Elegancja, czystość, dynamika, urok... To wszystko znajdziemy w koncepcyjnym Peugeocie SR1. Cały projekt oparto na zasadzie kontrastów. Jest czystość formy i technologiczne wyrafinowanie, oryginalne linie i zaawansowane technologie, ekspresyjność i powściągliwość...

We wnętrzu również dominują kontrasty. Miejsce kierowcy zaprojektowano pod kątem przyjemności z prowadzenia, podczas gdy wszechstronny przedział pasażerski zapewnia podróżującym nowe doznania podczas jazdy. Kabina pojazdu pomieści trzy osoby dzięki zastosowaniu tylnego fotela umieszczonego tuż za przednimi siedzeniami. Środkowy fotel to nie tylko kaprys projektantów. W przeciwieństwie do innych coupe-kabrioletów Peugeot SR1 nie zamierza udawać, że jest samochodem czteroosobowym.

Szczególną atmosferę wnętrza tworzy połączenie kolorów i materiałów z wyraźnymi nawiązaniami do "minionej epoki motoryzacyjnej" oraz najnowocześniejszej, zaawansowanej technologii. We wnętrzu zastosowano naturalne materiały, których przykładem jest przetarta tapicerka skórzana i drewno dekoracyjne, dające wrażenie przebywania w miejscu przepełnionym historią. Kontrast stanowią materiały "high tech" - nikiel i satynowy chrom.

Układ napędowy jest wyposażony w technologię HYbrid4, którą w 2011 roku otrzyma Peugeot 3008. Wersja SR1 została wyposażona w 1,6-litrowy silnik THP o mocy 218 KM. Motor spalinowy został umieszczony z przodu. Z tyłu natomiast zamontowano silnik elektryczny o mocy 95 KM. W trybie elektrycznym Peugeot SR1 staje się pojazdem o zerowej emisji spalin. Przy zapotrzebowaniu na osiągi, oba silniki pracują pełną parą. Peugeot SR1 jest wówczas napędzany przez wszystkie koła i moc 313 KM. Średnie zużycie paliwa ma wynosić zaledwie 4,9 l/100km.

Prototyp dysponuje także doskonałymi właściwościami jezdnymi. Przednie i tylne koła są prowadzone przez podwójne wahacze. Znakomitą zwrotność gwarantuje układ czterech skrętnych kół. Kąt skrętu tylnych kół jest ustalany na podstawie prędkości jazdy i kontrolowany przez silniki elektryczne.

Peugeot SR1 zostanie pokazany publicznie podczas marcowego Salonu Samochodowego w Genewie.