W dziesięć lat później, mając lat 40, niemal natychmiast po zajęciu się problemem wyważania wielkich elementów turbin parowych napędzających okręty torpedowe, wymyślił rozstrzygnięcie tej nierozwiązywalnej dotąd kwestii. Jeśli zaś jeszcze weźmiemy pod uwagę, że potrafił w wieku lat 12 skonstruować i uruchomić swój pierwszy samochód rozwijający prędkość do 40 km/h, jasne stanie się chyba, iż mamy do czynienia z geniuszem. Ale to jeszcze nie wszystko - skonstruowany przez niego w roku 1922 układ wybierania przełożeń ("H") w skrzyni biegów niewiele się różni od stosowanych do dziś. Mając 22 lata, Ralph Teetor ukończył studia inżynierskie na Uniwersytecie Pensylwanii z 3. wynikiem w historii szkoły, a od roku 1936 przez 4 kolejne kadencje był prezesem jednej z najważniejszych organizacji technicznych świata - Stowarzyszenia Inżynierów Amerykańskich (SAE). I wszystko to, owszem, jest imponujące, ale warto wiedzieć o jeszcze jednym szczególe biografii tego wynalazcy: od 5. roku życia był... niewidomy!
Ralph Teetor
Czy zastanawialiście się kiedyś, jak szerokich horyzontów myślowych trzeba, by w roku 1940, gdy komputery nie istniały nawet w literaturze science fiction, wymyślić coś takiego jak tempomat - i to sprawny? Albo jak swobodnie trzeba podchodzić do problemów technicznych, by skonstruować mechanizm zazębiania i uwalniania kół zębatych w układzie samochodowego rozrusznika w roku 1922, gdy automatyka kojarzyła się głównie z samoczynnymi mechanizmami prostymi (jak np. zegary)? Te dwa patenty należą do jednego człowieka, który na dodatek w roku 1920 opatentował sposób obliczania i projektowania pierścieni tłokowych w formie, jaka jest do dziś stosowana w produkcji silników.
Auto Świat
Ralph Teetor