Nie lubisz samochodów typu SUV, ale chcesz czasami zjechać z asfaltowej drogi i o czekujesz od auta, że poradzi sobie w lekkim terenie – wybierz Octavię Scout.
Właśnie najnowsza odmiana tego modelu trafia do dilerów Skody. Auto ma zwiększony o 30 mm prześwit w porównaniu z pozostałymi odmianami Octavii, napęd 4x4 (Haldex piątej generacji), karoserię kombi oraz mocne silniki pod maską.
Do wyboru są 3 silniki: benzynowy 1.8 TSI/180 KM oraz dwa diesle – 2.0 TDI/150 KM oraz 2.0 TDI/184 KM. Ten ostatni oferowany jest z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią DSG.
Nowa Octavia Scout jest bogato wyposażona. W seryjnym wyposażeniu znalazły się m.in.: komplet poduszek powietrznych czołowych i bocznych, układy elektroniczne zwiększające bezpieczeństwo, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, tempomat, automatyczna klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby, relingi dachowe, felgi aluminiowe 17-calowe, światła do jazdy dziennej.
Dopłaty wymagają: system wspomagania ruszania pod górę (300 zł), kurtyny boczne dla pasażerów kanapy (1200 zł), system wspomagania parkowania (1250 zł), aktywnt tempomat (2800 zł), asystent pasa ruchu (1700 zł), reflektory biksenonowe z doświetlaniem zakrętów (3500 zl).
Octavia Scout z silnikiem benzynowym 1.8/180 KM i skrzynią DSG kosztuje 113 600 zł. Ten model osiąga prędkość 216 km/g, przyspiesza do „setki" w 7,8 sekundy, średnio spala 6,9 l/100 km.
Wersja 2.0 TDI/150 KM kosztuje 112 550 zł. Osiąga 207 km/h, do „setki" przyspiesza w 9,1 sekundy i spala średnio 5,1 l/100 km.
Mocniejszy diesel 2.0/184 KM ze skrzynią DSG rozpędza się do 219 km/h, do „setki" potrzebuje 7,8 sekundy i spala średnio 5,1 l/100 km.
Skoda deklaruje, że każdy klient kupujący Octavię Scout otrzyma 1000 zł rabatu.