Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Produkcja

Produkcja

Ford zaprzestaje działalności w Rosji i pomoże Ukrainie
Aktualności

Ford zaprzestaje działalności w Rosji i pomoże Ukrainie

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Hyundai na kilka dni wstrzymuje produkcję swoich aut w Rosji
Aktualności

Hyundai na kilka dni wstrzymuje produkcję swoich aut w Rosji

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Na płonącym Felicity Ace są ostatnie Aventadory. Mamy komentarz Lamborghini
Aktualności

Na płonącym Felicity Ace są ostatnie Aventadory. Mamy komentarz Lamborghini

Felicity Ace nadal płonie. Najnowsze doniesienia o zawartości ładowni płonącego statku podają, że na pokładzie samochodowca są auta marki Lamborghini. Wśród nich znajdują się jedne z ostatnich wyprodukowanych Aventadorów. Bogaci klienci z Ameryki będą niepocieszeni.

Tak rodzą się Puma i EcoSport. Odwiedziliśmy rumuńską fabrykę Forda
Aktualności

Tak rodzą się Puma i EcoSport. Odwiedziliśmy rumuńską fabrykę Forda

Nowe auto co 67 sekund, nowy silnik co 47 sekund, ponad 6 tys. pracowników i szeroko zakrojone plany związane z przyszłą produkcją auta dostawczego — to tylko kilka faktów dotyczących fabryki Forda w rumuńskiej miejscowości Krajowa, w której produkowany jest m.in. Ford Puma.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Kiedy ruszy produkcja w fabryce Tesli pod Berlinem?
Wiadomości

Kiedy ruszy produkcja w fabryce Tesli pod Berlinem?

Mijają dwa lata od rozpoczęcia budowy Gigafactory Tesli w Grünheide pod Berlinem. Fabryka jest już właściwie gotowa, ale wciąż nie ma zezwolenia na rozpoczęcie działalności. Co stoi na przeszkodzie uruchomienia zakładów, które mają produkować pół miliona Tesli rocznie?

Będziemy mieli własne półprzewodniki. Komisja Europejska przeznaczy na to 11 mld euro
Aktualności

Będziemy mieli własne półprzewodniki. Komisja Europejska przeznaczy na to 11 mld euro

Koniec z uzależnieniem Europy od dalekowschodnich dostawców? Komisja Europejska ma pomysł, jak poradzić sobie z kryzysem półprzewodników. Rozwiązanie jest dość oczywiste – trzeba zainwestować w produkcję mikrochipów na Starym Kontynencie.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Faurecia i Hella łączą się. Powstał siódmy co do wielkości producent części motoryzacyjnych
Aktualności

Faurecia i Hella łączą się. Powstał siódmy co do wielkości producent części motoryzacyjnych

Powiększona grupa będzie siódmym co do wielkości producentem części motoryzacyjnych na świecie. Na częściach jednak nie znajdziemy nazwy Forvia, elementy będą nosiły swoje dotychczasowe nazwy.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Piękne prototypy i przeciętne seryjne samochody. Oto największe rozczarowania
Aktualności

Piękne prototypy i przeciętne seryjne samochody. Oto największe rozczarowania

Najgorzej to rozbudzić oczekiwania. Nissan Qashqai, Dacia Duster, a nawet Alfa Romeo Brera wyglądały szaro przy zapowiadających je pięknych prototypach. Oto subiektywne zestawienie największych rozczarowań.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Zabawki dużej skali w mieście samochodów. Tak Seat testuje elementy przed produkcją
Aktualności

Zabawki dużej skali w mieście samochodów. Tak Seat testuje elementy przed produkcją

Czy zdawaliście sobie kiedyś sprawę, jak skomplikowanym urządzeniem jest samochód? Już sama elektryka i elektronika oraz wykorzystane do niej przewody i inne części to wyjątkowo złożone podzespoły. Seat za pomocą modeli w skali 1:1 prowadzi symulację połączenia i działania tych elementów jeszcze na długo przed tym, zanim konkretny model samochodu trafi do seryjnej produkcji.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Tak wyglądały poprawki przy produkcji Trabanta. Bez młota to nie robota!
Aktualności

Tak wyglądały poprawki przy produkcji Trabanta. Bez młota to nie robota!

Dziś zakłady produkujące samochody są w znacznym stopniu zautomatyzowane, wszystko dzieje się w nich dokładnie według ustalonego planu, z wysoką precyzją i powtarzalnością. Kiedyś wyglądało to... trochę inaczej, szczególnie w dawnej NRD. Dobrym przykładem jest nagranie z fabryki w Zwickau, w której powstawał Trabant.

Rekordowy rok Tesli – do klientów trafiło prawie milion nowych elektryków
Wiadomości

Rekordowy rok Tesli – do klientów trafiło prawie milion nowych elektryków

Tesla dostarczyła w zeszłym roku ponad klientom na całym świecie 936 tys. samochodów, i to mimo panującego w branży kryzysu produkcyjnego związanego z brakiem półprzewodników. Rekordowy był zwłaszcza 4. kwartał.

Kolejna inwestycja Toyoty w Polsce. Druga linia produkcyjna silnika 1.5 już działa
Aktualności

Kolejna inwestycja Toyoty w Polsce. Druga linia produkcyjna silnika 1.5 już działa

Toyota otwiera drugą linię produkcyjną benzynowego silnika 1.5 stosowanego w układzie hybrydowym trafiającym do modeli Yaris i Yaris Cross. W Wałbrzychu powstają już też elektryczne przekładnie hybrydowe i "generatory" MG1. To najnowszy z sześciu pakietów inwestycji Toyoty w Polsce.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Daimler wstrzymuje produkcję na Węgrzech. Powrót do pracy za miesiąc
Aktualności

Daimler wstrzymuje produkcję na Węgrzech. Powrót do pracy za miesiąc

Półprzewodniki cały czas nie dają o sobie zapomnieć. Teraz efekty kryzysu odczuwa Daimler, który ze względu na brak mikrochipów wstrzymał produkcję w fabryce na Węgrzech.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Brak półprzewodników. Jak radzą sobie z problemem producenci?
Aktualności

Brak półprzewodników. Jak radzą sobie z problemem producenci?

Producenci cały czas poszukują rozwiązania największego problemu dzisiejszej motoryzacji – braku półprzewodników. Jak się okazuje, jest światełko w tunelu, choć głównie w odniesieniu do aut elektrycznych.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Policja ma problem z zakupem radiowozu. Powodem brak półprzewodników
Aktualności

Policja ma problem z zakupem radiowozu. Powodem brak półprzewodników

Policja z Poznania ma problem z zakupem nieoznakowanego radiowozu. Z powodu problemów z produkcją aut m.in. przez brak półprzewodników, nawet służby nie otrzymają potrzebnego auta zgodnie z ustalonym terminem.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Motocyklowe początki Polski Ludowej. "Jak się popsuły, można było spokojnie samemu naprawić"
Oldtimer

Motocyklowe początki Polski Ludowej. "Jak się popsuły, można było spokojnie samemu naprawić"

Sokół 125 i SHL 125 - te motocykle były obiektem westchnień Polaków lat 40. i 50. Rozpoczęta w 1948 r. produkcja jednostek o małej pojemności miała być odpowiedzią na potrzeby motoryzacyjne odbudowującego się po wojnie kraju.

Motoryzacja nie udźwignie elektryfikacji? Tak twierdzi szef koncernu Stellantis
Wiadomości

Motoryzacja nie udźwignie elektryfikacji? Tak twierdzi szef koncernu Stellantis

"Popychamy przemysł motoryzacyjny na granicę" – ostrzegł Carlos Tavares w wywiadzie udzielonym podczas konferencji Reuters Next. Dyrektor generalny koncernu Stellantis obawia się, że presja elektryfikacji wywierana na producentach aut odbije się na jakości samochodów i ograniczy miejsca pracy.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Nie będzie polskiej fabryki elektryków. NIO dementuje
Wiadomości

Nie będzie polskiej fabryki elektryków. NIO dementuje

NIO, czyli chiński producent samochodów elektrycznych, jednak nie zbuduje fabryki w Polsce. Plotki o takich planach pojawiły się po tym, jak na LinkedIn znalazło się ogłoszenie o pracę.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Narodowe auto elektryczne ma trafić do sprzedaży w Europie w 2022 r. Nie, to nie będzie Izera!
Wiadomości

Narodowe auto elektryczne ma trafić do sprzedaży w Europie w 2022 r. Nie, to nie będzie Izera!

Start-up VinFast powstał w 2017 r. – czyli trochę później niż Electromobility Poland mające produkować Izerę – w kraju bez własnej marki motoryzacyjnej. Teraz dysponuje nowoczesną fabryką zbudowaną przez specjalistyczne firmy z Niemiec, stał się poważnym graczem na lokalnym rynku, ogłasza plany wejścia na rynek europejski. Kiedy zobaczymy na drogach wietnamskie auta elektryczne marki VinFast?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Bosch inwestuje w półprzewodniki. To odpowiedź na globalny kryzys
Aktualności

Bosch inwestuje w półprzewodniki. To odpowiedź na globalny kryzys

Globalny kryzys półprzewodników jest problemem nie tylko dla rynku motoryzacyjnego, ale dla każdej firmy, która zajmuje się elektroniką. Dlatego Bosch zainwestuje 400 mln euro w rozbudowę swoich zakładów.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Volkswagen wstrzymuje produkcję aut elektrycznych. Powodem brak półprzewodników
Aktualności

Volkswagen wstrzymuje produkcję aut elektrycznych. Powodem brak półprzewodników

Ostatnio producenci zatrzymywali produkcję samochodów z silnikami spalinowymi, a auta elektryczne schodziły z taśm zwykle bez większych opóźnień. Teraz Volkswagen informuje o wstrzymaniu wytwarzania w zakładach w Zwickau i w Dreźnie priorytetowych dla koncernu modeli ID.3 oraz ID.4. Ograniczenia produkcji mają też dotknąć modele Audi Q4 e-tron i Cupra Born.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Motoryzacja na Białorusi. Królują dwie marki - Łada i Geely
Aktualności

Motoryzacja na Białorusi. Królują dwie marki - Łada i Geely

Tuż za naszą wschodnią granicą łatwo spotkać samochody, których próżno wypatrywać na polskich drogach. Na Białorusi króluje nie tylko rosyjska Łada, ale także chińskie Geely, które notują znacznie lepsze wyniki od francuskiej, koreańskiej, niemieckiej i japońskiej konkurencji.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.