Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Normy Euro

Normy Euro

Nawet 10 tys. zł więcej za nowe auto. Nowa norma wywinduje ceny samochodów w Europie
Aktualności

Nawet 10 tys. zł więcej za nowe auto. Nowa norma wywinduje ceny samochodów w Europie

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Niemcy porozumiały się z KE w sprawie samochodów zeroemisyjnych po 2035 r.
Aktualności

Niemcy porozumiały się z KE w sprawie samochodów zeroemisyjnych po 2035 r.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Polska nie zgadza się na proponowaną przez KE normę emisji spalin Euro 7
Aktualności

Polska nie zgadza się na proponowaną przez KE normę emisji spalin Euro 7

Nie ma zgody na proponowaną przez Komisję Europejską normę Euro 7. Jej przyjęcie spowodowałoby ogromne zwiększenie kosztów produkcji samochodów osobowych i ciężarowych. Będziemy robić wszystko, aby ta propozycja nie weszła w życie — powiedział w wywiadzie dla PAP minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Autor Paweł Krzyżanowski
Paweł Krzyżanowski
Szef ACEA bije na alarm. Europejska motoryzacja coraz mniej konkurencyjna
Aktualności

Szef ACEA bije na alarm. Europejska motoryzacja coraz mniej konkurencyjna

Jeszcze przed ogłoszeniem zasad Zielonego Ładu Luca de Meo zaapelował do europejskich przywódców, aby ci wprowadzili ambitną i spójną politykę dla przemysłu motoryzacyjnego. Powodem niepokoju jest malejąca konkurencyjność europejskiej motoryzacji.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Nowe diesle gorsze niż stare silniki benzynowe. Badania wykonano także w Polsce
Aktualności

Nowe diesle gorsze niż stare silniki benzynowe. Badania wykonano także w Polsce

Spaliny starszych silników benzynowych są czystsze niż praktycznie nowych diesli. Nowe badania mogą rzutować na strefy czystego transportu, które w niedalekiej przyszłości powstaną w Polsce. Właściciele samochodów z jednostkami wysokoprężnymi mogą mieć problem.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Nowa norma emisji spalin Euro 7, czyli wojna o przepisy i przyszłość samochodów
Aktualności

Nowa norma emisji spalin Euro 7, czyli wojna o przepisy i przyszłość samochodów

Na radykalne zaostrzenie norm emisji spalin jeszcze poczekamy. Producentom samochodów udało się złagodzić pierwotne rygorystyczne wymagania normy Euro 7. Co to oznacza dla kierowców, którzy wciąż preferują silniki benzynowe i wysokoprężne?

Nowa norma Euro 7 wymusi duże zmiany. Czekają nas auta z pianki?
Aktualności

Nowa norma Euro 7 wymusi duże zmiany. Czekają nas auta z pianki?

Obecnie obowiązująca norma emisji spalin Euro 6D wprowadzona została w życie wraz z początkiem 2021 r. i miała być fazą przejściową między i tak już surową Euro 6 a nową Euro 7. Wraz z końcem 2021 r. Unia Europejska planowała przyjąć projekt nowej normy, jednak z uwagi na rygorystyczne wymagania i mogące za tym iść drastyczne zmiany na rynku samochodowym termin przyjęcia jest co chwila przekładany. Może się to jednak zmienić dziś (12.10), kiedy znowu ma zostać podjęta próba zaakceptowania projektu Euro 7. Co takiego wprowadzi norma? Od kiedy będzie obowiązywać i jak to wpłynie na rynek motoryzacyjny? Wyjaśniamy.

Do jednego z niemieckich miast niedługo nie wjadą nawet kilkuletnie diesle. To skutek unijnych kar
Aktualności

Do jednego z niemieckich miast niedługo nie wjadą nawet kilkuletnie diesle. To skutek unijnych kar

Monachium w obawie przed grożącymi miastu wielomilionowymi karami już wkrótce zakaże wjazdu pojazdom z silnikami Diesla spełniającymi normę Euro 4 lub Euro 5. Pierwsze ograniczenia będą obowiązywały już od lutego 2023 r., a kilka miesięcy później zaczną działać kolejne.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Kraków wkrótce wprowadzi Strefę Czystego Transportu. Obejmie całe miasto
Aktualności

Kraków wkrótce wprowadzi Strefę Czystego Transportu. Obejmie całe miasto

Włodarze Krakowa w końcu porozumieli się z mieszkańcami miasta i osiągnęli kompromis w sprawie Strefy Czystego Transportu (SCT). W przedstawionej ostatecznej wersji uchwały zasady uprawniające do wjazdu do SCT są mniej restrykcyjne niż pierwotnie zakładane, ale za to sama strefa obejmie całe miasto. Od kiedy użytkownicy starszych aut muszą zacząć się martwić?

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Strefy czystego transportu: czy już pora zmienić samochód na młodszy?
Aktualności

Strefy czystego transportu: czy już pora zmienić samochód na młodszy?

Do końca roku w Krakowie ma powstać strefa czystego transportu stworzona zgodnie z nowymi przepisami, Warszawa i inne duże miasta będą następne. Wstępne założenia już są znane, ale na szczegóły trzeba jeszcze poczekać.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Rosja cofa się w produkcji samochodów o ponad 40 lat
Aktualności

Rosja cofa się w produkcji samochodów o ponad 40 lat

Przemysł motoryzacyjny w Rosji coraz mocniej odczuwa zachodnie sankcje. Produkcja samochodów spadła do rekordowo niskich poziomów. Przy tak ogromnych spadkach rosyjski przemysł cofa się o kilkadziesiąt lat do czasów, gdy w ZSRR dopiero uruchamiano produkcję pierwszej Łady.

Niekończące się problemy przemysłu motoryzacyjnego — rekordowy poziom cen palladu
Aktualności

Niekończące się problemy przemysłu motoryzacyjnego — rekordowy poziom cen palladu

W związku z obawami o utrzymanie dostaw z Rosji ceny palladu osiągnęły już rekordowy poziom. Uncja tego pierwiastka wykorzystywanego w układach wydechowych w samochodach kosztuje już ponad 3,4 tys. dolarów, choć na początku roku za tę kwotę można było kupić 1,8 uncji. Pozostaje pytanie, jak to się odbije na cenach samochodów?

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Są już pierwsze projekty wzoru uniwersalnych nalepek dla stref czystego transportu
Wiadomości

Są już pierwsze projekty wzoru uniwersalnych nalepek dla stref czystego transportu

Unia Metropolii Polskich, Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia, Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych oraz Polski Alarm Smogowy zgłosiły projekt wzoru uniwersalnej nalepki uprawniającej do wjazdu do strefy czystego transportu. Wszystko po to, aby wyeliminować ryzyko konieczności naklejania indywidualnych nalepek dla każdej strefy.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Nissan wstrzymuje rozwój silników spalinowych na rynek europejski
Aktualności

Nissan wstrzymuje rozwój silników spalinowych na rynek europejski

Nissan przestanie rozwijać silniki spalinowe do swoich europejskich modeli. Powodem decyzji jest przestawianie się Europejczyków na pojazdy elektryczne.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Łatwiej zezłomować niż sprzedać. UE może utrudnić handel używanymi autami
Aktualności

Łatwiej zezłomować niż sprzedać. UE może utrudnić handel używanymi autami

Starsze używane samochody trudniej będzie sprzedać do krajów spoza Unii. Komisja Europejska pracuje nad nowelizacją przepisów, by auta wycofane z eksploatacji trafiły na złom, a nie do nabywców w licznych krajach Afryki.

Czy miejskie auta zdrożeją dwukrotnie, a segment A zniknie z rynku?
Aktualności

Czy miejskie auta zdrożeją dwukrotnie, a segment A zniknie z rynku?

Szef Renault Luca de Meo bez ogródek mówi, że segment najmniejszych aut nie ma szans przetrwać, a auta miejskie zdrożeją nawet dwukrotnie. A to wszystko już za niespełna 4 lata. Według szefa Renault winna jest nowa, bardzo restrykcyjna norma Euro 7.

Zmiany w normie Euro 7 – koniec silników spalinowych odroczony
Aktualności

Zmiany w normie Euro 7 – koniec silników spalinowych odroczony

Grupa doradcza Komisji Europejskiej AGVES najwyraźniej ugięła się pod zmasowaną krytyką i zmieniła swoje rekomendacje dotyczące normy Euro 7. Nie znajdą się w niej już warunki niemożliwe do spełnienia przez silniki spalinowe.

Norma Euro 7 to nie tylko początek końca silników spalinowych, ale i załamanie gospodarcze?
Aktualności

Norma Euro 7 to nie tylko początek końca silników spalinowych, ale i załamanie gospodarcze?

Choć prace nad ostateczną formą zapowiadanej na 2025 r. normy Euro 7 dopiero trwają, to jeśli Komisja Europejska przyjmie jej najbardziej restrykcyjną formę, pracę mogą stracić miliony osób zatrudnione dziś w branży motoryzacyjnej. I to będzie naprawdę poważny problem.

Niemcy podzieleni w kwestii przyszłości aut spalinowych
Aktualności

Niemcy podzieleni w kwestii przyszłości aut spalinowych

Według badania przeprowadzonego na zlecenie portalu ogłoszeniowego mobile.de, 41 procent niemieckich kierowców chce zakazu sprzedaży aut spalinowych od 2025 r. Przeciwnych tak radykalnej decyzji jest jednak 48,2 proc. z nich

BMW wyprowadzi produkcję silników spalinowych z Niemiec – zostaną tylko „elektryki”?
Aktualności

BMW wyprowadzi produkcję silników spalinowych z Niemiec – zostaną tylko „elektryki”?

Wielka Brytania i Austria - w tych krajach bawarski gigant będzie jeszcze przez jakiś czas wytwarzał silniki spalinowe do swoich aut, za to niemieckie zakłady firmy mają w dużym stopniu przestawić się na produkcję komponentów do aut elektrycznych. Czyżby kwestia normy Euro 7?

Koniec diesli i benzyniaków w 2025 roku? Szykuje się nowa zaporowa norma emisji spalin Euro 7
Aktualności

Koniec diesli i benzyniaków w 2025 roku? Szykuje się nowa zaporowa norma emisji spalin Euro 7

Komisja Europejska pod przywództwem Ursuli von der Leyen rozważa wprowadzenie w 2025 roku najsurowszej normy emisji spalin wszech czasów. Producenci samochodów przekonują, że wejściu w życie normy Euro 7 stanowiłoby praktycznie koniec dla samochodów z silnikami spalinowymi.

Nowe obostrzenia co do emisji CO₂ już w 2030 roku? Tego chce Komisja Europejska
Aktualności

Nowe obostrzenia co do emisji CO₂ już w 2030 roku? Tego chce Komisja Europejska

Do tej pory plan zakładał, że emisję dwutlenku węgla trzeba będzie obniżyć do 2030 r. o 37,5 proc. Nagle KE postanowiła jednak dokręcić producentom śrubę i proponuje redukcję flotowej emisji CO₂ aż o 50 proc. (!). W branży zawrzało

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.