W porównaniu z poprzednią generacją, zmienił się nie tylko design nadwozia, ale także wnętrze i wyposażenie. Co prawda, w porównaniu z S-MAX Concept, auto jest już mniej futurystyczne.
Nowością jest drugi i trzeci rząd foteli z elektryczną regulacją, wentylowane przednie fotele z funkcją masażu, elektrycznie regulowane położenie kierownicy oraz nowe boczne podsuzki powietrzne na tylnych siedzeniach.
Informacje o jednostkach napędowych są jeszcze nieoficjalne. W ofercie silników benzynowych zapowiadany jest 1.5 EcoBoost o mocy 160 KM, a także 2.0 o mocy 240 KM. Wysokoprężne to 2.0 TDCI o mocy 109 KM, 150 KM i 180 KM., które będą występować w połączeniu z sześciostopniową przekładnią manualną lub dwusprzęgłowym automatem. Można także oczekiwać wersji z napędem na cztery koła.
Zapewne więcej informacji producent opublikuje podczas październikowej premiery w Paryżu.