Francuscy inżynierowie włożyli wiele wysiłku w skonstruowanie tego auta, a ich praca nie poszła na marne. Trzeba przyznać, że to udany samochód, co potwierdziły zdobyte tytuły: „Car of The Year” oraz „Najpiękniejsze Wnętrze Roku”.
Peugeot 308 może nawiązać równorzędną walkę z VW Golfem o przodownictwo w segmencie kompaktów i w wielu konkurencjach okazuje się od niego lepszy. Wystarczy zerknąć na ranking bagażników kompaktowych kombi. Choć różnica nie jest duża to jednak 308 SW w kwestii pojemności kufra deklasuje niemieckiego rywala.
LP | Marka i model | Poj. min. (l) | Poj. maks. (l) |
1 | Honda Civic Tourer | 624 | 1668 |
2 | Skoda Octavia Combi | 610 | 1740 |
3 | Peugeot 308 SW | 610 | 1660 |
4 | VW Golf Variant | 605 | 1620 |
5 | Seat Leon ST | 508 | 1550 |
6 | Toyota Auris Touring Sports | 508 | 1550 |
7 | Kia ceed Sportwagon | 508 | 1550 |
8 | Renault Megane kombi | 508 | 1550 |
9 | Opel Astra Sport Tourer | 500 | 1550 |
10 | Ford Focus Turnier | 476 | 1516 |
Także pod względem właściwości jezdnych nowy 308 SW nie ma się czego wstydzić. Auto wyposażono
bowiem w precyzyjnych układ kierowniczy i podwozie, które zapewnia dobre prowadzenie i wysoki komfort jazdy. Także powodów do dumy dostarcza nowoczesna, dowsizingowa jednostka benzynowa. Choć ma zaledwie 1,2-litra pojemności dysponuje mocą 130 KM. Silnik równomiernie rozwija moc, jest cichy, a co najważniejsze oszczędny. W mieście spalał 7,7 l/100 km, a na trasie 6 l/100 km. Jeśli kierowca nie wie to może się niezorientować się, że benzynowy motor 1.2 ma tylko trzycylindry. Identyczna jednostka pracująca w Citroenie C4 uzyskała w naszym rankingu trzycylindrowych jednostek wysokie trzecie miejsce.
Jedyne zastrzeżenia jakie składamy do napędu to skrzynia biegów. Skoki lewarka są krótkie, ale podczas testu zdarzało się, że przekładnia haczyła.
WIĘCEJ NA TEMAT TESTU PEUGEOTA 308 SW SZUKAJCIE W NAJBLIŻSZYCH NUMERACH “AUTO ŚWIAT”.
Dane techniczne Peugeota 308 SW 1.2 PureTech 130 KM M6
Silnik-typ/cylindry/zawory | t.benz./R3/12 |
Pojemność | 1199 |
Moc. maks. | 130/5500 KM/obr./min |
Moment | 230/1750 Nm/obr./min |
Poj. bagażnika | 610 l |
Zbiornik paliwa | 53 l |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 4253/1804/14570 mm |
Przysp. 0-100 km/h | 9,6 s |
Napęd | man. 6/przedni |
Prędkość maks. | 207 km/h |
Średnie spalanie fabr. | 4,6 l/100 km |
Cena (Allure) | 85 300 zł |
Plusy:
– przestronne wnętrze
– pojemny baganik
– wysoka jakość materiałów
– bogate wyposażenie
– wzorowe prowadzenie
– wysoki komfort jazdy
– dynamiczny i oszcżędny silnik
Minusy:
– wysoka cena
- tylko dwa lata gwarancji
- skrzynia biegów czasem haczy
Podsumowanie:
Wśród kompaktowych kombi pojawił się poważny konkurent. Auto nie dość, że ma bardzo ładne i zgrabne nadwozie to w dodatku jest bardzo funkcjonalne. Zaskakuje dużą ilością miejsca dla podróżnych i na bagaż. Co ważne świetnie się prowadzi i jest oszczędny. Może ze względu na wysoką cenę nie polecilibyśmy topowej odmiany, ale na pewno warto rozważyć jego zakup. Ceny rozpoczynają się już od 69 700 zł.