• Matowy lakier z reguły wymaga znaczącej dopłaty, to często ponad 10 tys. zł
  • Matowego lakieru nie można polerować
  • Nie ma możliwości, aby uszkodzony element w matowym kolorze naprawić punktowo
  • Istnieje jednak alternatywa matowego lakieru dająca podobny efekt wizualny, a o wiele łatwiejsza w obsłudze
  • Więcej takich tematów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Czemu służy matowy lakier na samochodzie? To wyłącznie kwestia wyglądu. Matowy lakier tak samo jak błyszczący chroni elementy karoserii przed wpływem czynników zewnętrznych – metalowym zapewnia odporność na korozję, a plastikowe chroni m.in. przed działaniem promieni UV odbierających tworzywom elastyczność i odporność na uderzenia. Jedyna istotna techniczna różnica pomiędzy lakierem błyszczącym a matowym to dodatek – w tym drugim – substancji matujących do zewnętrznej warstwy lakieru.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo