Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...
Auto Świat Normy Euro

Normy Euro

Szef ACEA bije na alarm. Europejska motoryzacja coraz mniej konkurencyjna

Szef ACEA bije na alarm. Europejska motoryzacja coraz mniej konkurencyjna

Jeszcze przed ogłoszeniem zasad Zielonego Ładu Luca de Meo zaapelował do europejskich przywódców, aby ci wprowadzili ambitną i spójną politykę dla przemysłu motoryzacyjnego. Powodem niepokoju jest malejąca konkurencyjność europejskiej motoryzacji.

Nowe diesle gorsze niż stare silniki benzynowe. Badania wykonano także w Polsce

Nowe diesle gorsze niż stare silniki benzynowe. Badania wykonano także w Polsce

Spaliny starszych silników benzynowych są czystsze niż praktycznie nowych diesli. Nowe badania mogą rzutować na strefy czystego transportu, które w niedalekiej przyszłości powstaną w Polsce. Właściciele samochodów z jednostkami wysokoprężnymi mogą mieć problem.

Nowa norma emisji spalin Euro 7, czyli wojna o przepisy i przyszłość samochodów

Nowa norma emisji spalin Euro 7, czyli wojna o przepisy i przyszłość samochodów

Na radykalne zaostrzenie norm emisji spalin jeszcze poczekamy. Producentom samochodów udało się złagodzić pierwotne rygorystyczne wymagania normy Euro 7. Co to oznacza dla kierowców, którzy wciąż preferują silniki benzynowe i wysokoprężne?

Nowa norma Euro 7 wymusi duże zmiany. Czekają nas auta z pianki?

Nowa norma Euro 7 wymusi duże zmiany. Czekają nas auta z pianki?

Obecnie obowiązująca norma emisji spalin Euro 6D wprowadzona została w życie wraz z początkiem 2021 r. i miała być fazą przejściową między i tak już surową Euro 6 a nową Euro 7. Wraz z końcem 2021 r. Unia Europejska planowała przyjąć projekt nowej normy, jednak z uwagi na rygorystyczne wymagania i mogące za tym iść drastyczne zmiany na rynku samochodowym termin przyjęcia jest co chwila przekładany. Może się to jednak zmienić dziś (12.10), kiedy znowu ma zostać podjęta próba zaakceptowania projektu Euro 7. Co takiego wprowadzi norma? Od kiedy będzie obowiązywać i jak to wpłynie na rynek motoryzacyjny? Wyjaśniamy.

Do jednego z niemieckich miast niedługo nie wjadą nawet kilkuletnie diesle. To skutek unijnych kar

Do jednego z niemieckich miast niedługo nie wjadą nawet kilkuletnie diesle. To skutek unijnych kar

Monachium w obawie przed grożącymi miastu wielomilionowymi karami już wkrótce zakaże wjazdu pojazdom z silnikami Diesla spełniającymi normę Euro 4 lub Euro 5. Pierwsze ograniczenia będą obowiązywały już od lutego 2023 r., a kilka miesięcy później zaczną działać kolejne.

Kraków wkrótce wprowadzi Strefę Czystego Transportu. Obejmie całe miasto

Kraków wkrótce wprowadzi Strefę Czystego Transportu. Obejmie całe miasto

Włodarze Krakowa w końcu porozumieli się z mieszkańcami miasta i osiągnęli kompromis w sprawie Strefy Czystego Transportu (SCT). W przedstawionej ostatecznej wersji uchwały zasady uprawniające do wjazdu do SCT są mniej restrykcyjne niż pierwotnie zakładane, ale za to sama strefa obejmie całe miasto. Od kiedy użytkownicy starszych aut muszą zacząć się martwić?

Strefy czystego transportu: czy już pora zmienić samochód na młodszy?

Strefy czystego transportu: czy już pora zmienić samochód na młodszy?

Do końca roku w Krakowie ma powstać strefa czystego transportu stworzona zgodnie z nowymi przepisami, Warszawa i inne duże miasta będą następne. Wstępne założenia już są znane, ale na szczegóły trzeba jeszcze poczekać.

Rosja cofa się w produkcji samochodów o ponad 40 lat

Rosja cofa się w produkcji samochodów o ponad 40 lat

Przemysł motoryzacyjny w Rosji coraz mocniej odczuwa zachodnie sankcje. Produkcja samochodów spadła do rekordowo niskich poziomów. Przy tak ogromnych spadkach rosyjski przemysł cofa się o kilkadziesiąt lat do czasów, gdy w ZSRR dopiero uruchamiano produkcję pierwszej Łady.

Niekończące się problemy przemysłu motoryzacyjnego — rekordowy poziom cen palladu

Niekończące się problemy przemysłu motoryzacyjnego — rekordowy poziom cen palladu

W związku z obawami o utrzymanie dostaw z Rosji ceny palladu osiągnęły już rekordowy poziom. Uncja tego pierwiastka wykorzystywanego w układach wydechowych w samochodach kosztuje już ponad 3,4 tys. dolarów, choć na początku roku za tę kwotę można było kupić 1,8 uncji. Pozostaje pytanie, jak to się odbije na cenach samochodów?

Są już pierwsze projekty wzoru uniwersalnych nalepek dla stref czystego transportu

Są już pierwsze projekty wzoru uniwersalnych nalepek dla stref czystego transportu

Unia Metropolii Polskich, Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia, Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych oraz Polski Alarm Smogowy zgłosiły projekt wzoru uniwersalnej nalepki uprawniającej do wjazdu do strefy czystego transportu. Wszystko po to, aby wyeliminować ryzyko konieczności naklejania indywidualnych nalepek dla każdej strefy.

Nissan wstrzymuje rozwój silników spalinowych na rynek europejski

Nissan wstrzymuje rozwój silników spalinowych na rynek europejski

Nissan przestanie rozwijać silniki spalinowe do swoich europejskich modeli. Powodem decyzji jest przestawianie się Europejczyków na pojazdy elektryczne.

Łatwiej zezłomować niż sprzedać. UE może utrudnić handel używanymi autami

Łatwiej zezłomować niż sprzedać. UE może utrudnić handel używanymi autami

Starsze używane samochody trudniej będzie sprzedać do krajów spoza Unii. Komisja Europejska pracuje nad nowelizacją przepisów, by auta wycofane z eksploatacji trafiły na złom, a nie do nabywców w licznych krajach Afryki.

Czy miejskie auta zdrożeją dwukrotnie, a segment A zniknie z rynku?

Czy miejskie auta zdrożeją dwukrotnie, a segment A zniknie z rynku?

Szef Renault Luca de Meo bez ogródek mówi, że segment najmniejszych aut nie ma szans przetrwać, a auta miejskie zdrożeją nawet dwukrotnie. A to wszystko już za niespełna 4 lata. Według szefa Renault winna jest nowa, bardzo restrykcyjna norma Euro 7.

Zmiany w normie Euro 7 – koniec silników spalinowych odroczony

Zmiany w normie Euro 7 – koniec silników spalinowych odroczony

Grupa doradcza Komisji Europejskiej AGVES najwyraźniej ugięła się pod zmasowaną krytyką i zmieniła swoje rekomendacje dotyczące normy Euro 7. Nie znajdą się w niej już warunki niemożliwe do spełnienia przez silniki spalinowe.

Norma Euro 7 to nie tylko początek końca silników spalinowych, ale i załamanie gospodarcze?

Norma Euro 7 to nie tylko początek końca silników spalinowych, ale i załamanie gospodarcze?

Choć prace nad ostateczną formą zapowiadanej na 2025 r. normy Euro 7 dopiero trwają, to jeśli Komisja Europejska przyjmie jej najbardziej restrykcyjną formę, pracę mogą stracić miliony osób zatrudnione dziś w branży motoryzacyjnej. I to będzie naprawdę poważny problem.

Niemcy podzieleni w kwestii przyszłości aut spalinowych

Niemcy podzieleni w kwestii przyszłości aut spalinowych

Według badania przeprowadzonego na zlecenie portalu ogłoszeniowego mobile.de, 41 procent niemieckich kierowców chce zakazu sprzedaży aut spalinowych od 2025 r. Przeciwnych tak radykalnej decyzji jest jednak 48,2 proc. z nich

BMW wyprowadzi produkcję silników spalinowych z Niemiec – zostaną tylko „elektryki”?

BMW wyprowadzi produkcję silników spalinowych z Niemiec – zostaną tylko „elektryki”?

Wielka Brytania i Austria - w tych krajach bawarski gigant będzie jeszcze przez jakiś czas wytwarzał silniki spalinowe do swoich aut, za to niemieckie zakłady firmy mają w dużym stopniu przestawić się na produkcję komponentów do aut elektrycznych. Czyżby kwestia normy Euro 7?

Koniec diesli i benzyniaków w 2025 roku? Szykuje się nowa zaporowa norma emisji spalin Euro 7

Koniec diesli i benzyniaków w 2025 roku? Szykuje się nowa zaporowa norma emisji spalin Euro 7

Komisja Europejska pod przywództwem Ursuli von der Leyen rozważa wprowadzenie w 2025 roku najsurowszej normy emisji spalin wszech czasów. Producenci samochodów przekonują, że wejściu w życie normy Euro 7 stanowiłoby praktycznie koniec dla samochodów z silnikami spalinowymi.

Nowe obostrzenia co do emisji CO₂ już w 2030 roku? Tego chce Komisja Europejska

Nowe obostrzenia co do emisji CO₂ już w 2030 roku? Tego chce Komisja Europejska

Do tej pory plan zakładał, że emisję dwutlenku węgla trzeba będzie obniżyć do 2030 r. o 37,5 proc. Nagle KE postanowiła jednak dokręcić producentom śrubę i proponuje redukcję flotowej emisji CO₂ aż o 50 proc. (!). W branży zawrzało

Nowe diesle z filtrami mogą tysiąckrotnie przekraczać normy emisji spalin

Nowe diesle z filtrami mogą tysiąckrotnie przekraczać normy emisji spalin

Europejska Federacja Transportu i Środowiska alarmuje, że nowoczesne silniki Diesla w momencie samoczynnego oczyszczani filtra cząstek stałych mogą nawet tysiąc razy przekraczać dopuszczalne normy emisji spalin!
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test