5 TDI o mocy 102 KM. Auto miało niezłe osiągi przy seryjnych parametrach jednostki, a maksymalny moment 250 Nm zapewniał dynamiczną jazdę nawet z towarem. Jednak Roman z Wadowic, który jest pasjonatem tuningu, stwierdził, że chce mieć więcej przyjemności z jazdy. Zwłaszcza że autem porusza się na co dzień i robi sporo kilometrów. Oddał więc T4 w ręce specjalistów z Ecusoftu. Nowe oprogramowanie komputera zmieniło parametry pracy jednostki napędowej. Moc wzrosła do 137 KM, a przy 2290 obr./min uzyskano maksymalny moment obrotowy, który wynosi 319 Nm! W znaczący sposób zmieniło to osiągi auta. Różnice w elastyczności łatwo odczuć na wyższych biegach - 4. i 5. Ma to wielkie znaczenie zwłaszcza przy wyprzedzaniu. Po chiptuningu zmiany przeszedł także układ dolotowy. Seryjny filtr powietrza zastąpiono stożkowym, jednak na hamowni okazło się, że moc jest mniejsza o 2 KM. Może to niedużo, ale powrócono do papierowego wkładu. Za wygląd nadwozia odpowiedzialna jest niemiecka firma RSL, która zaprojektowała zestaw ospoilerowania do tego modelu. Na przednim zderzaku pojawiła się nakładka zintegrowana z halogenami. Listwy na błotnikach tworzą całość z nowymi progami. Poszerzyły one nieznacznie nadwozie, tylna przechodzi fantazyjnie pod zderzak. Wymusiło to założenie specjalnej podkładki pod prowadnicę bocznych drzwi, ponieważ ocierały one o poszerzone błotniki. Uroku dodaje grill i wlot powietrza polakierowane w kolorze nadwozia (w serii czarne). Na tylnej klapie nie mogło zabraknąć lotki. Z tyłu zauważyć można też ładne lampy firmy Inpro. To dopiero początek modernizacji samochodu. Większa sprężarka od silnika 2.5 TDI/150 KM ma zastąpić seryjną, pod maskę trafi też wydajniejszy intercooler. Za katalizatorem ma się pojawić sportowy tłumik z katalogu Ulter Sport. Po zwiększeniu mocy i osiągów właściciel stwierdził, że musi zainwestować w bezpieczeństwo. Lepsze hamowanie mają zapewnić tarcze z katalogu Brembo i klocki Ferodo. Auto będzie stało też niżej o 35 mm po zamontowaniu krótszych sprężyn. Zmieni się także oświetlenie - lepszą widoczność w nocy zapewnią lampy ksenonowe.
Napakowany
Zmienione nadwozie Volkswagena Transportera czwartej generacji robi dobre wrażenie. To wersja 6-miejscowa z silnikiem 2.
Auto Świat
Napakowany