W tym konkretnym przypadku mowa jest o Porsche Cayenne, które poddano bardzo daleko idącym modyfikacjom. Niezwykle muskularny wygląd, w połączeniu z wzmocnionym 750-konnym silnikiem V8 turbo i obniżoną o 250 kg masą, dają jedyny w swoim rodzaju efekt końcowy.

Prace nad jednostka napędową objęły zwiększenie pojemności z 4,8 do 5 litrów, wzmocnienie tłoków, dołożenie wyczynowej turbosprężarki i intercoolera oraz przeprogramowanie elektroniki. To wszystko pozwala na generowanie potężnej mocy 750 KM przy 6 400 obr./min oraz momentu obrotowego 1 050 Nm przy 3 200 obr./min. Tornado 750 GTS przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,3 sekundy, a prędkość maksymalna, jaką może osiągnąć, wynosi ponad 300 km/h.

Tak potężne parametry wymagały od inżynierów daleko idących przeróbek zawieszenia, któremu nadano sportową charakterystykę poprzez m.in. obniżenie nadwozia o 70 mm i zastosowanie amortyzatorów o regulowanej sztywności. Szerokie i niskoprofilowe opony w rozmiarze 335/25 nałożone zostały na duże, 22-calowe felgi z lekkich stopów. Krótka droga hamowania zapewniona jest przez całkiem nowy układ hamulcowy z 6-tłoczkowymi zaciskami na 420-mm tarczach z przodu oraz 4-tłoczkowymi zaciskami na 380-mm tarczach z tyłu.

Zespół firmy Gemballa zmienił wygląd Cayenne nie do poznania. Akcesoria pakietu aerodynamicznego, widoczne już z daleka, obejmują wiele elementów. Wśród nich warto podkreślić ciekawy projekt maski, która zintegrowana została z błotnikami i unosi się razem z nimi.

Wnętrze zawiera cztery sportowe fotele, a materiały wykończeniowe są bardzo wysokiej jakości. Przeprojektowana konsola środkowa nabrała bardzo oryginalnego kształtu, a na niej znalazła się uniesiona dźwignia zmiany biegów i system informacyjno-rozrywkowy z dużym wyświetlaczem.

Niemiecka firma tuningowa podała do wiadomości, że Tornado 750 GTS wytworzone zostanie w liczbie zaledwie 50 egzemplarzy, a cena wynosi 400 tys. euro (równowartość ponad 1,7 mln złotych).

Salony i serwisy Porsche