Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...
Auto Świat Nowe normy emisji

Nowe normy emisji

Nowa norma emisji spalin Euro 7, czyli wojna o przepisy i przyszłość samochodów

Nowa norma emisji spalin Euro 7, czyli wojna o przepisy i przyszłość samochodów

Na radykalne zaostrzenie norm emisji spalin jeszcze poczekamy. Producentom samochodów udało się złagodzić pierwotne rygorystyczne wymagania normy Euro 7. Co to oznacza dla kierowców, którzy wciąż preferują silniki benzynowe i wysokoprężne?

Nowa norma Euro 7 wymusi duże zmiany. Czekają nas auta z pianki?

Nowa norma Euro 7 wymusi duże zmiany. Czekają nas auta z pianki?

Obecnie obowiązująca norma emisji spalin Euro 6D wprowadzona została w życie wraz z początkiem 2021 r. i miała być fazą przejściową między i tak już surową Euro 6 a nową Euro 7. Wraz z końcem 2021 r. Unia Europejska planowała przyjąć projekt nowej normy, jednak z uwagi na rygorystyczne wymagania i mogące za tym iść drastyczne zmiany na rynku samochodowym termin przyjęcia jest co chwila przekładany. Może się to jednak zmienić dziś (12.10), kiedy znowu ma zostać podjęta próba zaakceptowania projektu Euro 7. Co takiego wprowadzi norma? Od kiedy będzie obowiązywać i jak to wpłynie na rynek motoryzacyjny? Wyjaśniamy.

Samochody mogą wkrótce zdrożeć nawet o 5 tys. euro. Volkswagen już zapowiada zmiany

Samochody mogą wkrótce zdrożeć nawet o 5 tys. euro. Volkswagen już zapowiada zmiany

Na rynku nowych samochodów od wielu miesięcy panuje zamieszanie — brakuje części, na realizację zamówień klienci czekają znacznie dłużej niż jeszcze kilka lat temu, a ceny rosną. Nie tylko ze względu na inflację, ale też z powodu wprowadzania nowych norm dotyczących m.in. emisji spalin. Szef Grupy Volkswagen, Thomas Schäfer oczekuje wzrostu cen nowych samochodów rzędu od trzech do nawet pięciu tys. euro.

Samochody spalinowe zakazane od 2035 roku

Samochody spalinowe zakazane od 2035 roku

Parlament Europejski zagłosował za ograniczeniem dopuszczalnej emisji CO2 przez nowe samochody o 100 proc. W praktyce oznacza to całkowite wstrzymanie sprzedaży samochodów z napędem spalinowym na terenie UE po 2035 r.

Renault krytykuje Euro 7. Mówi, że przyniesie więcej szkody niż pożytku

Renault krytykuje Euro 7. Mówi, że przyniesie więcej szkody niż pożytku

Emisja dwutlenku węgla w transporcie wynosi maksymalnie 15 proc. To jednak nie przeszkadza politykom ograniczać emisję właśnie dla samochodów osobowych. Renault się to nie podoba i twierdzi, że z tego nie będzie pożytku.

Unia chce zamknąć producentom kolejną furtkę emisyjną. Chodzi o hybrydy plug-in

Unia chce zamknąć producentom kolejną furtkę emisyjną. Chodzi o hybrydy plug-in

Świat byłby piękny, gdyby hybrydy plug-in spalały tyle paliwa, ile producenci podają w broszurach. Ale tak nie jest, więc Unia Europejska planuje wprowadzić nowe testy emisji dla tego rodzaju napędu. Po zmianach dane katalogowe mają być bardziej zbliżone do wyników osiąganych przez kierowców w codziennej eksploatacji.

"Auta droższe, ale eko" – Polacy są za. Tylko czy aby na pewno?

"Auta droższe, ale eko" – Polacy są za. Tylko czy aby na pewno?

Według organizacji Transport&Enviroment ponad trzy czwarte obywateli siedmiu krajów UE popiera żądanie, aby producenci samochodów byli prawnie zobowiązani do zmniejszenia emisji spalin produkowanych pojazdów bez względu na koszty. Co ciekawe, deklaracje Polaków w badaniu okazują się bardziej proekologicznie nastawieni od Niemców. Rodzą się jednak pytania: czy za słowami idą czyny i czy odpowiadając na pytania, ankietowani wiedzieli, jakie są realne koszty tej "zielonej rewolucji"?

Zmiany w normie Euro 7 – koniec silników spalinowych odroczony

Zmiany w normie Euro 7 – koniec silników spalinowych odroczony

Grupa doradcza Komisji Europejskiej AGVES najwyraźniej ugięła się pod zmasowaną krytyką i zmieniła swoje rekomendacje dotyczące normy Euro 7. Nie znajdą się w niej już warunki niemożliwe do spełnienia przez silniki spalinowe.

Stop dla normy Euro 7? Jest petycja

Stop dla normy Euro 7? Jest petycja

Nie milknie dyskusja na temat restrykcyjnych przepisów dotyczących emisji spalin - normy Euro 7 - które mają obowiązywać w Unii Europejskiej od 2025 r. Głosy sprzeciwu słychać zwłaszcza w Niemczech, gdzie przemysł samochodowy jest najsilniejszy w Europie. Za sprawą niemieckich automobilklubów w internecie znalazła się petycja pod znamiennym tytułem „Stop Euro 7”.

Norma Euro 7 to nie tylko początek końca silników spalinowych, ale i załamanie gospodarcze?

Norma Euro 7 to nie tylko początek końca silników spalinowych, ale i załamanie gospodarcze?

Choć prace nad ostateczną formą zapowiadanej na 2025 r. normy Euro 7 dopiero trwają, to jeśli Komisja Europejska przyjmie jej najbardziej restrykcyjną formę, pracę mogą stracić miliony osób zatrudnione dziś w branży motoryzacyjnej. I to będzie naprawdę poważny problem.

Kilkanaście tysięcy niesprzedanych aut – pójdą na złom czy jednak do klientów?

Kilkanaście tysięcy niesprzedanych aut – pójdą na złom czy jednak do klientów?

Komisja Europejska była nieubłagana. Po pierwsze, mimo kryzysu wywołanego pandemią nie zdecydowała się na przesunięcie terminu wprowadzenia nowej normy Euro 6D ISC-FCM. Po drugie, od 1 stycznia w UE sprzedaż aut niespełniających nowej normy jest bardzo mocno utrudniona, a w wielu przypadkach – wręcz niemożliwa. Co w tej sytuacji zrobią dilerzy? Zezłomują niesprzedane pojazdy?

Norma Euro 6D ISC-FCM od 1 stycznia - których aut nie będzie można już sprzedawać?

Norma Euro 6D ISC-FCM od 1 stycznia - których aut nie będzie można już sprzedawać?

Planów się najwyraźniej nie zmienia. A przynajmniej nie zmienia ich Unia Europejska – wprowadzenie normy Euro 6D ISC-FCM było od dawna planowane na 1 stycznia 2021 r., ale ani prośby ani groźby, ani nawet pandemia koronawirusa nie były w stanie jej odroczyć. Oto co nas czeka.

Niemcy podzieleni w kwestii przyszłości aut spalinowych

Niemcy podzieleni w kwestii przyszłości aut spalinowych

Według badania przeprowadzonego na zlecenie portalu ogłoszeniowego mobile.de, 41 procent niemieckich kierowców chce zakazu sprzedaży aut spalinowych od 2025 r. Przeciwnych tak radykalnej decyzji jest jednak 48,2 proc. z nich

W styczniu dilerzy mogą zostać z „niesprzedawalnymi” autami na placach

W styczniu dilerzy mogą zostać z „niesprzedawalnymi” autami na placach

Zostały już niespełna trzy miesiące do wejścia w życie nowych norm emisji spalin. Oznacza to, że dilerzy muszą do tego czasu wyprzedać większość aut, które nowych wymagań nie spełniają. Problem w tym, że przez drugą falę pandemii koronawirusa, sprzedaż w salonach samochodowych ponownie drastycznie spada.To może oznaczać, że w salonach zostaną auta, których nie da się już zarejestrować!

Zwierzęta hodowlane trują bardziej niż wszystkie auta osobowe i dostawcze

Zwierzęta hodowlane trują bardziej niż wszystkie auta osobowe i dostawcze

Nie tylko samochody znalazły się na cenzurowanym. Organizacja ekologiczna Greenpeace alarmuje, że hodowla zwierząt w Unii Europejskiej także jest szkodliwa dla środowiska. Pod względem emisji gazów cieplarnianych przewyższa nawet to, co generują wszystkie samochody osobowe i dostawcze na europejskich drogach.

Nowe normy emisji - setki tysięcy aut bez prawa do rejestracji?

Nowe normy emisji - setki tysięcy aut bez prawa do rejestracji?

Wraz końcem 2020 roku przestaje obowiązywać dotychczasowa „tymczasowa” norma emisji spalin Euro 6d-TEMP, a od 1 stycznia 2021 nowo rejestrowane auta mają spełniać ostrzejszą normę Euro 6d. Co stanie się z autami, które nie są zgodne z nowymi wymogami, które do tej pory nie zostaną sprzedane? W mediach pojawiły się spekulacje, że będą musiały trafić „na żyletki”. Wyjaśniamy, jak jest naprawdę.

Dziwne urządzenia na ulicach Krakowa – co mierzą?

Dziwne urządzenia na ulicach Krakowa – co mierzą?

W Krakowie pojawiły się kolejne urządzenia pomiarowe. Nie mierzą one jednak prędkości poruszających się po mieście pojazdów, a kontrolują emitowane przez nie spaliny. To metoda znacznie skuteczniejsza niż pojedyncze kontrole z wykorzystaniem dymomierzy.

Unia przegłosowała dalsze zaostrzenie norm emisji CO2 w samochodach

Unia przegłosowała dalsze zaostrzenie norm emisji CO2 w samochodach

Parlament Europejski odpowiedział się w środę za ograniczeniem emisji CO2 z samochodów osobowych i dostawczych do 2030 roku. Plany ograniczenia emisji gazów cieplarnianych z samochodów zostały uzgodnione już wcześniej nieformalnie z ministrami UE.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test