Chęć przetestowania nowego „mieszczucha” (Space Star wraca po kilku latach nieobecności w wersji po zeszłorocznym liftingu) zgłosiło dwoje Czytelników: Jola Pióro, 27-letnia graficzka, oraz 46-letni Artur Legięć, który pracuje w branży nieruchomości. Do testu otrzymaliśmy topową wersję Intense z 80-konnym silnikiem 1.2 oraz bezstopniową przekładnią CVT. Auto wraz z Czytelnikami wystawili-śmy na mordercze działanie porannych warszawskich korków. Jazda w gęstym ruchu miejskim okazała się jednak bardzo prosta, bo małe Mitsubishi nie jest dużym autem: Jestem pozytywnie zaskoczona widocznością ze Space Stara – zauważyła Jolanta, która jako pierwsza usiadła za kierownicą najmniej-szego modelu Mitsubishi. Podobnie wysoko oceniła możliwości manewrowania: Zawracanie na końcu ślepej uliczki okazało się bardzo proste, i to pomimo tego, że miejsca było niewiele – informuje. Jola, która dotąd jeździła Hondą Accord, poszukuje aktualnie miejskiego samochodu i w trakcie testu stwierdziła, że ten model weźmie pod uwagę.
Artur podszedł do jazdy nieco ostrzej i od razu ustawił skrzynię Space Stara w trybie sportowym. Jak sam zauważył, nawet nieco poprawiło to wrażenia z jazdy, ale nie należy się dziwić, skoro 80-konny wol-nossący silnik Space Stara to prosta konstrukcja i nie ma zbyt wiele do roboty, gdyż małe Mitsubishi nie-wiele waży: Space Star sprawia wrażenie auta mocniejszego, niż jest, a wrażenia z jazdy są takie, jakby przyspieszał w rzeczywistości szybciej, niż wynika z danych technicznych – mówi Artur. Nasz Czytelnik – na co dzień jeździ Oplem Insignią, ale głównie w trasie, a w zatłoczonej stolicy wybiera motocykl – po teście Space Stara stwierdził, że jest to niezła alternatywa dla jazdy jednośladem, zwłaszcza wtedy, gdy pogoda zacznie się psuć. Wiele dobrego usłyszeliśmy też o spalaniu auta. Co prawda, nie zmierzyliśmy go, ale jeśli nawet dane producenta, jak to zwykle ma miejsce, są nieco zaniżone, to i tak pułap, od którego startujemy (4,3 l/100 km), okazuje się niezły.
Wśród mocnych stron modelu nasi Czytelnicy wymienili także to, że producent udziela 5-letniej gwarancji, co ma znaczenie szczególnie wtedy, gdy samochód kupuje się na dłuższy czas. Artur zauważył także, że modele Mitsubishi mają opinię bardzo trwałych samochodów, które po latach eksploatacji łatwo jest sprze-dać i które niewiele się psują. Do tego spadek wartości nie jest w ich przypadku duży.
Czytelnicy przymierzyli się też do kabiny. Co ciekawe, mimo niewielkich wymiarów zewnętrznych auta udało im się nieźle wpasować na tylną kanapę, i to bez konieczności dużej korekty położenia foteli. Oboje przyznali jednak, że nie zależy im na pięcioosobowym aucie i kanapę Space Stara traktowaliby jedynie awaryjnie. Bagażnik modelu określono jako wystarczający na weekendowe zakupy.
Sporo pochwał zebrało wyposażenie samochodu. Testowaliśmy najwyższą specyfikację z silnikiem 1.2, w której znalazły się takie gadżety, jak automatyczna klimatyzacja, bezkluczykowy dostęp oraz bikseno-nowe reflektory (cena 45 990 zł). Jednak i w wersji o poziom niższej (Invite) można liczyć m.in. na pod-grzewane fotele i manualną klimę. Ceny Space Stara z silnikiem 1.0 w podstawowej specyfikacji startują od od 39 990 zł, a nasz topowy egzemplarz to wydatek 45 990 zł.
Mitsubishi Space Star 1.2 CVT - naszym zdaniem
Idealne autko do zatłoczonego miasta – nasi testujący docenili niewielkie wymiary zewnętrzne Space Stara, mały promień skrętu i żwawy silnik. Samochód świetnie spisał się w godzinach szczytu i może być niezłą alternatywą dla transportu miejskiego. Dobrze wypadają też stosunek ceny do wyposażenia i 5-letnia gwarancja.
Mitsubishi Space Star 1.2 CVT - dane techniczne
Pojemność skokowa i rodzaj silnika | 1193 cm3, R3, benzynowy |
Moc | 80 KM przy 6000 obr./min |
Moment obrotowy | 106 Nm/4000 obr./min |
Skrzynia biegów | CVT |
Napęd | na przednie koła |
Prędkość maksymalna | 173 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 12,8 s |
Średnie zużycie paliwa | 5,9 l/100 km (dane producenta WLTP) |
Masa własna | 905 kg |
Długość/sszerokośc/wysokość | 3795/1665/1505 mm |
Rozstaw osi | 2450 mm |
Pojemność bagażnika | 175 l |
Cena testowanej wersji | 45 990 zł |