Logo
PoradyEksploatacjaMatowy lakier samochodu. Czy na pewno chcesz mieć ten kłopot?

Matowy lakier samochodu. Czy na pewno chcesz mieć ten kłopot?

Matowe i satynowe lakiery to ciekawa odmiana w świecie samochodów pokrytych w zdecydowanej większości lakierami o wysokim połysku. Warto jednak wiedzieć, że posiadanie auta polakierowanego "w macie" oznacza szereg ograniczeń i znacząco utrudnia wszelkie naprawy blacharskie.

Renault Austral
Auto Świat / Tomasz Kamiński
Renault Austral

Czemu służy matowy lakier na samochodzie? To wyłącznie kwestia wyglądu. Matowy lakier tak samo jak błyszczący chroni elementy karoserii przed wpływem czynników zewnętrznych – metalowym zapewnia odporność na korozję, a plastikowe chroni m.in. przed działaniem promieni UV odbierających tworzywom elastyczność i odporność na uderzenia. Jedyna istotna techniczna różnica pomiędzy lakierem błyszczącym a matowym to dodatek – w tym drugim – substancji matujących do zewnętrznej warstwy lakieru.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Pasjonat technologii, prywatnie także zapalony kolarz
Pokaż listę wszystkich publikacji
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium