- Aż 143 opatentowane technologie w jednym podzespole: nowej 8 stopniowej skrzyni biegów
- Zmodyfikowane nadwozie oraz odświeżone wnętrze. W kabinie znajdziemy więcej miękkich materiałów oraz system audio premium
- Nowość w gamie: bardzo bogato wyposażona usportowiona wersja GT Line
Przedstawiciele KIA nie kryją, że Sorento to ważny model dla marki. Tylko w 2016 roku koreańska firma sprzedała w Europie ponad 15 000 egzemplarzy. Dyrektor operacyjny firmy chwali się, że Sorento cieszy się dużą popularnością wśród kupujących. Trudno się dziwić, skoro już od kilku lat systematycznie rośnie łączna sprzedaż KIA w Europie. Sorento ma w tym swój udział.
Kia Sorento - od 147 500 zł
Odświeżone Sorento mogliśmy po raz pierwszy zobaczyć podczas jesiennego salonu samochodowego we Frankfurcie. Tak jak wówczas zakładano samochód trafił do sprzedaży w pierwszej połowie 2018. Można go już także nie tylko oglądać ale i zamawiać w polskich salonach. Na najtańszą wersję 2.0 CRDI M trzeba przygotować 147 500 zł. Cennik kończy się zaś na odmianie GT Line – 203 500 zł kosztuje najmocniejsza odmiana z silnikiem 2.2 CRDI o mocy 200 KM.
Nowe Sorento poznamy m.in. po zmienionym wyglądzie. Przekonstruowano przedni i tylny zderzak, dodano metaliczne wykończenie osłony chłodnicy o charakterystycznym kształcie (KIA porównuje go do tygrysiego nosa) oraz zastosowano nowe światła drogowe i tylne w technologii LED. Przy okazji wzbogacono paletę lakierów o dwa nowe kolory o wymownych nazwach Rich Espresso oraz Gravity Blue. Nie zapomniano przy okazji o felgach. Są nowe wzory kół w rozmiarze 18 i 19 cali.
Kia Sorento - 8 biegów i 4 tryby
Zmodernizowana karoseria kryje odnowione wnętrze oraz nowe rozwiązania techniczne. KIA chwali się m.in. 8 stopniową przekładnią automatyczną nowej generacji, w której wykorzystano aż 143 nowo opatentowane technologie. Producent obiecuje szybszą zmianę biegów niż do tej pory a jednocześnie mniejszą emisję zanieczyszczeń (redukcja ze 172 g CO2 na km do 159 g/km).
8 stopniowy automat zastępuje w gamie przekładnię 6 biegową. Kierowca ma do wyboru 4 tryby jazdy (Eco, Comfort, Sport oraz Smart), które dotyczą nie tylko pracy samej skrzyni. Jednocześnie dostosowywana jest siła wspomagania układu kierowniczego. Szczególnie interesujący jest tryb Smart, w którym samochód analizuje zachowania kierowcy i na tej podstawie automatycznie przełącza się pomiędzy trybami Eco, Comfort i Sport.
Kia Sorento - niespodzianki we wnętrzu
We wnętrzu odnowionego Sorento nie sposób przeoczyć zmienionego panelu wskaźników, nowej kierownicy, zmodernizowanego panelu sterowania klimatyzacją, foteli z 2 i 4 płaszczyznową regulacją czy systemu multimedialnego AVN nowej generacji wraz z 10 głośnikowym nagłośnieniem surround Harman Kardon. Dodano więcej miękkich materiałów i skórzanego wykończenia. Wnętrze można zamówić w jednolitej czarnej tonacji lub w dwukolorowym wystroju (czarno- beżowy).
Spore zmiany objęły system multimedialny. W Sorento instalowany jest 8 calowy ekran, nawigacja oraz pakiet usług internetowych KIA Connected Services od TomTom. Do zestawu można podłączyć smartfony Apple i Android aby skorzystać z CarPlay oraz Android Auto. Kompatybilne telefony będzie można naładować bez potrzeby używania przewodów – w desce rozdzielczej wygospodarowano miejsce na ładowarkę indukcyjną.
Kia Sorento - 4 nowe systemy wspomagające
Przy okazji modernizacji nie zapomniano o nowych rozwiązaniach z zakresu bezpieczeństwa. Sorento w wydaniu 2018 zyskało aż 4 nowe systemy: DAW, LKAS, HBA i DBL. Najważniejszym z nich jest układ DAW ostrzegający kierowcę w przypadku utraty koncentracji na drodze. DAW wszczyna alarm na podstawie monitorowania pojazdu, kierowcy oraz stylu jazdy. Prowadzący zobaczy nie tylko specjalne ostrzeżenie wyświetlone w zestawie wskaźników ale także usłyszy dźwięk ostrzegawczy.
Kierowcę wspomogą także inne systemy. LKAS przyda się do utrzymania właściwego pasa ruchu, HBA posłuży jako asystent świateł drogowych a DBL poprawi widoczność na zakrętach.
Kia Sorento - GT Line
Tegoroczną nowością jest wersja GT Line. To najbogatsza odmiana którą można poznać m.in. po charakterystycznych elementach stylistycznych. W GT Line znajdziemy lampy przeciwmgielne LED w stylistyce kostek lodu, czerwone zaciski hamulców czy dodatkowe nakładki na progi. Z tyłu trudno przeoczyć podwójną końcówkę rury wydechowej. W GT Line nie zabrakło także kilku dodatków upiększających wnętrze: satynowych manetek do zmiany biegów czy czarnej skóry z charakterystycznymi kontrastującymi szarymi szwami.
Za Kię Sorento GT Line trzeba zapłacić 203 500 zł. Droższej wersji w gamie już nie znajdziecie.