Czy uboższy o 2 cylindry motor może zapewnić autu lepsze osiągi? Pierwsze wrażenie: nowa jednostka napędowa to niesamowicie kąśliwa bestia. Wystarczająco duża dawka mocy jest dostarczana już od niskich obrotów – maksymalny moment obrotowy 440 Nm przypada już przy 2900 obr./min. Do tego jeszcze napęd quattro zapewniający świetną trakcję i już mamy gotowe ekstremalnie szybkie, doskonałe kombi.Mimo mniejszego silnika i minimalnie niższej mocy osiągi są na jeszcze wyższym poziomie niż w przypadku poprzednika z motorem V8. Sprint do „setki” nowemu S4 w wersji Avant ma zająć jedynie 5,2 s (dotychczas 5,8 s).Mimo to chętnie wspominamy V8, które, gdy tylko była ku temu okazja, ryczało jak wściekły niedźwiedź. Obecne V6 brzmi przy nim jak... pracowita pszczółka – gdy wytężymy zmysły, usłyszymy co najwyżej metaliczne pobrzękiwanie kompresora. To już nie to samo! Trochę szkoda.No cóż, czas niskich tonów dobiega końca, S4 jest (zgodnie z duchem czasu) bardziej powściągliwe. Świetnie pasuje do niego już nie tak twarde, jak kiedyś zawieszenie.
Audi A4 Avant - Całkiem udana podmiana
Audi nie wyposaża już aktualnego S4 w potężny 8-cylindrowy, widlasty silnik 4.2, lecz stosuje mniejsze, 3-litrowe V6, które dzięki bezpośredniemu wtryskowi i kompresorowi staje na wysokości zadania.