Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Opona pneumatyczna

Opona pneumatyczna

Do czego przyda się ten gadżet w twoim samochodzie? Uważaj – pewnie do niczego
Porady

Do czego przyda się ten gadżet w twoim samochodzie? Uważaj – pewnie do niczego

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Czy na pewno wiesz, jak napompować koła w aucie? Od tego może zależeć spalanie
Porady

Czy na pewno wiesz, jak napompować koła w aucie? Od tego może zależeć spalanie

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Siedem nawyków kierowców, które prowadzą prosto do warsztatu. Mechanik zaciera ręce
Eksploatacja

Siedem nawyków kierowców, które prowadzą prosto do warsztatu. Mechanik zaciera ręce

W znacznej mierze to kierowca decyduje, w jakim stanie będzie jego samochód. Niektórych awarii nie da się uniknąć, ale wiele prowokujemy sami. Lenistwo, brak czasu, poszukiwanie oszczędności za wszelką cenę, złe nawyki, brak wiedzy – to powody błędów najczęściej popełnianych przez kierowców. Sprawdź, czy również masz je na sumieniu i jeśli tak, to czym one grożą.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Czy opony z niemieckich fabryk są lepsze od tych z Polski? Dyrektor fabryki w Dębicy rozwiewa wątpliwości
Aktualności

Czy opony z niemieckich fabryk są lepsze od tych z Polski? Dyrektor fabryki w Dębicy rozwiewa wątpliwości

Fabryka opon w Dębicy to największy zakład wytwarzający opony marek koncernu Goodyear w Europie, a opony Dębica to tylko część jego szerokiego asortymentu. Rozmawiałem z Marko Nahtigalem, dyrektorem ds. produkcji w dębickiej fabryce. Ile opon marki Dębica wciąż powstaje w Dębicy? Jak zmieniła się produkcja opon w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat? Czy opony tej samej marki, ale z fabryk w różnych krajach, różnią się między sobą? To tylko część pytań, na które znajdziecie odpowiedź w obszernym wywiadzie z ekspertem znającym branżę oponiarską od podszewki

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Pojechałem do fabryki w Dębicy porozmawiać z jej dyrektorem i zobaczyć, jak powstają opony. Tego się nie spodziewałem
Aktualności

Pojechałem do fabryki w Dębicy porozmawiać z jej dyrektorem i zobaczyć, jak powstają opony. Tego się nie spodziewałem

Polska marka opon? Na takie pytanie każdy polski kierowca wśród pierwszych odpowiedzi na pewno wymieni nazwę "Dębica". Nic dziwnego, bo dębicki zakład należy do największych fabryk opon w Europie i ma kilkudziesięcioletnią historię. Kiedy więc nadarzyła się okazja, żeby zobaczyć, jak w Dębicy produkowane są opony i porozmawiać z jej dyrektorem nie mogłem z niej nie skorzystać.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Podpowiadamy jak przedłużyć życie auta
Eksploatacja

Podpowiadamy jak przedłużyć życie auta

Przypomnijmy sobie: kiedy ostatni raz sprawdzaliśmy ciśnienie powietrza w kołach? No tak, sprawdzał je wulkanizator, gdy w październiku zmieniał nam opony z letnich na zimowe.

Co można trzymać w garażu podziemnym? Przepisy jasno to określają
Prawo

Co można trzymać w garażu podziemnym? Przepisy jasno to określają

Miejsce postojowe w garażu podziemnym wydaje się idealnym miejscem na przechowywanie nie tylko samochodu, ale również innych przedmiotów takich jak rowery, opony czy szafki. Jak się jednak okazuje, w praktyce takie miejsce przeznaczone jest dla samochodów, a trzymanie tam innych rzeczy może być niemożliwe.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Serwis auta - co można zrobić samodzielnie, a z czym trzeba jechać do warsztatu
Eksploatacja

Serwis auta - co można zrobić samodzielnie, a z czym trzeba jechać do warsztatu

O wiele rzeczy związanych z bieżącą eksploatacją warto zadbać samodzielnie, jednak nie wszystko można zrobić w zaciszu naszego garażu — doradzamy. Co warto zrobić samodzielnie, a z czym lepiej odwiedzić profesjonalny serwis.

Ranking najlepszych opon letnich 2023. Wyniki wszystkich testów opon w jednym miejscu
Eksploatacja

Ranking najlepszych opon letnich 2023. Wyniki wszystkich testów opon w jednym miejscu

Choć wszystkie opony wyglądają podobnie, to różnice między poszczególnymi modelami są często większe, niż mogłoby się wydawać. Opon nie warto wybierać ani po wyglądzie, ani nawet kierując się wyłącznie renomą marki czy ceną. Nawet najlepszym producentom zdarzają się wpadki, a wśród opon budżetowych mniej popularnych marek trafiają się czasem godne polecenia produkty. Oto nasz ranking najlepszych modeli opon na lato 2023. Opony letnie i całoroczne do aut ze wszystkich segmentów.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Jak zmniejszyć zużycie paliwa w 10 krokach?
Eksploatacja

Jak zmniejszyć zużycie paliwa w 10 krokach?

Każdy chce, aby nasze auto zużywało jak najmniej paliwa. Niestety w codziennej eksploatacji samochodu często zapominamy o podstawowych zasadach ekonomicznej jazdy. Co ważne, aby nasze auto paliło mniej, nie musimy zmieniać naszego stylu jazdy. Wystarczy, że zastosujemy się do kilku prostych rad i nasz samochód na jednym tankowaniu dalej zajedzie.

Test opon letnich 2023. Z 50 modeli tylko 20 nadawało się do testu
Eksploatacja

Test opon letnich 2023. Z 50 modeli tylko 20 nadawało się do testu

Na pierwszy rzut oka wszystkie opony wyglądają podobnie, ale różnice między nimi są olbrzymie. Żeby sprawdzić, które produkty warto polecić, a których należy unikać, potrzebne są niezależne testy. Zestawiliśmy 50 modeli opon w rozmiarze 225/45 R 18. Wiemy, które z nich są najlepsze!

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Opony całoroczne zamiast letnich - za a nawet przeciw?
Eksploatacja

Opony całoroczne zamiast letnich - za a nawet przeciw?

W zmieniającym się klimacie opony całoroczne to coraz popularniejsze, doskonałe rozwiązanie. Dla niektórych — nie dla każdego! Co warto o nich wiedzieć i co wziąć pod uwagę, wybierając nowe opony do auta, by być bezpiecznym i zadowolonym?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Materiał promocyjny
Ponad 2500 opon, zespół 65 inżynierów i tysiące godzin przygotowań – logistyka Goodyear przed wyścigiem Le Mans
Aktualności

Ponad 2500 opon, zespół 65 inżynierów i tysiące godzin przygotowań – logistyka Goodyear przed wyścigiem Le Mans

W setną edycję wyścigu w Le Mans, uważanego za najbardziej wymagający logistycznie w kalendarzu Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC), Goodyear — wyłączny dostawca opon dla kategorii LMP2 – odda do dyspozycji startującym zespołom ponad 2500 opon, a także wsparcie 65 swoich inżynierów i techników, wliczając w to tysiące godzin przygotowań poprzedzających start imprezy.

Im większe koła i szersze opony, tym lepsze prowadzenie?
Eksploatacja

Im większe koła i szersze opony, tym lepsze prowadzenie?

Szerokie opony wyglądają na aucie z reguły świetnie, mają też olbrzymi wpływ na zachowanie samochodu na drodze. Niestety, nie zawsze zmieniają prowadzenie na lepsze.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Za jaki tuning można stracić dowód?
Aktualności

Za jaki tuning można stracić dowód?

Tuning auta, zarówno optyczny, jak mechaniczny, co do zasady nie jest zabroniony. Jest jednak kilka modyfikacji, które są ryzykowne – nawet jeśli na co dzień ryzyko, że ktoś "się przyczepi" jest nieduże, to gdy już dojdzie do konfrontacji z policjantem, stają się one mniej lub bardziej uzasadnionym pretekstem do skierowania samochodu na badanie techniczne.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Jak dobrze umyć samochód i co psuje lakier?
Eksploatacja

Jak dobrze umyć samochód i co psuje lakier?

Zarówno niemycie, jak i nieodpowiednie mycie jest szkodliwe dla lakieru auta. W obu przypadkach samochód zaczyna wyglądać staro, lakier traci połysk, czarne matowe elementy szarzeją, a błyszczące – rysują się. Szare felgi miejscami stają się czarne, a czarne niegdyś opony – brudnoszare. Podpowiadamy, jak i czym myć samochód, by starzał się wolniej, a nawet wyglądał coraz lepiej.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.