Foto: Auto Świat
Nie każdemu też przypadną do gustu obrotomierz ze strzałką podążającą w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara

Francuscy inżynierowie włożyli wiele wysiłku w skonstruowanie tego auta, a ich praca nie poszła na marne. Trzeba przyznać, że to udany samochód, co potwierdziły zdobyte tytuły: „Car of The Year” oraz „Najpiękniejsze Wnętrze Roku”.

Peugeot 308 może nawiązać równorzędną walkę z VW Golfem o przodownictwo w segmencie kompaktów i w wielu konkurencjach okazuje się od niego lepszy. Wystarczy zerknąć na ranking bagażników kompaktowych kombi. Choć różnica nie jest duża to jednak 308 SW w kwestii pojemności kufra deklasuje niemieckiego rywala.

LP Marka i model Poj. min. (l) Poj. maks. (l)
1 Honda Civic Tourer 624 1668
2 Skoda Octavia Combi 610 1740
3 Peugeot 308 SW 610 1660
4 VW Golf Variant 605 1620
5 Seat Leon ST 508 1550
6 Toyota Auris Touring Sports 508 1550
7 Kia ceed Sportwagon 508 1550
8 Renault Megane kombi 508 1550
9 Opel Astra Sport Tourer 500 1550
10 Ford Focus Turnier 476 1516
Foto: Auto Świat
Po złożeniu oprać tylnych foteli w kombi jest płasko jak na lodowisku. Mało tego – oparcia można złożyć jednym ruchem ręki!

Także pod względem właściwości jezdnych nowy 308 SW nie ma się czego wstydzić. Auto wyposażono

bowiem w precyzyjnych układ kierowniczy i podwozie, które zapewnia dobre prowadzenie i wysoki komfort jazdy. Także powodów do dumy dostarcza nowoczesna, dowsizingowa jednostka benzynowa. Choć ma zaledwie 1,2-litra pojemności dysponuje mocą 130 KM. Silnik równomiernie rozwija moc, jest cichy, a co najważniejsze oszczędny. W mieście spalał 7,7 l/100 km, a na trasie 6 l/100 km. Jeśli kierowca nie wie to może się niezorientować się, że benzynowy motor 1.2 ma tylko trzycylindry. Identyczna jednostka pracująca w Citroenie C4 uzyskała w naszym rankingu trzycylindrowych jednostek wysokie trzecie miejsce.

Jedyne zastrzeżenia jakie składamy do napędu to skrzynia biegów. Skoki lewarka są krótkie, ale podczas testu zdarzało się, że przekładnia haczyła.

WIĘCEJ NA TEMAT TESTU PEUGEOTA 308 SW SZUKAJCIE W NAJBLIŻSZYCH NUMERACH “AUTO ŚWIAT”.

Dane techniczne Peugeota 308 SW 1.2 PureTech 130 KM M6

Silnik-typ/cylindry/zawory t.benz./R3/12
Pojemność 1199
Moc. maks. 130/5500 KM/obr./min
Moment 230/1750 Nm/obr./min
Poj. bagażnika 610 l
Zbiornik paliwa 53 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 4253/1804/14570 mm
Przysp. 0-100 km/h 9,6 s
Napęd man. 6/przedni
Prędkość maks. 207 km/h
Średnie spalanie fabr. 4,6 l/100 km
Cena (Allure) 85 300 zł

Plusy:

– przestronne wnętrze

– pojemny baganik

– wysoka jakość materiałów

– bogate wyposażenie

– wzorowe prowadzenie

– wysoki komfort jazdy

– dynamiczny i oszcżędny silnik

Minusy:

– wysoka cena

- tylko dwa lata gwarancji

- skrzynia biegów czasem haczy

Podsumowanie:

Wśród kompaktowych kombi pojawił się poważny konkurent. Auto nie dość, że ma bardzo ładne i zgrabne nadwozie to w dodatku jest bardzo funkcjonalne. Zaskakuje dużą ilością miejsca dla podróżnych i na bagaż. Co ważne świetnie się prowadzi i jest oszczędny. Może ze względu na wysoką cenę nie polecilibyśmy topowej odmiany, ale na pewno warto rozważyć jego zakup. Ceny rozpoczynają się już od 69 700 zł.