Tygodniowy przestój produkcji w fabryce FCA Poland nie był pierwszym takim okresem w marcu. Z powodu braku komponentów elektronicznych koncern Stellantis, do którego należy zakład w Tychach, musiał wstrzymać produkcję także w dniach 1-2 marca i 7-8 marca. Chociaż pracownicy pojawili się dziś w fabryce, niedługo znów może zabraknąć części.

Bramy zakładu w Tychach opuszczają: Abarth 595, Lancia Ypsilon i Fiat 500
Bramy zakładu w Tychach opuszczają: Abarth 595, Lancia Ypsilon i Fiat 500

Fabryka FCA Poland w Tychach wznawia produkcję

Niestety, niedobór półprzewodników wciąż trwa, więc nie wiadomo, jak długo uda się utrzymać wznowioną produkcję w tyskiej fabryce. Rafał Grzanecki, rzecznik prasowy spółki, w krótkim komunikacie dla serwisu branżowego AutomotiveSuppliers.pl zapewnił, że części nie zabraknie co najmniej do czwartku. "Nasza logistyka czyni wysiłki, aby produkcja mogła być prowadzona także w piątek oraz w sobotę" – dodał Grzanecki.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Zobacz: Rosja próbuje omijać sankcje. Szuka źródeł części i obniża normy emisji spalin

W zakładzie FCA Poland w Tychach powstają Fiat 500, Abarth 595 i Lancia Ypsilon. O tym, czy ich produkcja będzie odbywać się normalnie w kolejnych tygodniach, zadecydują dostawy komponentów elektronicznych. Kryzys związany z ich niedoborem wybuchł na skutek pandemii i rzutuje dziś na produkcję wielu europejskich zakładów należących do różnych koncernów motoryzacyjnych.