Koncepcja samochodu sportowego od Seata została rozwinięta wraz z nową Ibizą SportCoupé, dla której opracowano kompaktowe nadwozie typu coupé, o długości 4,034 metra oraz wysokości jedynie 1,428 metra.

Oferta obejmuje trzy silniki benzynowe - 1.2 o mocy 70 KM, 1.4 o mocy 80 KM oraz 1.6 o mocy 105 KM oraz trzy silniki wysokoprężne, każdy wyposażony w filtr cząsteczek stałych DPF - 1.4 TDI o mocy 80 KM, a także nowych członków rodziny - 1.9 TDI o mocy 90 KM oraz 1.9 TDI o mocy 105 KM. Wszystkie jednostki napędowe są sprzęgnięte z pięciobiegową, manualną skrzynią biegów, za wyjątkiem wersji 1.6 105 KM, która jest wyposażona w automatyczną, siedmiobiegową skrzynię biegów DSG.

Samochód jest wyposażony między innymi w reflektory biksenonowe z układem AFS, czujniki parkowania, zintegrowany z radioodbiornikiem moduł Bluetooth oraz umieszczona w centralnej części deski rozdzielczej instalacja, umożliwiająca podłączenie określonych modeli przenośnych systemów nawigacji satelitarnej.

Deska rozdzielcza o sportowym charakterze, ze skierowaną w stronę kierowcy tablicą przyrządów, zawiera dwa duże, okrągłe zegary, zapewniając ich dobrą widoczność. Przyciski umieszczone w centralnej konsoli spełniają szereg funkcji. Umożliwiają sterowanie światłami awaryjnymi, zamykaniem/otwieraniem drzwi, umożliwiają wyłączenie systemu TCS, kontrolę ciśnienia w oponach, sterowanie podgrzewaniem siedzeń. W konsoli centralnej umieszczono również kontrolkę informującą o tym, czy odłączono poduszkę powietrzną pasażera.

Ibiza SportCoupe wykorzystuje szereg elementów znanych już z prototypu SportCoupe "Bocanegra" przedstawionego na salonie samochodowym w Genewie. Agresywny, przypominający kształtem strzałę przód jest znany właśnie z tego konceptu.

Nowa Ibiza SC będzie dostępna w trzech wersjach wykończenia - Reference, Stylance oraz Sport. Ceny nie zostały jeszcze podane.