Auto Świat Wiadomości Aktualności Dacia jak BMW, Porsche czy Toyota – modele, które tracą najmniej na wartości

Dacia jak BMW, Porsche czy Toyota – modele, które tracą najmniej na wartości

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski

Kupując samochód warto także uwzględnić jego późniejszą odsprzedaż. Oto modele, które szczególnie wyróżniają się na rynku aut używanych. Eksperci wybrali nowe samochody, które najmniej tracą na wartości po kilku latach użytkowania.

Dacia Sandero i Sandero Stepway 3. generacji
Zobacz galerię (38)
Renault / Renault
Dacia Sandero i Sandero Stepway 3. generacji
  • Po raz 18 Auto Bild wybiera najlepsze samochody pod względem utraty wartości w ciągu 4 lat od zakupu nowego
  • Zwycięzcą tegorocznego rankingu została Dacia Sandero Stepway, która traci mniej na wartości niż m.in. Toyota Yaris, Porsche 911 czy Volkswagen Golf
  • Według prognoz ekspertów najmniej będą tracić na wartości samochody z silnikami benzynowymi. Diesel wciąż zaś liczy się w klasie luksusowej i dużych vanach
  • Więcej takich informacji znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

W Niemczech uznano, że najlepiej zainwestować w nową Dacię Sandero Stepway, jeśli kluczowym kryterium jest jak najniższa utrata wartości. Okazuje się, że po 4 latach od zakupu rumuński samochód traci najmniej na wartości nie tylko w swojej klasie, ale także w porównaniu z rywalami z innych segmentów. W rankingu opracowanym przez Auto Bild wspólnie ze specjalistami od badań rynku (Schwacke) Dacia Sandero wyprzedza takich rywali jak: BMW serii 5, Mercedes Klasy S, Porsche 911 czy Toyota RAV4.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Auta, które najmniej tracą na wartości - prognoza Auto Bild i Schwacke

KategoriaModelUtrzymanie wartości po 4 latach (proc.)
Auta elektryczne (do 40 tys. euro)Mini Cooper SE59,63
Auta elektryczne (pow. 40 tys. euro)Tesla Model S LR61,24
Klasa miniHyundai i10 1.256,86
Małe samochodyDacia Sandero Stepway TCe 9066,02
KompaktyVolkswagen Golf 1.5 TSI53,73
Klasa średniaSkoda Superb Kombi 2.0 TSI 4x4 DSG49,81
Klasa wyższaBMW 540i xDrive44,44
Klasa luksusowaMercedes S400d 4Matic L 9G-Tronic48,62
SportowePorsche 911 Carrera 4S PDK57,95
Dostawcze/ busyMercedes Klasy V300d 4Matic56,44
Małe SUV-yMazda CX-30 e-Skyactiv G 2.0 M Hybrid57,50
Kompaktowe SUV-yToyota RAV4 2.5 4x2 Hybrid57,78
Duże SUV-yRange Rover Sport P400 3.050,11

Wspomniany ranking nie oznacza jednak, że po 4 latach od zakupu każdy z wyróżnionych samochodów będzie równie dobrze postrzegany na rynku wtórnym. Wiele bowiem zależy od danego egzemplarza. W prognozie przyjęto bowiem eksploatację z typowym dla danego segmentu przebiegiem. Ponadto uwzględniono także określone wersje silnikowe i wyposażenie (w praktyce wyróżniano modele lepiej wyposażone). Na tym nie koniec. W tekście ograniczono się do stwierdzenia, że podczas oceny wartości rezydualnej wzięto pod uwagę kilkaset różnych czynników.

Przeczytaj też:

W tegorocznym zestawieniu nie tylko Dacia ma powody do dumy. Autorzy raportu podkreślili także podwójne wyróżnienie dla Mercedesa (Klasy S i V jako liderów w swoich segmentach). Podobnym wynikiem nie może się poszczycić konkurencja (Porsche zaś udało się zmieścić dwa modele w jednej klasie).

Autorzy raportu zwracają uwagę na coś jeszcze. W 2021 r. dominują modele z napędem benzynowym. Diesla najlepiej oceniono zaś jedynie w klasach aut luksusowych i dostawczych/vanów. Nietrudno zatem o wniosek, że inwestycja w nowego diesla nie zawsze będzie dobrym pomysłem, biorąc pod uwagę przyszłą odsprzedaż samochodu.

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków