Według doniesień Komisja Europejska oraz niemiecki rząd osiągnęły porozumienie, które umożliwi wejście w życie terminu dopuszczenia do sprzedaży po 2035 r. samochodów o zerowej emisji. Komisja zgodziła się przedstawić propozycję, która będzie umożliwiała rejestrowanie samochodów spalinowych spełniających normę Euro 6, o ile te będą zasilane paliwami neutralnymi dla klimatu, tj. e-paliwami produkowanymi z czystej energii.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Zgodnie z porozumieniem Komisja najpierw wyznaczy nową kategorię pojazdów dla samochodów zasilanych e-paliwami, a następnie przedstawi stosowny akt, który pozwoli na wliczanie tych pojazdów do unijnych celów w zakresie samochodowej emisji CO2.

Jak powiedziała Julia Poliscanova, starszy dyrektor ds. pojazdów i e-mobilności w Transport & Environment, "Europa musi iść naprzód i zapewnić przejrzystość swojemu przemysłowi motoryzacyjnemu, który ściga się z USA i Chinami". Jej zdaniem e-paliwa są kosztownym i nieefektywnym sposobem odwrócenia uwagi od przejścia na energię elektryczną, przed którą stoją europejscy producenci samochodów. "Ze względu na wiarygodność klimatyczną Europy umowa dotycząca zeroemisyjnych samochodów w 2035 r. musi wejść w życie bez żadnych dalszych opóźnień" — dodała Poliscanova.