Pierwszym modelem nowej marki Simca miałby być sedan niższej klasy średniej, którego podstawą stałby się Peugeot 408 produkowany w Chinach. Ma on być bezpośrednim konkurentem nowej generacji Dacii Logan, która jest już prawie gotowa do produkcji.

Francuska marka Simca powstała w 1934 roku, a jej założycielem był Włoch Henri Théodore Pigozzi. W początkowym okresie działalności produkowano samochody na licencji Fiata, które po zakończeniu II wojny światowej zastąpiły własne konstrukcje. Ważnym modelem w historii okazała się Simca Aronie z 1951 roku, która była także importowana do Polski. Auto to powstawało w wielu wariantach nadwozia – sedan, coupé, kabriolet, kombi, pikap.

Sukcesem rynkowym okazała się też Simca 1000, auto o długości 3,8 m, napędzane silnikiem o pojemności skokowej 944 cm3, zamontowanym z tyłu. Od końca lat pięćdziesiątych udziały w firmie wykupił koncern Chrysler, który w 1970 roku stał się jej jedynym właścicielem. Nazwę zmieniono na Chrysler France, a także doszło do włączenia marki Matra.

W 1979 roku nowym właścicielem został koncern PSA, który samochody sprzedawał pod marką Talbot-Simca, by ostatecznie pozbyć się tego drugiego elementu nazwy. W 1986 roku Talbot Horizon zastąpiony został Peugeotem 309, co oznaczało definitywne zakończenie produkcji pod nazwą Simca i Talbot.