Wysoką praktyczność modelu potwierdza za to bagażnik. 480 litrów to identyczna pojemność jak w modelu A4, a skądinąd – bardzo dobra wartość w tej klasie. Specyficzny kształt szyby bagażnika nadaje autu dynamiczny wygląd, ale ogranicza widoczność. Osobom mającym kłopoty z manewrowaniem na parkingu polecamy zakup opcjonalnego systemu czujników parkowania uzupełnionych o kamerę cofania.Pod maską testowego Audi A5 znalazła się najmocniejsza odmiana dwulitrowego, turbodoładowanego silnika benzynowego. Ma on 211 KM i współpracuje z 7-stopniową skrzynią S-tronic (odpowiednikiem DSG w VW). Trzeba przyznać, że osiągi i sposób przekazywania mocy na koła są więcej niż zadowalające. Duża w tym zasługa systemu quattro współpracującego z elektronicznymi „pomocnikami”.
Układ wyposażony w centralny mechanizm różnicowy może przekazywać do 85 procent momentu obrotowego na tylne koła i maksimum 65 procent na przednie. Duża moc silnika i dodatkowe obciążenie w postaci napędu na cztery koła nie wpływają znacząco na zużycie paliwa. Średnio w teście auto spalało 8,2 l/100 km.Mimo opcjonalnego systemu Audi Drive Select (dopasowuje m.in. nastawy amortyzatorów do aktualnych potrzeb) Sportback nie jest zbyt komfortowym samochodem. Zapewnia za to kierowcy mnóstwo frajdy z prowadzenia. Na tle Passata CC A5 Sportback wypada drogo. Ale trzeba przyznać, że poziom zaawansowania technologicznego i jakość wykończenia są w nim wyższe.