Tuż obok eksponowany będzie także samochód koncepcyjny Kia Optima T-Hybrid wyposażony w prezentowany po raz pierwszy, paliwooszczędny system hybrydowego napędu będący połączeniem diesla i napędu elektrycznego Kia typu ‘mild-hybrid’.
W nowej Kii Sorento znaleźć można akcenty stylizacyjne samochodu koncepcyjnego Kia Cross GT 2013, m.in. spionizowany grille w charakterystycznym stylu „Tygrysiego Nosa”, wydłużone, zachodzące na boki reflektory czy jakby odchyloną ku tyłowi bryłę karoserii.
Trzecia generacja tego pojazdu proponuje swym pasażerom bardziej luksusową kabinę oraz znacznie wyższą jakość materiałów jej wystroju.
Dzięki zwiększeniu długości, szerokości oraz rozstawu osi, nawet przy obniżonej nieco wysokości w porównaniu z modelem II generacji, wnętrze nowej Sorento zyskało na przestronności i praktyczności. Pojemność bagażowa wzrosła do 660 litrów (VDA) dla wersji 5-miejscowej oraz 605 litrów dla wersji 7-miejscowej.
Efektem wzmocnienia struktury nadwozia, optymalizacji nastawów zawieszenia i układu kierowniczego, obniżenia NVH (poziomu hałasów, drgań i wibracji) oraz wydłużenia rozstawu osi Sorento III jest nie tylko polepszenie komfortu jazdy lecz i precyzji prowadzenia.
W ramach oferty dla klienta europejskiego dostępne będą trzy jednostki napędowe: 2,4-litrowy silnik benzynowy GDI (bezpośredni wtrysk paliwa), oraz dwa turbodiesle o pojemności 2,0 i 2.2 litra, które według prognoz – stanowić będą gros sprzedaży.
Nowa Kia Sorento wchodzi do produkcji seryjnej już we wrześniu 2014 roku, a na rynkach Europy pojawi się w pierwszym kwartale roku 2015.
Paryski Mondial de l’Automobile 2014 wyznaczy również nowe otwarcie dla zmodernizowanej wersji światowego bestsellera – Kia Rio. W 2013 sprzedaż tego modelu w skali globalnej osiągnęła 471.000 egz.
Kia Rio 2015 otrzymała lekki lifting wizualny. Na restylizację tego modelu składa się nowy design przedniego zderzaka i lamp przeciwmgłowych oraz zaktualizowany markowy grill, trzy nowe wzory felg z lekkiego stopu w rozmiarze 15-, 16- i 17 cali oraz nowy pas tylny. Paleta barw nadwozia poszerzyła się o błękit Urban Blue oraz kolor żółty Digital Yellow.
Kabinę Rio rozjaśniają dodatkowe chromowane akcenty dekoracyjne oraz nowy panel systemu audio w konsoli centralnej. Wyposażenie opcjonalne nowej Rio obejmuje m.in. cyfrowe radio DAB oraz szybszy w działaniu i kalkulacji trasy przejazdu system AVN (audio-video-nawigacji) nowej generacji – z 7-calowym ekranem dotykowym. Oferta zmodernizowanej Rio w Europie obejmować będzie cztery ekonomiczne silniki o mocy od 75 do 109 KM napędzające koła przednie za pośrednictwem pięcio- lub sześciostopniowej skrzyni manualnej lub czterostopniowej przekładni automatycznej.
Hatchback Kia Rio produkowany jest w koreańskim zakładzie Kia Sohari, a do sieci sprzedaży w Europie docierać zacznie z początkiem 2015 roku.
Po pięciu latach od debiutu, zaprezentowana zostanie w Paryżu także zmodernizowana wersja kompaktowego MPV Kia Venga. Pojazd ten powstał z myślą o europejskich klientach, „swój dom” ma w Europie (projekt, inżynieria, produkcja) a swą wartość dla marki Kia udowodnił sprzedażą na Starym Kontynencie w liczbie 150.000 egz.
Od modelu poprzedniego różni się zmienioną stylizacją przedniego oraz tylnego pasa auta, bardziej wyszukanym wystrojem kabiny pasażerskiej, nowym wzorem felg z lekkiego stopu oraz poszerzoną listą wyposażenia opcjonalnego.
Europejski zespół projektantów Kia we Frankfurcie wyposażył nową Kia Venga w większą atrapę chłodnicy w kształcie „Tygrysiego Nosa”, przesunął logo Kia, dokonał restylizacji wlotu powietrza oraz lamp przeciwmgielnych dodając światła LED do jazdy dziennej (DRL). Na klapie bagażnika pojawiła się pozioma chromowana listwa łącząca nowy wzór świateł tylnych.
W kabinie zmodernizowanej Vengi uwagę zwraca inny kolor wystroju wnętrza i detali deski rozdzielczej. Na nową jakość składa się także nowa konsola centralna z panelem systemu audio-nawigacyjnego AVN drugiej generacji z 7-calowym ekranem dotykowym oraz opcjonalnie elektrycznie podgrzewana kierownica.
Zmodernizowana Venga będzie w dalszym ciągu oferowana w gamie dwóch silników benzynowych i dwóch Diesla o pojemności 1,4 oraz 1,6 litra i mocy od 90 do 128 KM, napędzających koła przednie poprzez pięcio- lub sześciostopniową skrzynię manualną lub czterostopniową przekładnię automatyczną.
Produkowana wyłącznie w zakładzie Kia Żylina na Słowacji, zmodernizowana Kia Venga wejdzie do sprzedaży w Europie z początkiem 2015 roku.
Po raz kolejny Kia zaprezentuje pierwsze praktyczne zastosowanie innowacyjnego napędu w nowej technologii ‘mild-hybrid’ – opracowanej przez europejskie centrum badawczo-rozwojowe koncernu – z myślą o aplikacji dla samochodów Kia w przyszłości. Popularyzacji zalet tej nowatorskiej technologii spod znaku Kia służy koncept Kia Optima T-Hybrid (turbo-hybrid).
Napędzany jest on 1,7-litrowym turbodieslem CRDi w parze z niewielkim silnikiem elektrycznym czerpiącym energię z 48-woltowej baterii akumulatorów ołowiowo-węglowych. Tego typu zespół napędowy umożliwia jazdę w trybie elektrycznym z niską prędkością oraz podczas spokojnej jazdy szosowej – z funkcją ładowania akumulatorów podczas hamowania.
Powodem wyboru akumulatorów ołowiowo-węglowych – w przeciwieństwie do akumulatorów litowo-jonowych – jest brak konieczności intensywnego chłodzenia podczas pracy oraz względna łatwość recyklingu pod koniec ‘życia’ produktu.
Kia Optima T-Hybrid wyposażona jest w zeroemisyjny system oszczędnościowy paliwa Stop/Start oraz napędzany paskiem wieloklinowym generator prądu zamiast tradycyjnego alternatora, pozwalający na niemal bezgłośny i bezdrganiowy restart silnika. Tego rodzaju zespół napędowy pozwala zmniejszyć masę akumulatorów rozruchowych oraz masę rozrusznika pod kątem poprawy rozkładu obciążenia lecz także i własności jezdnych pojazdu.