Producent postanowił ujawnić oficjalne fotografie nowego modelu na kilka miesięcy przed jego oficjalnym debiutem, co jest zapewne spowodowane głosami o możliwym odkupieniu w niedalekiej przyszłości od Forda praw do szwedzkiej firmy przez chiński koncern Geely.

Nowe Volvo S60 jest uderzająco podobne do prototypowego modelu S60 Concept, pokazanego już kilka miesięcy temu. Różnice widoczne są dopiero po bliższym przyjrzeniu się i porównaniu obu samochodów. Konstruktorzy pozostawili tę samą opadającą linię dachu w stylu coupe, a tym, co odróżnia koncept od wersji produkcyjnej, jest kształt reflektorów oraz przetłoczenia na masce.

Volvo nie zdecydowało się także na niekonwencjonalny sposób otwierania tylnych drzwi, co pokazane było w modelu S60 Concept. W wersji produkcyjnej zastosowano klasyczne rozwiązanie.

Producent nie zaprezentował żadnych zdjęć prezentujących wnętrze nowego samochodu, ale wiadomo, że zajdzie tam kilka zmian w stosunku do prototypu, z tym, że kształt deski rozdzielczej ma pozostać w niemal niezmienionej postaci.

Pod stylową karoserią Volvo S60 nowej generacji zastosowana została platforma Ford EUCD, która służy jako baza do budowy obecnej gamy Fordów Mondeo. Jak obiecuje producent, nowe S60 będzie najbardziej sportowym i dynamicznym modelem Volvo w historii firmy, a nad właściwościami jezdnymi ciężko pracował liczny sztab specjalistów.

W przeciwieństwie do statecznego i dużego poprzednika, nowe i nieco mniejsze S60 będzie skutecznie rywalizować z BMW Serii 3 czy Mercedesem Klasy C. Spodziewać się należy również odmiany kombi, której nie było w starym S60.

W pojeździe zostanie po raz pierwszy seryjnie zamontowany system Pedestrian Detection, który pomoże kierowcy zauważyć pieszych na drodze, a w skrajnych sytuacjach zatrzyma za kierowcę samochód, by uniknąć potrącenia.

Sprzedaż nowej generacji Volvo S60 rozpocznie się we wrześniu przyszłego roku, kilka miesięcy po światowej premierze, zaplanowanej na marcowe targi samochodowe w Genewie.