Logo

Dacia jak BMW, Porsche czy Toyota – modele, które tracą najmniej na wartości

Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski

W Niemczech uznano, że najlepiej zainwestować w nową Dacię Sandero Stepway, jeśli kluczowym kryterium jest jak najniższa utrata wartości. Okazuje się, że po 4 latach od zakupu rumuński samochód traci najmniej na wartości nie tylko w swojej klasie, ale także w porównaniu z rywalami z innych segmentów. W rankingu opracowanym przez Auto Bild wspólnie ze specjalistami od badań rynku (Schwacke) Dacia Sandero wyprzedza takich rywali jak: BMW serii 5, Mercedes Klasy S, Porsche 911 czy Toyota RAV4.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Auta, które najmniej tracą na wartości - prognoza Auto Bild i Schwacke

KategoriaModelUtrzymanie wartości po 4 latach (proc.)
Auta elektryczne (do 40 tys. euro)Mini Cooper SE59,63
Auta elektryczne (pow. 40 tys. euro)Tesla Model S LR61,24
Klasa miniHyundai i10 1.256,86
Małe samochodyDacia Sandero Stepway TCe 9066,02
KompaktyVolkswagen Golf 1.5 TSI53,73
Klasa średniaSkoda Superb Kombi 2.0 TSI 4x4 DSG49,81
Klasa wyższaBMW 540i xDrive44,44
Klasa luksusowaMercedes S400d 4Matic L 9G-Tronic48,62
SportowePorsche 911 Carrera 4S PDK57,95
Dostawcze/ busyMercedes Klasy V300d 4Matic56,44
Małe SUV-yMazda CX-30 e-Skyactiv G 2.0 M Hybrid57,50
Kompaktowe SUV-yToyota RAV4 2.5 4x2 Hybrid57,78
Duże SUV-yRange Rover Sport P400 3.050,11

Wspomniany ranking nie oznacza jednak, że po 4 latach od zakupu każdy z wyróżnionych samochodów będzie równie dobrze postrzegany na rynku wtórnym. Wiele bowiem zależy od danego egzemplarza. W prognozie przyjęto bowiem eksploatację z typowym dla danego segmentu przebiegiem. Ponadto uwzględniono także określone wersje silnikowe i wyposażenie (w praktyce wyróżniano modele lepiej wyposażone). Na tym nie koniec. W tekście ograniczono się do stwierdzenia, że podczas oceny wartości rezydualnej wzięto pod uwagę kilkaset różnych czynników.

Przeczytaj też:

W tegorocznym zestawieniu nie tylko Dacia ma powody do dumy. Autorzy raportu podkreślili także podwójne wyróżnienie dla Mercedesa (Klasy S i V jako liderów w swoich segmentach). Podobnym wynikiem nie może się poszczycić konkurencja (Porsche zaś udało się zmieścić dwa modele w jednej klasie).

Autorzy raportu zwracają uwagę na coś jeszcze. W 2021 r. dominują modele z napędem benzynowym. Diesla najlepiej oceniono zaś jedynie w klasach aut luksusowych i dostawczych/vanów. Nietrudno zatem o wniosek, że inwestycja w nowego diesla nie zawsze będzie dobrym pomysłem, biorąc pod uwagę przyszłą odsprzedaż samochodu.

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu