Auto Świat Testy Porównania samochodów Nowy Hyundai Elantra – zmiany w dobrym kierunku

Nowy Hyundai Elantra – zmiany w dobrym kierunku

Na polskim rynku jest już dostępny nowy Hyundai Elantra. Następna generacja tego popularnego modelu weszła na zupełnie nowy poziom. Najłatwiej zauważyć to w bezpośrednim porównaniu z poprzednikiem.

Hyundai Elantra - porównanie generacjiŻródło: Auto Świat

To już szósta generacja Elantry. Warto wiedzieć, że jest to najpopularniejszy model Hyundaia w historii, oferowany niemal na całym świecie (również pod nazwa Avante). W sumie przez 26 lat od debiutu sprzedano ponad 10 mln egzemplarzy. Kolejna odsłona kompaktu pozostała eleganckim sedanem, ale stanowi zupełnie nową jakość, ponieważ została zaprojektowana w oparciu o najnowsze technologie koreańskiego koncernu.

Nowy Hyundai Elantra – przestronne auto w atrakcyjnej formie

Kamieniem milowym w historii Elantry była poprzednia, piąta generacja modelu. Auto powstało w zgodzie z robiącym wrażenie w tamtym czasie językiem stylistycznym Fluidic Sculpture. Samochód zwracał na siebie uwagę swoimi opływowymi i dynamicznymi liniami, jednak gdy postawimy go obok najnowszej Elantry, wyraźnie widać, jak duże postępy Hyundai nieprzerwanie robi na tym polu.

Sześciokątny grill, wąskie reflektory i czyste linie składają się na elegancką i dynamiczną prezencję nowej Elantry. Jeszcze większy skok jakościowy dotyczy wnętrza pojazdu. Ergonomicznie zaprojektowana deska rozdzielcza w połączeniu z nowoczesnym designem i materiały wykończeniowymi wysokiej jakości tworzą komfortową atmosferę. Centralny, dotykowy wyświetlacz skierowany jest w kierunku kierowcy. Kabina nowej Elantry zapewnia przyjemniejsza podróż wszystkim pasażerom. Auto jest o 20 mm dłuższe i o 25 mm szersze, więc wnętrze jest znacznie przestronniejsze niż dotychczas. Problemów nie powinno być z zapakowaniem bagaży, ponieważ kufer ma pojemność 458 litrów.

Nowy Hyundai Elantra – większy wybór i pewniejsze prowadzenie

Kolejną zaletą nowej Elantry jest bogatsza gama jednostek napędowych, która powinna zadowolić szersze grono klientów. Tak jak do tej pory, auto może być napędzane sprawdzonym, wolnossącym silnikiem benzynowym (1.6 MPi o mocy 128 KM), ale w ofercie nareszcie pojawiła się jednostka wysokoprężna.

Silnik 1.6 CRDi, generujący 136 KM, zapewnia dobrą dynamikę w połączeniu z bardzo niskim zużyciem paliwa (4,5 l/100 km w cyklu mieszanym z ręczną skrzynią biegów. Na życzenie dla tej wersji przygotowano dwusprzęgłową przekładnię automatyczną, która szybko zmienia biegi, dodatkowo przyczyniając się do obniżenia spalania.

Po przesiadce z poprzedniej Elantry do nowej szybko wyczuwa się poprawę w prowadzeniu. Bardziej dopracowane podwozie szóstej generacji umożliwia bardziej precyzyjną jazdę przy zachowaniu odpowiedniego komfortu jazdy.

Nowa Hyundai Elantra – udogodnienia dla kierowcy

Na tym zmiany na lepsze się nie kończą. Nowa Elantra wyróżnia się wieloma przydatnymi rozwiązaniami, takimi jak system zapamiętywania ustawień fotela kierowcy IMS, który pozwala na szybkie przywrócenie ustawionej przez siebie pozycji, gdy autem wcześniej podróżowała inna osoba. Wygodę poprawia także automatyczna klapa bagażnika, ułatwiająca jego załadunek. Wystarczy mieć przy sobie inteligentny kluczyk i przebywać przez trzy sekundy w obszarze czujnika w tylnym zderzaku, by klapa otworzyła się samoczynnie.

Hyundai Elantra debiutuje również z nowoczesnymi, szczególnie jak na segment kompaktowych sedanów, systemami bezpieczeństwa. Zapalając lampkę w lusterku bocznym samochód potrafi ostrzec kierowcę o innym pojeździe, znajdującym się w tzw. martwym polu (układ BSD). Jeśli kierowca próbuje zjechać na pas, którym porusza się inny pojazd, dodatkowo emitowane jest ostrzeżenie dźwiękowe. Oferowany jest również system wspomagania zmiany pasa ruchu (LCA). Bezpiecznie można poczuć się również podczas wyjeżdżania tyłem z miejsca parkingowego. Za to odpowiada układ RCTA, monitorujący obszar za samochodem w promieniu 180 stopni i ostrzega kierowcę wizualnie i dźwiękowo o nadjeżdżających pojazdach.

Nowy Hyundai Elantra 1.6 MPi kosztuje od 67 900 zł. Już podstawowa wersja wyposażenia Classic Plus zawiera manualną klimatyzację; przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne; systemy kontroli trakcji i stabilizacji pojazdu; elektrycznie sterowane przednie i tylne szyby; skórzaną kierownicę i gałkę dźwigni zmiany biegów; centralny zamek z pilotem i alarmem oraz radio CD/MP3 z 4 głośnikami. Osoby, które złożą zamówienia w okresie przedpremierowej sprzedaży, mogą liczyć na specjalną ofertę promocyjną.

Materiał przygotowany we współpracy z marką Hyundai.

Hyundai Elantra - porównanie generacji
Hyundai Elantra - porównanie generacjiŻródło: Auto Świat / Krzysztof Słomski
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków