spalin Euro 7
Aktualności

Polska nie zgadza się na proponowaną przez KE normę emisji spalin Euro 7

Autor Paweł Krzyżanowski
Paweł Krzyżanowski
Skody Fabia, Scala i Kamiq znikną z oferty? Ich przyszłość stoi pod znakiem zapytania
Aktualności

Skody Fabia, Scala i Kamiq znikną z oferty? Ich przyszłość stoi pod znakiem zapytania

Przyszłość motoryzacji stoi pod znakiem zapytania. Nie tylko znane modele mogą zniknąć, ale całe segmenty samochodów. Jak podaje auto.cz, związkowcy z Mlada Boleslav podają w wątpliwość opłacalność produkcji najmniejszych modeli Skody i zwiastują ich koniec.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Nowa norma emisji spalin Euro 7, czyli wojna o przepisy i przyszłość samochodów
Aktualności

Nowa norma emisji spalin Euro 7, czyli wojna o przepisy i przyszłość samochodów

Na radykalne zaostrzenie norm emisji spalin jeszcze poczekamy. Producentom samochodów udało się złagodzić pierwotne rygorystyczne wymagania normy Euro 7. Co to oznacza dla kierowców, którzy wciąż preferują silniki benzynowe i wysokoprężne?

Nowa norma Euro 7 wymusi duże zmiany. Czekają nas auta z pianki?
Aktualności

Nowa norma Euro 7 wymusi duże zmiany. Czekają nas auta z pianki?

Obecnie obowiązująca norma emisji spalin Euro 6D wprowadzona została w życie wraz z początkiem 2021 r. i miała być fazą przejściową między i tak już surową Euro 6 a nową Euro 7. Wraz z końcem 2021 r. Unia Europejska planowała przyjąć projekt nowej normy, jednak z uwagi na rygorystyczne wymagania i mogące za tym iść drastyczne zmiany na rynku samochodowym termin przyjęcia jest co chwila przekładany. Może się to jednak zmienić dziś (12.10), kiedy znowu ma zostać podjęta próba zaakceptowania projektu Euro 7. Co takiego wprowadzi norma? Od kiedy będzie obowiązywać i jak to wpłynie na rynek motoryzacyjny? Wyjaśniamy.

Samochody mogą wkrótce zdrożeć nawet o 5 tys. euro. Volkswagen już zapowiada zmiany
Aktualności

Samochody mogą wkrótce zdrożeć nawet o 5 tys. euro. Volkswagen już zapowiada zmiany

Na rynku nowych samochodów od wielu miesięcy panuje zamieszanie — brakuje części, na realizację zamówień klienci czekają znacznie dłużej niż jeszcze kilka lat temu, a ceny rosną. Nie tylko ze względu na inflację, ale też z powodu wprowadzania nowych norm dotyczących m.in. emisji spalin. Szef Grupy Volkswagen, Thomas Schäfer oczekuje wzrostu cen nowych samochodów rzędu od trzech do nawet pięciu tys. euro.

Samochody spalinowe zakazane od 2035 roku
Aktualności

Samochody spalinowe zakazane od 2035 roku

Parlament Europejski zagłosował za ograniczeniem dopuszczalnej emisji CO2 przez nowe samochody o 100 proc. W praktyce oznacza to całkowite wstrzymanie sprzedaży samochodów z napędem spalinowym na terenie UE po 2035 r.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Renault krytykuje Euro 7. Mówi, że przyniesie więcej szkody niż pożytku
Aktualności

Renault krytykuje Euro 7. Mówi, że przyniesie więcej szkody niż pożytku

Emisja dwutlenku węgla w transporcie wynosi maksymalnie 15 proc. To jednak nie przeszkadza politykom ograniczać emisję właśnie dla samochodów osobowych. Renault się to nie podoba i twierdzi, że z tego nie będzie pożytku.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Unia chce zamknąć producentom kolejną furtkę emisyjną. Chodzi o hybrydy plug-in
Wiadomości

Unia chce zamknąć producentom kolejną furtkę emisyjną. Chodzi o hybrydy plug-in

Świat byłby piękny, gdyby hybrydy plug-in spalały tyle paliwa, ile producenci podają w broszurach. Ale tak nie jest, więc Unia Europejska planuje wprowadzić nowe testy emisji dla tego rodzaju napędu. Po zmianach dane katalogowe mają być bardziej zbliżone do wyników osiąganych przez kierowców w codziennej eksploatacji.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
"Auta droższe, ale eko" – Polacy są za. Tylko czy aby na pewno?
Aktualności

"Auta droższe, ale eko" – Polacy są za. Tylko czy aby na pewno?

Według organizacji Transport&Enviroment ponad trzy czwarte obywateli siedmiu krajów UE popiera żądanie, aby producenci samochodów byli prawnie zobowiązani do zmniejszenia emisji spalin produkowanych pojazdów bez względu na koszty. Co ciekawe, deklaracje Polaków w badaniu okazują się bardziej proekologicznie nastawieni od Niemców. Rodzą się jednak pytania: czy za słowami idą czyny i czy odpowiadając na pytania, ankietowani wiedzieli, jakie są realne koszty tej "zielonej rewolucji"?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Zmiany w normie Euro 7 – koniec silników spalinowych odroczony
Aktualności

Zmiany w normie Euro 7 – koniec silników spalinowych odroczony

Grupa doradcza Komisji Europejskiej AGVES najwyraźniej ugięła się pod zmasowaną krytyką i zmieniła swoje rekomendacje dotyczące normy Euro 7. Nie znajdą się w niej już warunki niemożliwe do spełnienia przez silniki spalinowe.

Stop dla normy Euro 7? Jest petycja
Aktualności

Stop dla normy Euro 7? Jest petycja

Nie milknie dyskusja na temat restrykcyjnych przepisów dotyczących emisji spalin - normy Euro 7 - które mają obowiązywać w Unii Europejskiej od 2025 r. Głosy sprzeciwu słychać zwłaszcza w Niemczech, gdzie przemysł samochodowy jest najsilniejszy w Europie. Za sprawą niemieckich automobilklubów w internecie znalazła się petycja pod znamiennym tytułem „Stop Euro 7”.

Norma Euro 7 to nie tylko początek końca silników spalinowych, ale i załamanie gospodarcze?
Aktualności

Norma Euro 7 to nie tylko początek końca silników spalinowych, ale i załamanie gospodarcze?

Choć prace nad ostateczną formą zapowiadanej na 2025 r. normy Euro 7 dopiero trwają, to jeśli Komisja Europejska przyjmie jej najbardziej restrykcyjną formę, pracę mogą stracić miliony osób zatrudnione dziś w branży motoryzacyjnej. I to będzie naprawdę poważny problem.

Kilkanaście tysięcy niesprzedanych aut – pójdą na złom czy jednak do klientów?
Aktualności

Kilkanaście tysięcy niesprzedanych aut – pójdą na złom czy jednak do klientów?

Komisja Europejska była nieubłagana. Po pierwsze, mimo kryzysu wywołanego pandemią nie zdecydowała się na przesunięcie terminu wprowadzenia nowej normy Euro 6D ISC-FCM. Po drugie, od 1 stycznia w UE sprzedaż aut niespełniających nowej normy jest bardzo mocno utrudniona, a w wielu przypadkach – wręcz niemożliwa. Co w tej sytuacji zrobią dilerzy? Zezłomują niesprzedane pojazdy?

Norma Euro 6D ISC-FCM od 1 stycznia - których aut nie będzie można już sprzedawać?
Prawo

Norma Euro 6D ISC-FCM od 1 stycznia - których aut nie będzie można już sprzedawać?

Planów się najwyraźniej nie zmienia. A przynajmniej nie zmienia ich Unia Europejska – wprowadzenie normy Euro 6D ISC-FCM było od dawna planowane na 1 stycznia 2021 r., ale ani prośby ani groźby, ani nawet pandemia koronawirusa nie były w stanie jej odroczyć. Oto co nas czeka.

Niemcy podzieleni w kwestii przyszłości aut spalinowych
Aktualności

Niemcy podzieleni w kwestii przyszłości aut spalinowych

Według badania przeprowadzonego na zlecenie portalu ogłoszeniowego mobile.de, 41 procent niemieckich kierowców chce zakazu sprzedaży aut spalinowych od 2025 r. Przeciwnych tak radykalnej decyzji jest jednak 48,2 proc. z nich

W styczniu dilerzy mogą zostać z „niesprzedawalnymi” autami na placach
Aktualności

W styczniu dilerzy mogą zostać z „niesprzedawalnymi” autami na placach

Zostały już niespełna trzy miesiące do wejścia w życie nowych norm emisji spalin. Oznacza to, że dilerzy muszą do tego czasu wyprzedać większość aut, które nowych wymagań nie spełniają. Problem w tym, że przez drugą falę pandemii koronawirusa, sprzedaż w salonach samochodowych ponownie drastycznie spada.To może oznaczać, że w salonach zostaną auta, których nie da się już zarejestrować!

Zwierzęta hodowlane trują bardziej niż wszystkie auta osobowe i dostawcze
Aktualności

Zwierzęta hodowlane trują bardziej niż wszystkie auta osobowe i dostawcze

Nie tylko samochody znalazły się na cenzurowanym. Organizacja ekologiczna Greenpeace alarmuje, że hodowla zwierząt w Unii Europejskiej także jest szkodliwa dla środowiska. Pod względem emisji gazów cieplarnianych przewyższa nawet to, co generują wszystkie samochody osobowe i dostawcze na europejskich drogach.

Nowe normy emisji - setki tysięcy aut bez prawa do rejestracji?
Aktualności

Nowe normy emisji - setki tysięcy aut bez prawa do rejestracji?

Wraz końcem 2020 roku przestaje obowiązywać dotychczasowa „tymczasowa” norma emisji spalin Euro 6d-TEMP, a od 1 stycznia 2021 nowo rejestrowane auta mają spełniać ostrzejszą normę Euro 6d. Co stanie się z autami, które nie są zgodne z nowymi wymogami, które do tej pory nie zostaną sprzedane? W mediach pojawiły się spekulacje, że będą musiały trafić „na żyletki”. Wyjaśniamy, jak jest naprawdę.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Dziwne urządzenia na ulicach Krakowa – co mierzą?
Aktualności

Dziwne urządzenia na ulicach Krakowa – co mierzą?

W Krakowie pojawiły się kolejne urządzenia pomiarowe. Nie mierzą one jednak prędkości poruszających się po mieście pojazdów, a kontrolują emitowane przez nie spaliny. To metoda znacznie skuteczniejsza niż pojedyncze kontrole z wykorzystaniem dymomierzy.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Unia przegłosowała dalsze zaostrzenie norm emisji CO2 w samochodach
Aktualności

Unia przegłosowała dalsze zaostrzenie norm emisji CO2 w samochodach

Parlament Europejski odpowiedział się w środę za ograniczeniem emisji CO2 z samochodów osobowych i dostawczych do 2030 roku. Plany ograniczenia emisji gazów cieplarnianych z samochodów zostały uzgodnione już wcześniej nieformalnie z ministrami UE.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.