Wśród aut z tego przedziału cenowego występują eleganckie limuzyny, usportowione coupé, vany i samochody sportowe. Wszystkie oferowane są z bardzo bogatą paletą silnikową i znakomicie wyposażone: mają w standardzie przynajmniej cztery poduszki powietrzne (często sześć a nawet osiem), klimatyzację, ABS, system kontroli trakcji i inne nowości techniczne.
Z tego względu ich ceny nie są na kieszeń przeciętnego Polaka. Ale takie marki jak Mercedes, Volvo, Jaguar czy BMW zawsze należały do najdroższych z powodu oferowanego luksusu i uznanego prestiżu.
Właściciel ekskluzywnego auta musi się też liczyć z dużą utratą jego wartości, za którą po dwóch latach można na przykład kupić nowe Seicento, a także z wysokimi kosztami utrzymania i bardzo wysokim ryzykiem kradzieży.
Drogie samochody stanowią w Polsce wciąż niewielki odsetek sprzedawanych aut, jednak z roku na rok w wyniku zmian ekonomicznych w kraju coraz częściej są kupowane.