• Nowa norma Euro 7 może spowodować koniec nowych modeli z silnikami spalinowymi
  • Młodsi niemieccy kierowcy z większym poparciem dla zakazów aut spalinowych
  • Nawet gdyby w 2025 r. weszły w życie regulacje oznaczające koniec aut spalinowych, dziś i tak 40,7 proc. respondentów kupiłoby jeszcze takie auto

Wiele wskazuje na to, że obowiązująca od 2025 r. norma Euro 7, radykalnie przesuwająca granicę dopuszczalnej emisji spalin, będzie oznaczała koniec dla nowych samochodów z silnikami spalinowymi w Unii Europejskiej. Auta napędzane benzyną lub olejem napędowym nie będą zakazane, ale spełnienie nowych wymogów będzie praktycznie niemożliwe, więc urzędnicy w ten sposób zrzucają na producentów odpowiedzialność wycofania tego typu pojazdów z oferty. Czy kierowcy popierają tak rychły koniec silników spalinowych w osobówkach?

W badaniu przeprowadzonym w Niemczech na zlecenie portalu ogłoszeniowego mobile.de*, 48,2 proc. osób zadeklarowało, że nie chce zakazu silników spalinowych. Z kolei za tak radykalną zmianą jest 41 proc. respondentów. Wśród osób w wieku 18-34 lata zakaz generalnie popiera 51,5 proc. badanych., a 37 proc. z nich chciałoby by wszedł on w życie już w 2025 r.