Artykuł został pierwotnie opublikowany 18.06.2014 r.
We wprowadzanej nowej wersji Alfa Romeo Giulietta "Quadrifoglio Verde" producent ulokował turbodoładowaną jednostkę benzynową o pojemności 1750 cm3, z aluminiowym blokiem i bezpośrednim wtryskiem paliwa, znaną z modelu 4C. Będzie dysponowała 240 KM przy 5750 obr./min.
Alfa Romeo Giulietta "Quadrifoglio Verde" – osiągi
340 Nm maksymalnego momentu obrotowego w przedziale 2100-4000 obr./min, z których 80 proc. jest dostępne już przy 1800 obr./min nie pozwoli nam się nudzić, kiedy zachce nam się sprawdzić możliwości Giulietty na torze czy autostradzie bez limitów. Przy okazji wyeliminowano efekt tzw. turbodziury. Alfa Romeo Giulietta "Quadrifoglio Verde" z tym silnikiem rozpędza się powyżej 240 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6 sekund.
Z nowym silnikiem benzynowym 1750 Turbo współpracuje 6-stopniowa przekładnia Alfa TCT z podwójnym suchym sprzęgłem. Rozwiązanie niemalże doskonałe, ale przy głębszym gazowaniu, można było odczuć nieczyste przejścia i szarpanie. Ale to tylko na torze, gdzie pedał gazu działał w systemie 0 – 1.
Jaka jest Alfa Romeo Giulietta "Quadrifoglio Verde" wewnątrz i na zewnątrz
Z zewnątrz jaka jest "Czterolistna Julka" każdy widzi. Typowo sportowy profil zdobi koniczynka, tuż nad błotnikiem. Antracytowe wykończenie lusterek bocznych, przedniego grilla, klamek drzwi i opraw lamp. Alfa Romeo Giulietta "Quadrifoglio Verde" stoi na 17— lub 18-calowych kołach z hamulcami Brembo.
Wewnątrz pełna, włoska precyzja, choć wykonana z plastików niskiej jakości, co może na pierwszy rzut oka zniechęcić potencjalnych nabywców. Później oko się przyzwyczaja i zwracamy coraz większą uwagę na sportowy wystrój – fotele pokryte alkantarą, głębokie i pewnie trzymające.
Uwagę zwraca również nowa, wyprofilowana kierownica, choć naszym zdaniem trochę za duża jak dla sportowego samochodu. Dźwignia zmiany biegów oraz dźwignia hamulca ręcznego są pokryte skórą z białymi i zielonymi (lub czerwonymi) przeszyciami. Uwagę zwracają również aluminiowe sportowe pedały czy specjalne osłony progów z logo QV.
Alfa Romeo Giulietta "Quadrifoglio Verde": co jeszcze warto wiedzieć
Obecnie, w zależności od kraju, Alfa Romeo Giulietta jest dostępna w pięciu wariantach wyposażenia – Impression, Progression, Distinctive, Exclusive oraz nowym Quadrifoglio Verde. Dostępne są jednostki 2.0 JTDMJet2 150 KM, 2.0 JTDMJet2 175 KM (z automatyczną przekładnią TCT) oraz potężnym turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 1750 cm3 i mocy 240 KM. Ofertę uzupełniają: turbodiesel 1.6 JTDM o mocy 105 KM i jednostki benzynowe 1.4 Turbo 105 KM i 120 KM oraz 1.4 MultiAir 170 KM (dostępny również z przekładnią Alfa TCT).
W naszych testach na torze testowym, absolutnie nie oszczędzając samochodu, spaliliśmy 16,5 litra na 100 km, a ceny wersji 1750 TBi 16v 240 KM TCT Quadrifoglio Verde zaczynają się od 121 700 zł.