Auto Świat Porady Eksploatacja Matowy lakier samochodu. Czy na pewno chcesz mieć ten kłopot?

Matowy lakier samochodu. Czy na pewno chcesz mieć ten kłopot?

Matowe i satynowe lakiery to ciekawa odmiana w świecie samochodów pokrytych w zdecydowanej większości lakierami o wysokim połysku. Warto jednak wiedzieć, że posiadanie auta polakierowanego "w macie" oznacza szereg ograniczeń i znacząco utrudnia wszelkie naprawy blacharskie.

Renault Austral
Renault AustralŻródło: Auto Świat / Tomasz Kamiński
  • Matowy lakier z reguły wymaga znaczącej dopłaty, to często ponad 10 tys. zł
  • Matowego lakieru nie można polerować
  • Nie ma możliwości, aby uszkodzony element w matowym kolorze naprawić punktowo
  • Istnieje jednak alternatywa matowego lakieru dająca podobny efekt wizualny, a o wiele łatwiejsza w obsłudze
  • Więcej takich tematów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Czemu służy matowy lakier na samochodzie? To wyłącznie kwestia wyglądu. Matowy lakier tak samo jak błyszczący chroni elementy karoserii przed wpływem czynników zewnętrznych – metalowym zapewnia odporność na korozję, a plastikowe chroni m.in. przed działaniem promieni UV odbierających tworzywom elastyczność i odporność na uderzenia. Jedyna istotna techniczna różnica pomiędzy lakierem błyszczącym a matowym to dodatek – w tym drugim – substancji matujących do zewnętrznej warstwy lakieru.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji