Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...
Auto Świat płatna droga

płatna droga

Wszystkie autostrady mają być bezpłatne. Pojawia się nawet wątek wywłaszczenia

Wszystkie autostrady mają być bezpłatne. Pojawia się nawet wątek wywłaszczenia

Wybory parlamentarne zbliżają się nieubłaganie, więc partie próbują zaskarbić sympatię potencjalnych wyborców. A że aż 22 mln Polaków ma prawo jazdy, to wśród obietnic muszą pojawić się takie, które mają się spodobać kierowcom, jak choćby bezpłatne autostrady. Sprawdzamy, co kryje się za tym pomysłem.
Podczas majówki uważaj na e-Toll. ITD bierze się za kierowców samochodów osobowych

Podczas majówki uważaj na e-Toll. ITD bierze się za kierowców samochodów osobowych

Obowiązkowe dla kierowców osobówek od grudnia 2021 r. elektroniczne płatności za przejazd dwoma państwowymi odcinkami autostrad to niewypał pod każdym względem: wciąż znaczna część kierowców uważa, że przejazdy państwowymi odcinkami autostrad Konin-Stryków i Wrocław-Sośnica są darmowe, ale nie brakuje i takich, którzy zapłaciliby, ale nie wiedzą, jak. Dotąd jazda na gapę udawała się większości podróżujących, ale to właśnie się zmienia.
Wzrosły opłaty za przejazd autostradą A4 Katowice — Kraków. Płatność kartą droższa niż automatyczna

Wzrosły opłaty za przejazd autostradą A4 Katowice — Kraków. Płatność kartą droższa niż automatyczna

Zarządca płatnego odcinka autostrady A4 Katowice — Kraków od 3 kwietnia br. podniósł stawki za przejazd tą trasą. Teraz kierowcy aut osobowych płacą już 15 zł. Nieco mniej kosztuje przejazd, o ile kierujący korzysta z płatności automatycznej. W tym przypadku wzrost opłat jest jednak wyższy niż przy płatności kartą lub gotówką.
Od 9 września wyższe opłaty za przejazd autostradą A2. Zobacz nowy cennik

Od 9 września wyższe opłaty za przejazd autostradą A2. Zobacz nowy cennik

Nowe ceny na trasie autostrady A2 Nowy Tomyśl — Konin obowiązują od 9 września. Na każdym odcinku kierowcy zapłacą o złotówkę więcej. Powodem takiego stanu rzeczy ma być wysoka inflacja.
Masz osobówkę, zapłacisz jak za starego TIR-a! E-maile z systemu e-Toll. "Weryfikacja pojazdu przebiegła negatywnie"

Masz osobówkę, zapłacisz jak za starego TIR-a! E-maile z systemu e-Toll. "Weryfikacja pojazdu przebiegła negatywnie"

Po ponad dziewięciu miesiącach funkcjonowania systemu e-Toll w formie obowiązkowej także dla aut osobowych kierowcy korzystający z aplikacji śledzącej e-Toll PL dostają e-maile o tym, że ich auta zostały "negatywnie zweryfikowane". W konsekwencji system kwalifikuje samochody osobowe jako duże ciężarówki o najniższej możliwej klasie emisji spalin. Wiadomość wygląda jak spam, ale tak nie jest. Lepiej jej nie ignorować!
Autostrada A2 Nowy Tomyśl – Konin będzie jeszcze droższa

Autostrada A2 Nowy Tomyśl – Konin będzie jeszcze droższa

O złotówkę więcej na każdym odcinku — taka podwyżka dotyczy kierowców aut osobowych i motocykli planujących przejazd autostradą A2 pomiędzy Nowym Tomyślem a Koninem. Nowy cennik zacznie obowiązywać od piątku 9 września 2022 r.
GDDKiA krytyczna w sprawie wyższych opłat na A4 Katowice - Kraków

GDDKiA krytyczna w sprawie wyższych opłat na A4 Katowice - Kraków

Koncesyjne odcinki autostrad w Polsce są jednymi z najdroższych w Europie. Mimo to stawki systematycznie rosną. Ostatnio o kolejnej podwyżce od 4 lipca poinformowała spółka Stalexport Autostrada Małopolska S.A. (SAM), koncesjonariusz A4 od Katowic do Krakowa. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) jest przeciwna, ale kierowcy nie powinni liczyć na zmianę decyzji.
Tajne umowy dotyczące płatnych autostrad zostaną odtajnione? Być może i nie przed 2039 r.

Tajne umowy dotyczące płatnych autostrad zostaną odtajnione? Być może i nie przed 2039 r.

Od wielu lat podatnicy płacą miliardy złotych prywatnym spółkom GTC i Autostrada Wielkopolska SA II w ramach tzw. opłaty za dostępność. Ta sytuacja będzie trwała aż do 2039 r., co rodzi pytanie o tajne zapisy, jakie zostały zawarte z ww. spółkami. Okazuje się, że na ich odtajnienie przyjdzie nam jeszcze poczekać przynajmniej do... 2039 r.
Ministerstwo infrastruktury rozwiewa wątpliwości w sprawie winiet

Ministerstwo infrastruktury rozwiewa wątpliwości w sprawie winiet

Polskie autostrady, mowa oczywiście o tych zarządzanych przez prywatne firmy, należą do najdroższych w Europie. W związku z wysoką ceną przejazdu autostradą A2 jeden z parlamentarzystów zapytał ministerstwo infrastruktury o plany wprowadzenia rocznych winiet za przejazd wszystkimi autostradami. Odpowiedź resortu rozwiewa wszelkie wątpliwości w tej sprawie.
Ile państwo płaci za autostrady i dlaczego to jest tajne?

Ile państwo płaci za autostrady i dlaczego to jest tajne?

Poseł Paweł Szramka stara się znaleźć odpowiedzi na trudne pytania dotyczące finansowania polskich autostrad. Zdaniem polityka kluczowe umowy na budowę i obsługę koncesjonowanych odcinków autostrad A1 i A2 są tajne i dlatego postanowił zapytać resort infrastruktury, jakie są zasady rozliczania Krajowego Funduszu Drogowego ze spółkami GTC i Autostrada Wielkopolska SA II.
Sieć płatnych dróg ma objąć w 2022 r. kolejne 1500 km tras

Sieć płatnych dróg ma objąć w 2022 r. kolejne 1500 km tras

Ministerstwo Infrastruktury przy współpracy z resortem finansów zamierza poszerzyć sieć płatnych dróg. Mowa o dodatkowych 1500 km dróg krajowych, na których płaciliby kierowcy aut ciężarowych. Jeżeli plany zostaną wprowadzone w życie, opłaty od pojazdów ciężarowych będą obowiązywały już na ok. 5200 km polskich tras.
Polski nie stać na darmowe autostrady. Minister zapowiada opłaty

Polski nie stać na darmowe autostrady. Minister zapowiada opłaty

Podczas oficjalnego przekazania do użytku nowych odcinków autostrady A1 minister infrastruktury Andrzej Adamczyk powiedział, że Polski nie stać, aby cały czas autostrady były darmowe i w końcu zostaną objęte opłatami.
Jak zapłacić za przejazd autostradą? Pięć systemów – jak to działa?

Jak zapłacić za przejazd autostradą? Pięć systemów – jak to działa?

Spośród 1700 km polskich autostrad na razie tylko 725 km to odcinki płatne. Na nich funkcjonują obecnie cztery niezależne od siebie systemy płatności, a tak naprawdę pięć. Polskie płatne autostrady są nie tylko bardzo drogie – wraz z likwidacją bramek na państwowych odcinkach system płatności stał się dla kierowców osobówek jednym z najbardziej skomplikowanych na świecie. Wyjaśniamy krok po kroku, jak to działa.
Jak płacić za państwową autostradę? Bilety nie na wszystkich stacjach

Jak płacić za państwową autostradę? Bilety nie na wszystkich stacjach

Już niebawem szlabany i bramki będą demontowane z państwowych odcinków autostrad A2 i A4. Od 1 grudnia za przejazd samochodem osobowym zapłacimy, korzystając z aplikacji lub nabywając bilet. Póki co e-bilety autostradowe będą oferowane tylko na stacjach paliw dwóch sieci. Na obiecywane biletomaty trzeba będzie jeszcze poczekać.
Wszystkie autostrady w Polsce będą płatne

Wszystkie autostrady w Polsce będą płatne

Jeśli ktoś się pociesza, że wyjątkowy pod względem uciążliwości dla kierowców system e-Toll ich nie dotyczy, bo w przypadku aut osobowych obowiązuje jedynie na dwóch odcinkach w Polsce, to mam dla niego złe wiadomości: wszystkie autostrady zapewne w niedługiej perspektywie, będą płatne. Do "opodatkowania" za pomocą systemu e-Toll jest jeszcze prawie 1000 km autostrad.
Aplikacja e-Toll. Od 1 grudnia zapłacimy nią za autostradę. To koszmar, czy wygoda?

Aplikacja e-Toll. Od 1 grudnia zapłacimy nią za autostradę. To koszmar, czy wygoda?

Od 1 grudnia już nawet kierowca auta osobowego nie zapłaci za przejazd państwową autostradą na bramkach – szlabany będą otwarte, a z czasem pewnie znikną. Zapłacić za przejazd jednak trzeba: albo za pomocą aplikacji e-Toll, albo kupując e-bilet autostradowy. Niestety, na mniej niż dwa tygodnie przed startem aplikacja jest w fazie beta, system się zawiesza, a wielu kierowców skarży się, że proces rejestracji i płacenia za przejazdy ich przerasta. Postanowiłem sprawdzić, czy aplikacja e-Toll jest aż tak zła, jak mówią.
Droga w remoncie? I tak trzeba zapłacić za przejazd

Droga w remoncie? I tak trzeba zapłacić za przejazd

"Przychody ze wszystkich opłat drogowych stanowią jedno z głównych źródeł zasilania Krajowego Funduszu Drogowego (...). W przypadku dróg płatnych w zarządzie GDDKiA nie przewiduje się wprowadzenia zmian w sposobie pobierania opłaty drogowej na odcinkach remontowanych" - w ten sposób Ministerstwo Infrastruktury rozwiewa wątpliwości, czy remont drogi może być podstawą do ograniczeń w pobieraniu opłat e-TOLL za przejazd autami o DMC powyżej 3,5 tony.
Rusza e-TOLL. O czym trzeba pamiętać?

Rusza e-TOLL. O czym trzeba pamiętać?

Od początku października 2021 r. e-TOLL będzie jedynym systemem, który pozwoli na elektroniczną płatność za przejazd płatnymi odcinkami dróg zarządzanymi przez GDDKiA. To ostatni moment dla firm transportowych na zmianę systemu viaTOLL na e-TOLL. Kierowcy pojazdów lekkich na autostradach A2 i A4 jeszcze do 30 listopada br. będą mogli korzystać z manualnego poboru opłat lub wybrać płatność elektroniczną.
Zmiany na bramkach na A2 i A4. Nowy system płatności e-TOLL

Zmiany na bramkach na A2 i A4. Nowy system płatności e-TOLL

Zanim szlabany na dobre znikną z państwowych odcinków autostrad, drogowcy szykują zmiany w organizacji ruchu na bramkach. Wszystko z powodu e-TOLL oraz wygaszenia dotychczasowego systemu płatności viaTOLL. Oto, co zmieni się w miejscach poboru opłat na odcinkach A2 Konin – Stryków oraz A4 Wrocław – Sośnica.
Koniec bramek na państwowych autostradach: e-TOLL w miejsce viaTOLL

Koniec bramek na państwowych autostradach: e-TOLL w miejsce viaTOLL

Już tylko kilka dni zostało do wygaszenia dotychczasowego systemu opłat drogowych viaTOLL. Od 1 października wszelkie płatności za przejazd będzie można rozliczać już tylko w nowym systemie e-TOLL. Co zrobić, by uniknąć kar w sytuacji, gdy dojdzie do awarii urządzenia?
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.