Pierwsza seria zdjęć Saaba 9-5 wyciekła do sieci już miesiąc temu, zaś robiąc dobrą minę do złej gry producent, na swojej stronie internetowej umieścił ostatnio zapowiedź premiery ze zdjęciem zasłoniętego samochodu.

Z nową generacją serii 9-5 szwedzki producent wiąże nadzieje na odzyskanie dobrej kondycji finansowej. Jak zapowiada przedstawiciel Saaba, nowy 9-5 to początek nowej ery w historii firmy.

Sprzedaż rozpocząć się ma w przyszłym roku. Jak zapewnia producent, będzie to najbardziej zaawansowany technologicznie pojazd, jaki kiedykolwiek zjechał z taśm montażowych Saaba.

Zobacz też: Zakończono produkcję Astry w Gliwicach

Świeży design nadwozia budzi zaufanie i może się podobać. Założeniem projektantów jest wprowadzenie zamieszania w segmencie sedanów klasy premium i odebranie klientów konkurencji. Ciekawie wygląda przednia szyba przechodząca łagodnie w boczny pas okien, co przypomina nieco kokpit samolotu i jest wyraźnym odwołaniem do początków firmy.

W nowym Saabie 9-5 aż roi się od nowoczesnych systemów elektronicznych. Wśród nich znajduje się m.in. wyświetlacz pokazujący najważniejsze informacje w dolnej części przedniej szyby (Pilot HUD), adaptacyjne reflektory biksenonowe, tempomat, zawieszenie Saab DriveSense z dynamicznie zmienną siłą tłumienia, bezkluczykowe otwieranie drzwi i uruchamianie silnika, trójstrefowa klimatyzacja, asystent parkowania oraz nowatorski układ napędu na wszystkie koła Saab XWD z systemem eLSD czuwającym nad zachowaniem tylnej osi.

W kabinie zastosowano skierowaną ku kierowcy konsolę środkową, a nad komfortem jazdy czuwać ma zaawansowany system audio i nawigacja satelitarna z 8-calowym dotykowym wyświetlaczem i dyskiem o pojemności 10 GB. Dostępne będą gniazda AUX, USB oraz klasyczne 12-voltowe gniazdo zapalniczki.

Pasażerowie tylnych rzędów będą mieli do dyspozycji własny system audio i ekrany dla odtwarzacza DVD oraz słuchawki. Tylna część kabiny oferuje także osobny system sterowania i nawiewu klimatyzacji.

Wszystkie jednostki napędowe oferowane dla nowego Saaba wyposażone są w turbosprężarki, co zgodne jest z nową filozofią firmy, polegającą na zwiększeniu wydajności przy jednoczesnej redukcji pojemności czterocylindrowych silników. Przyczynić się to ma do znacznego zmniejszenia średniego zużycia paliwa.

Zobacz też: Zakończono produkcję Astry w Gliwicach

Najmniejszy silnik ma pojemność 1,6 litra, a w całej gamie pojawią się motory zasilane trzema rodzajami paliwa - benzyną, olejem napędowym i bioetanolem E85.

W chwili debiutu dostępny będzie 2-litrowy turbodiesel o mocy 160 KM, 2-litrowe benzynowe turbo generujace 220 KM, a topowa jednostka, dostępna wyłącznie w wersji XWD,  2.8 V6 turbo zaoferuje 300 KM mocy i 400 Nm momentu obrotowego. Chwilę potem pojawi się wspomniany nieduży 1,6-litrowy motor z turbosprężarką o mocy 180 KM oraz 2-litrowy silnik BioPower zasilany biopaliwem E85. Wszystkie modele dostępne będą z 6-stopniowymi skrzyniami biegów.

Premiera nowej generacji Saaba 9-5 odbędzie się we wrześniu, podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Sprzedaż zaś rozpocznie się na początku 2010 roku i bliżej tej daty producent poda ceny swojej limuzyny.