• Serwisy autoryzowane ponoszą wyższe koszty od warsztatów niezależnych, bo oczekujemy w nich m.in. wyższego standardu obsługi
  • Niezależne serwisy mogą uzyskać dostęp do tej samej dokumentacji technicznej, a nawet do oprogramowania serwisowego, które są używane w ASO
  • Poza siecią autoryzowaną można serwisować nawet auta na gwarancji – o ile odbywa się to w sposób zgodny z wymaganiami producenta pojazdu
  • Koszty robocizny w ASO są najczęściej wyższe niż w niezależnych serwisach
  • Naprawy gwarancyjne można wykonywać wyłącznie w serwisach autoryzowanych

Z roku na rok wizyty w warsztatach są coraz droższe. Powodów jest wiele – począwszy od szalejącej inflacji, coraz wyższych kosztów części, aż po kwestie techniczne związane z tym, że wiele czynności serwisowych w nowych autach zajmuje więcej czasu i wymaga coraz droższego wyposażenia. W wielu przypadkach gwałtowny wzrost cen wynika też po prostu z tego, że… mamy coraz większe oczekiwania – chcemy być obsługiwani w eleganckich serwisach, z poczekalniami, recepcjami, marmurami na podłogach – a to wszystko przekłada się na wyższe ceny usług.

Jak bardzo podrożała obsługa aut? W ciągu ostatnich dwóch lat koszty napraw samochodów wzrosły średnio o 22 proc., a w przypadku niektórych aut kilku marek nawet o ponad 40 proc. To znacznie szybszy wzrost niż tempo, w którym rosną nasze wynagrodzenia! Niestety, zapowiada się, że będzie jeszcze drożej, bo rosnącym problemem staje się m.in. ograniczona dostępność części. A im trudniej o części, tym są one droższe! Przy kolejnej wizycie w serwisie możecie się zdziwić i zatęsknić za rachunkami sprzed lat.