Logo

Opony coraz bardziej sportowe

Najdroższe są opony marek podstawowych, jak np. Continental, Goodyear, Michelin, Pirelli. Za produkt sprzedawany pod marką dużego koncernu oponiarskiego trzeba zapłacić najwięcej, ale można liczyć na najwyższą jakość, choć jak wykazuje nasz test w "Auto ŚWIECIE" nr 13/2004, są pomiędzy nimi istotne różnice.Marki uzupełniające (np. Barum należące do Continentala, Fulda do Goodyeara, Kleber do Michelina czy Ceat do Pirelli) są wyraźnie tańsze, jednak ich właściwości odbiegają od osiągów droższych odpowiedników często w takim samym stopniu, jak cena. Hity cenowe (np. polskie Kormorany czy Dębice oraz niszowe zagraniczne marki oferowane np. w supermarketach) najczęściej są w stanie zadowolić tylko kierowców o przeciętnym temperamencie lub dysponujących samochodami o umiarkowanych osiągach. Co jednak ważne, przepaść cenowa pomiędzy polskimi produktami a oponami tańszych marek zagranicznych nie jest już tak duża jak kiedyś. Dysponując stosunkowo niewielką kwotą, mamy wybór pomiędzy kilkoma-kilkunastoma modelami.Nie dotyczy to jednak kierowców o sportowych ambicjach oraz właścicieli szybkich samochodów. Tu decyzja o wyborze najtańszych opon oznacza mniejszy margines bezpieczeństwa.

Autor Maciej Brzeziński
Pasjonat technologii, prywatnie także zapalony kolarz
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy: Eksploatacja Porady
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu