Co oferuje fanom Porsche model Cayenne Gran Turismo Sport?
Przede wszystkim mocniejszy o 20 KM niż w obecnym modelu silnik. Zgodnie z panującą modą i wymogami ekologicznymi zrezygnowano z jednostki V8 na rzecz 3,6-litrowej V6 biturbo.
Jak zapewniają specjaliści z Porsche nowy silnik zadowoli wszystkich miłośników Porsche – jest nie tylko mocniejszy o 20 KM od poprzednika, lecz także ma wyższy o 85 Nm moment obrotowy (a to zapewnia większą elastyczność) oraz mniej pali.
Cayenne GTS przyspiesza do „setki" w 5,2 sekundy (o pół sekundy krócej niż poprzedni model z V8), a jego prędkość maksymalna to 262 km/h.
Porsche zapewnia, że spalanie w nowym Cayenne GTS zmniejszyło się aż o 0,9 litra na 100 km. Ale to dane fabryczne, nie testowe, więc należy je traktować z rezerwą.
Cayenne GTS ma zawieszenie obniżone o 24 mm, a wersja z opcjalonalnym zawieszeniem pneumatycznym – o 20 mm.
Cayenne GTS stylistycznie podobne jest do wersji turbo – ma m.in. duży wlot powietrza do silnika, osłony progów i nadkoli, spoiler dachowy, 20-calowe alufelgi, rury wydechowe jak turbo.
Wewnątrz również zaakcentowano specyfikę wersji GTS – napis GTS pojawia się na fotelach pokrytych skórą i alcantarą, do tego dochodzą dekoracyjne przeszycia oraz kolorowe pasy bezpieczeństwa.
Podstawowa, „słabsza" wersja Cayenne ma silnik 300-konny, pozwalający uzyskać przyspieszenie do „setki" w 7,7 sekundy i prędkość maksymalną 230 km/h.