Logo
WiadomościAktualnościFabryka FCA Poland w Tychach tymczasowo wznawia produkcję. Na jak długo?

Fabryka FCA Poland w Tychach tymczasowo wznawia produkcję. Na jak długo?

Od 14 marca 2022 r. fabryka FCA Poland w Tychach nie wyprodukowała żadnego samochodu. Powodem przestoju był brak komponentów elektronicznych, który wstrzymał także wiele innych europejskich zakładów. W poniedziałek 21 marca tyska fabryka oficjalnie wznawia działalność.

Posłuchaj artykułu

00:00 / 00:00
Audio generowane przez AI (ElevenLabs) i może zawierać błędy
Zakład FCA Poland w Tychach
Stellantis
Zakład FCA Poland w Tychach

Tygodniowy przestój produkcji w fabryce FCA Poland nie był pierwszym takim okresem w marcu. Z powodu braku komponentów elektronicznych koncern Stellantis, do którego należy zakład w Tychach, musiał wstrzymać produkcję także w dniach 1-2 marca i 7-8 marca. Chociaż pracownicy pojawili się dziś w fabryce, niedługo znów może zabraknąć części.

Bramy zakładu w Tychach opuszczają: Abarth 595, Lancia Ypsilon i Fiat 500
Bramy zakładu w Tychach opuszczają: Abarth 595, Lancia Ypsilon i Fiat 500Żródło: Materiały prasowe

Fabryka FCA Poland w Tychach wznawia produkcję

Niestety, niedobór półprzewodników wciąż trwa, więc nie wiadomo, jak długo uda się utrzymać wznowioną produkcję w tyskiej fabryce. Rafał Grzanecki, rzecznik prasowy spółki, w krótkim komunikacie dla serwisu branżowego AutomotiveSuppliers.pl zapewnił, że części nie zabraknie co najmniej do czwartku. "Nasza logistyka czyni wysiłki, aby produkcja mogła być prowadzona także w piątek oraz w sobotę" – dodał Grzanecki.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Zobacz: Rosja próbuje omijać sankcje. Szuka źródeł części i obniża normy emisji spalin

W zakładzie FCA Poland w Tychach powstają Fiat 500, Abarth 595 i Lancia Ypsilon. O tym, czy ich produkcja będzie odbywać się normalnie w kolejnych tygodniach, zadecydują dostawy komponentów elektronicznych. Kryzys związany z ich niedoborem wybuchł na skutek pandemii i rzutuje dziś na produkcję wielu europejskich zakładów należących do różnych koncernów motoryzacyjnych.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium