Nieważne jaki silnik zamontowano pod maską, Brabus zaspokoi każdego. Dla najpopularniejszych modeli z turbodieslem 2,2 CDI Brabus przygotował zestaw PowerXtra D3, który pozwala podnieść moc ze standardowych 110 kW (150 KM) do 132 kW (180 KM) przy 4000 obr./min, a moment obrotowy wzrasta z 340 do 380 Nm przy 2000 obr./min.

Dla poszukujących mocniejszych wrażeń przygotowano pakiet PowerXtra D6. Dzięki niemu osiągi Sprintera 2,2 CDI są naprawdę fascynujące – moc 165 kW (224 KM) i moment obrotowy 480 Nm w zakresie 1600 do 2600 obr./min. Taki Sprinter jest sprinterem z prawdziwego zdarzenia. Standardem u firmy Brabus jest gwarancja 3-letnia lub 100.000 km. Brabus pamięta także o ochronie środowiska naturalnego, emisje spalin zmodyfikowanych silników są dokładnie takie same, jak w wersji podstawowej.

Dla modeli z 3,5-litrowym silnikiem V6 pod maską przygotowano nietradycyjne rozwiązanie. Pojemność silnika zwiększono do 4 litrów, dzięki czemu moc wzrosła z 190 kW do 228 kW (310 KM). Z 340 Nm do 400 Nm przy 4200 obr./min wzrasta także moment obrotowy.

Oprócz modyfikacji silników Brabus przygotował także nowe elementy karoserii i akcesoria wyposażenia wnętrza. Nadkola można poszerzyć o 30 mm, z przodu zamontować nowy zderzak ze zintegrowanymi światłami przeciwmgielnymi, a z tyłu mogą się pojawić dwie końcówki wydechu. Specjalnie dla Sprintera opracowano 9-ramienne koła ze stopów lekkich w rozmiarze 8Jx18 Monoblock E. Montowane są na nich opony Pirelli lub Yokohama o rozmiarze 225/55 R 18.

Na życzenie można przeprowadzić zmiany wnętrza, tuner spełnia prawie każde życzenie klienta. Do najpopularniejszych elementów wyposażenia należy skórzana tapicerka Mastik, aluminiowe listwy ozdobne z napisem Brabus i aluminiowe pedały. Przestrzeń bagażową można przekształcić w ekskluzywne biuro czy studio multimedialne.