• Zarówno opony zimowe jak i całoroczne z roku na rok są coraz lepsze – warto wybierać nowe modele
  • Producenci potrafią już stworzyć opony, które zapewniają jednocześnie dobrą przyczepność i niskie opory toczenia
  • Różnice między różnymi modelami opon są wciąż duże – warto korzystać z niezależnych testów

Choć od lat zimy są coraz łagodniejsze, to i tak bez odpowiedniego przygotowania na chłodniejsze miesiące się nie obejdzie. Nawet jeśli zima będzie łagodna, to z myślą o kilku czy kilkunastu rzeczywiście mroźnych dniach ze śniegiem i lodem na drogach warto zainwestować nie tylko w zimowy płyn do spryskiwaczy, skrobaczkę czy odmrażacz w spreju, lecz także w odpowiednie ogumienie, które poradzi sobie nawet w ekstremalnych warunkach, a jednocześnie nie będzie uciążliwe podczas eksploatacji w mniej wymagających okolicznościach.

Nowoczesne opony letnie, zwłaszcza te o wysokich indeksach, przeznaczone do aut o podwyższonych osiągach, bardzo słabo radzą sobie w niskich temperaturach. Nowoczesne opony zimowe muszą być od nich znacznie bardziej wszechstronne. Przed rozpoczynającym się sezonem zimowym przetestowaliśmy ponad 120 modeli ogumienia – nie tylko na śniegu i lodzie, lecz także na mokrych i suchych nawierzchniach. Tylko 15 spośród nich uznaliśmy za wzorowe i godne polecenia bez zastrzeżeń.