Tesla Model S to elektryczny samochód należący do klasy średniej wyższej produkowane przez amerykańską firmę Tesla Motors. Auto pojawiło się w 2012 roku i jest drugim po modelu Roadster autem tej marki, oraz pierwszym zaprojektowanym w całości samodzielnie (Roadster powstał przy współpracy z Lotusem).
Model S jest liftbackiem, i choć nie wygląda, to może przewieźć nawet 7 osób - oprócz standardowych 5 miejsc, w trzecim rzędzie (zamiast bagażnika) umieszczono 2 siedzenia (przeznaczone raczej dla dzieci), tyłem do kierunku jazdy. Kufer natomiast znajduje się pod przednią maską. Silnik elektryczny natomiast, w celu pomieszczenia tych wszystkich rozwiązań został umieszczony między tylnymi kołami.
Stylistyka Tesli jest bardzo atrakcyjna i elegancka. Łagodna linia dachu świetnie komponuje się z przetłoczeniami na boku, a duży grill i dynamicznie wystylizowane reflektory nadają autu charakteru. Uwagę zwracają także klamki wkomponowane w karoserię. Mimo iż nadwozie zostało wykonane z aluminium, masa własna auta przekracza 2 tony. Jest to w dużej mierze spowodowane dużą ilością elektroniki, a przede wszystkim ciężkich akumulatorów. Wewnątrz auta można poczuć się jak w promie kosmicznym, bowiem zarówno za kierownicą jak i na konsoli środkowej zamontowane zostały ekrany. Ten drugi ma przekątną 17 cali, a jego obsługa odbywa się poprzez dotyk.
Co ciekawe, na desce rozdzielczej znajdziemy tylko 2 klasyczne przyciski – uruchamiające światła awaryjne oraz otwierające schowek przed pasażerem. Aby jeszcze bardziej zadbać o komfort podróżujących, za dopłatą dostępne jest zawieszenie pneumatyczne.
Wracając do napędu auta, Model S początkowo oferowany był z 3 różnymi pojemnościami akumulatorów (każdy z nich zapewniał również inne osiągi). „Najsłabsza” wersja miała akumulatory o pojemności 40 kWh, które gwarantowały przebieg 257 km – jest to imponujący wynik jak na auto elektryczne, i tym wynikiem Tesla zostawia konkurencję daleko z tyłu. Odmiana ta jednak ze względu na niskie zainteresowanie została wycofana ze sprzedaży. Pośrednia odmiana ma 60kWh pojemności i tyle samo mocy co słabsza odmiana – 306 KM. Jej zasięg natomiast wynosił 370 km. Większy był akumulator o pojemności 85 kWh, występujący aż 2 3 odmianach – zwykłej (367 KM), Sport (422 KM) oraz 85d (691 KM). Ich zasięg wynosił kolejno 483 km dla pierwszych 2 odmian oraz 440 dla najmocniejszej odmiany.
Niedługo po tym, pojawiła się najmocniejsza wersja Tesli S – P90d. Jak sama nazwa wskazuje, pojemność akumulatorów wynosiła 90 kWh, moc – 762 KM (259 na przedniej i 503 na tylnej) a przyspieszenie do 100 km/h w trybie Ludicrous Mode wynosiła... 2,8 sekundy! Moment napędowy w każdej odmianie przekazywany jest na 4 koła. Dodatkowo w aucie zastosowano system odzyskiwania energii podczas hamowania.