Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Nowe normy emisji

Nowe normy emisji

Unia Europejska złagodziła przepisy dla producentów samochodów. Nie będzie kar?
Aktualności

Unia Europejska złagodziła przepisy dla producentów samochodów. Nie będzie kar?

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
UE dogadała się z producentami. Luzuje zapisy dotyczące emisji spalin
Aktualności

UE dogadała się z producentami. Luzuje zapisy dotyczące emisji spalin

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Koncerny motoryzacyjne zyskają więcej czasu na dostosowanie się do norm emisji CO2
Aktualności

Koncerny motoryzacyjne zyskają więcej czasu na dostosowanie się do norm emisji CO2

Cele pozostają bez zmian, ale producenci aut będą mieli więcej czasu na dostosowanie się do zaostrzonych norm. Komisja Europejska uległa naciskom ze strony europejskich koncernów motoryzacyjnych i jak informuje Reuters, wydłużyła do trzech lat okres, w którym firmy muszą spełnić cele emisji CO2 dla samochodów osobowych i dostawczych.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Tysiące zł kary za każdy sprzedany samochód – o tyle mogą wzrosnąć ceny. Producenci protestują
Aktualności

Tysiące zł kary za każdy sprzedany samochód – o tyle mogą wzrosnąć ceny. Producenci protestują

16 miliardów euro kar mogą łącznie zapłacić w tym roku europejscy producenci samochodów za przekroczenie limitów emisji spalin przez swoje samochody. To, że nie zmieszczą się w limitach, jest oczywiste – można wręcz powiedzieć, że taki jest plan. Jeśli tę kwotę rozdzielimy po równo na każdy samochód spalinowy sprzedawany w Unii Europejskiej, dowiemy się z grubsza, o ile musi zdrożeć przeciętne nowy samochód tylko z powodu kar. Kwoty są szokujące, branża protestuje.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Czy od 1 stycznia naprawdę będzie aż tak drogo? [ANALIZA]
Aktualności

Czy od 1 stycznia naprawdę będzie aż tak drogo? [ANALIZA]

Nie da się dokładnie wyliczyć, o ile podrożeją samochody od stycznia 2025 r., a powoływanie się na jeden konkretny przykład i przekładanie go na każde nowe auto to zwyczajne bicie piany. Tłumaczymy, o co dokładnie chodzi w zmianach, które wejdą w życie w nowym roku, i jak przełożą się one na cenniki nowych samochodów.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
W Brukseli diesle miały być tylko z normą euro 6. Ale coś poszło nie tak
Aktualności

W Brukseli diesle miały być tylko z normą euro 6. Ale coś poszło nie tak

Tak upadają najbardziej ambitne plany wprowadzające wyśrubowane normy emisji spalin w transporcie. Od stycznia 2025 roku po miało obowiązywać drastyczne zaostrzenie norm emisji spalin w stolicy Belgii, a tak naprawdę na terenie całej aglomeracji. Zmiany nie wejdą jednak w życie, gdyż w wyniku głosowania we władzach lokalnych zostały przesunięte o dwa lata. To pokazuje, co spotka inne zbyt ambitne plany – w tym europejski zakaz rejestracji samochodów spalinowych zaplanowany na rok 2035.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Spytałem szefa Nissana w Polsce, czy nowe auta są teraz łatwiej dostępne niż 10 lat temu
Aktualności

Spytałem szefa Nissana w Polsce, czy nowe auta są teraz łatwiej dostępne niż 10 lat temu

Gdyby w Polsce obowiązywał inny system podatkowy, musielibyśmy zupełnie zmienić nasze wybory motoryzacyjne. Doskonale widać to po kontraście między polskim i fińskim rynkiem nowych samochodów. Oba na wylot zna Piotr Laube, szef marki Nissan w Polsce. W wywiadzie z Auto Światem menedżer mówi też chińskiej konkurencji i technologii, która według niego "będzie krokiem milowym dla branży". Wyjaśnia ponadto, dlaczego w niektórych miastach w Finlandii nie da się w SUV-ie otworzyć drzwi od wewnątrz — i wcale nie chodzi o mróz.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Polscy kierowcy mają poważny problem. Miliony samochodów na naszych drogach nie spełniają norm
Aktualności

Polscy kierowcy mają poważny problem. Miliony samochodów na naszych drogach nie spełniają norm

Jak jasno wskazują najnowsze dane z systemu Carfax, aż co trzeci samochód z silnikiem Diesla i co piąty samochód z silnikiem benzynowym nie spełnia kryteriów stref czystego transportu w Polsce.

Niemiecki minister żąda wyjaśnień: czy Unia Europejska chce wysłać miliony diesli na złom?
Aktualności

Niemiecki minister żąda wyjaśnień: czy Unia Europejska chce wysłać miliony diesli na złom?

Niemiecki minister transportu Volker Wissing domaga się natychmiastowych wyjaśnień od Komisji Europejskiej. Jego zdaniem, nowa interpretacja przepisów, zastosowana przez unijne władze, może w najbliższym czasie doprowadzić do konieczności wycofania z europejskich dróg milionów aut z silnikami Diesla – przy czym nie chodzi tu wcale o najstarsze diesle, ale o te, które powinny spełniać normy Euro 5 i Euro 6. Czy prawie nowym dieslom może już wkrótce grozić przymusowe złomowanie?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Autobus miejski z dieslem – jego dni są policzone. Ciężarówki też będą czyste. Unia wyznaczyła datę
Aktualności

Autobus miejski z dieslem – jego dni są policzone. Ciężarówki też będą czyste. Unia wyznaczyła datę

Rada Unii Europejskiej przyjęła rozporządzenie o nowych normach emisji spalin dla pojazdów ciężkich, które będą wchodzić w życie w najbliższych latach. Rozporządzenie zakład m.in. bezemisyjność autobusów miejskich. Po 20 dniach od publikacji rozporządzenia w Dzienniku Urzędowym UE zacznie się odliczanie.

Producenci wpadli w pułapkę. Regulacje CAFE i GSR2 wytępią z rynku tanie samochody
Aktualności

Producenci wpadli w pułapkę. Regulacje CAFE i GSR2 wytępią z rynku tanie samochody

Średnia cena nowego samochodu osobowego w Polsce to niemal 178 tys. zł – przekazał nam w kwietniu IBRM Samar. Wysoka? Już za siedem miesięcy gwałtownie podskoczy, bo producenci będą musieli zrekompensować sobie straty z powodu nowych regulacji CAFE. Pierwsze zdrożeją duże SUV-y, ale to inny gatunek jest zagrożony wyginięciem.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Zaostrzone zasady przeglądów w Niemczech. Diesel bez filtra DPF nie przejdzie, a z filtrem... też nie zawsze
Aktualności

Zaostrzone zasady przeglądów w Niemczech. Diesel bez filtra DPF nie przejdzie, a z filtrem... też nie zawsze

Od lipca 2023 r. w Niemczech podczas obowiązkowych przeglądów badana jest rzeczywista emisja cząstek stałych, a nie jak dotychczas tzw. zadymienie spalin. Właściciele wielu niemal nowych aut, teoretycznie spełniających aktualne normy emisji są w szoku, bo ich auta nie zaliczają badań technicznych, a największy problem mają właściciele modeli jednej marki. Niedługo takie badania mają być obowiązkowe także i u nas.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Rada UE przyjęła Euro 7. Normy zaostrzono, ale obyło się bez rewolucji
Aktualności

Rada UE przyjęła Euro 7. Normy zaostrzono, ale obyło się bez rewolucji

Rada Unii Europejskiej przyjęła rozporządzenie Euro 7. Akt prawny ustanawia przepisy o limitach emisji z pojazdów drogowych i o trwałości akumulatorów i ma jeszcze bardziej obniżyć emisje zanieczyszczeń ze spalin i z hamowania.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Rok temu głosowali za zakazem aut spalinowych. Sprawdziliśmy, czym sami jeżdżą
Aktualności

Rok temu głosowali za zakazem aut spalinowych. Sprawdziliśmy, czym sami jeżdżą

W sieci niemałe zainteresowanie wzbudza ostatnio materiał opublikowany w serwisie Youtube, informujący, że europarlamentarzyści, którzy w ubiegłym roku głosowali za zakazem sprzedaży aut spalinowych, sami w najlepsze wciąż takimi jeżdżą. Czy to przejaw politycznej hipokryzji? Sprawdziliśmy protokoły z głosowań i oświadczenia majątkowe polskich europosłów.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Surowe normy emisji spalin miały ochronić europejską motoryzację, ale Chiny i tak są górą
Aktualności

Surowe normy emisji spalin miały ochronić europejską motoryzację, ale Chiny i tak są górą

Po Internecie krąży prześmiewczy mem z czarno-białą mapą świata, na której pośrodku u góry widzimy kilka niewielkich plamek koloru czerwonego. Podpis brzmi: "Na czerwono oznaczone są państwa, które zakażą w 2035 rejestracji samochodów z silnikiem spalinowym w celu ratowania świata. Proszę zachować powagę". Wniosek ma być tylko jeden: unijni biurokraci to kretyni, najpierw popsuli silniki Diesla, wymuszając instalowanie w autach awaryjnych filtrów, a teraz narzucają nam auta elektryczne, choć cały świat ma to w nosie. Ten ironiczny przekaz nie jest jednak świadectwem błyskotliwości autora, lecz raczej dowodem na kompletną ignorancję. Zarówno w śrubowaniu wymagań wobec tradycyjnej motoryzacji, jak i w rozwoju elektromobilności, Europa przegrywa z kretesem.

Autor
Autor
Zespół dziennikarzy
Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Nowa norma Euro 7 bardziej realistyczna. Producenci samochodów naciskają
Aktualności

Nowa norma Euro 7 bardziej realistyczna. Producenci samochodów naciskają

Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) odniosło się do głosowania w Parlamencie Europejskim. ACEA co prawda podkreśliła bardziej realistyczne podejście do normy Euro 7 niż to, które wcześniej proponowała Komisja Europejska, ale i tak zwraca uwagę na wysoką cenę związaną z jej wprowadzeniem.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Podatek od starych samochodów w 2024 r. to fake news. Dotarliśmy do szczegółów
Aktualności

Podatek od starych samochodów w 2024 r. to fake news. Dotarliśmy do szczegółów

Pojawiają się coraz bardziej szczegółowe informacje na temat podatku od samochodów, który ma wejść w życie w 2024 r. W internecie jest już nawet kalkulator pomagający obliczyć wysokość podatku na podstawie roku produkcji samochodów i spełnianej przez niego normy emisji spalin. Ostrzegam – stawki w przypadku najstarszych samochodów są horrendalne. Jest jednak i dobra wiadomość: to zaplanowana dezinformacja. Auto Świat dotarł do szczegółów.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Wrocław będzie kolejnym miastem z zakazem wjazdu dla starszych aut
Aktualności

Wrocław będzie kolejnym miastem z zakazem wjazdu dla starszych aut

Samorząd województwa dolnośląskiego podjął już decyzję. Zaktualizowany Program Ochrony Powietrza (POP) nakłada na Wrocław obowiązek przyjęcia do końca 2024 r. projektu strefy czystego transportu. Jak informuje serwis wroclaw.pl, zadanie trzeba rozpocząć w latach 2025-2026. To oznacza, że już za dwa lata właściciele starych aut nie wjadą do centrum stolicy Dolnego Śląska.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
UE lituje się nad małymi i tanimi autami spalinowymi. Mają być sprzedawane dłużej
Aktualności

UE lituje się nad małymi i tanimi autami spalinowymi. Mają być sprzedawane dłużej

Najmniejsze i najtańsze samochody spalinowe mogą dostać kilka lat życia. Państwa członkowskie wspólnie przeciwstawiły się wprowadzeniu w 2025 r. przesadnie zaostrzonej normy Euro 7. Radykalne założenia z 2022 r. doprowadziłyby do ogromnych podwyżek i wycofania wielu modeli, których produkcja przestałaby się opłacać.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Nalepki jeszcze się nie pojawiły, a już mogą zniknąć. Nowy sposób kontroli i automatyczny mandat
Wiadomości

Nalepki jeszcze się nie pojawiły, a już mogą zniknąć. Nowy sposób kontroli i automatyczny mandat

Sejm przyjął nowelizację ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Zmiany dotyczą wymaganej wcześniej nalepki na przednią szybę, która miała uprawniać do wjazdu do stref czystego transportu. Naklejki nie zdążyły się jeszcze pojawić (bo w Polsce nie ma jeszcze żadnej SCT), a już odchodzą do lamusa. Samorządy będą mogły sprawdzić twoje auto zdalnie i... od razu wystawić mandat.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Polska w koalicji przeciwko Euro 7. Może zablokować zmianę przepisów
Aktualności

Polska w koalicji przeciwko Euro 7. Może zablokować zmianę przepisów

Podczas konferencji dealerów samochodowych w Weronie włoski minister transportu Matteo Salvini powiedział, że Włochy i ich sojusznicy w Unii Europejskiej mogą zablokować wprowadzenie rozporządzenia Euro 7. Nowe przepisy zaostrzające limity emisji zanieczyszczeń pochodzących ze środków transportu mają zacząć obowiązywać już za dwa lata.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Nawet 10 tys. zł więcej za nowe auto. Nowa norma wywinduje ceny samochodów w Europie
Aktualności

Nawet 10 tys. zł więcej za nowe auto. Nowa norma wywinduje ceny samochodów w Europie

Zaledwie 10 proc. samochodów jeżdżących po europejskich drogach w 2035 r. będzie zgodnych z przepisami Euro 7. Problem w tym, że zapewnienie zgodności z tą rygorystyczną normą przyniesie jedynie minimalną korzyść dla środowiska, a może istotnie wywindować już i tak niezwykle wysokie ceny nowych samochodów.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.