Niemiecki koncern liczy, że odświeżona gama A6 utrzyma pozycję lidera w klasie średniej premium i stawi czoła nowym generacjom konkurentów, tj. Mercedesowi klasy E i BMW serii 5, które w najbliższych miesiącach również pojawią się na rynku.Zmiany z naciskiem na jakość i komfort Modyfikacje obejmą całą rodzinę A6. W stylistyce nadwozia najłatwiej je zauważyć z przodu, gdzie nowy kształt otrzymały: osłona chłodnicy Singleframe, zderzak, wloty powietrza i światła przeciwmgielne. Oferowane opcjonalnie z reflektorami ksenon plus światła do jazdy dziennej, każde z sześcioma diodami LED, nadają samochodowi charakterystyczny i rozpoznawalny "wyraz twarzy". Technologię LED wykorzystano również w światłach tylnych, które w porównaniu z poprzednimi są większe i bardziej płaskie. Nowy kształt mają także: klapa bagażnika, zderzak z dolnym dyfuzorem powietrza oraz końcówki rur wydechowych. Gamę kolorów nadwozia wzbogacono o 5 nowych barw. Dzięki obniżeniu zawieszenia i drobnym zmianom aerodynamiki modelu udało się zmniejszyć współczynnik oporu powietrza do wartości 0,28.Wnętrze oferuje tradycyjnie wysoką jakość wykończenia i poziom komfortu. Poza subtelnymi zmianami deski rozdzielczej i materiałów wykończeniowych istotną nowością jest ostatnia generacja multimedialnego systemu obsługi MMI z centralnym pokrętłem umieszczonym między fotelami, za pomocą którego można sterować wszystkimi funkcjami informacyjno-rozrywkowymi pokładowej elektroniki. W najbardziej rozbudowanej wersji Navigation Plus znajdziemy 7-calowy kolorowy monitor, czytnik płyt CD i DVD, nawigację, dysk twardy o pojemności 40 GB oraz tuner telewizyjny, który może odbierać programy cyfrowe (DVB-T).Mocniej, szybciej i bardziej ekonomicznie A6 pod względem precyzji prowadzenia i komfortu jazdy ma wyznaczać nowe standardy w swojej klasie. Przy modyfikacjach zawieszenia skoncentrowano się na poprawie precyzji prowadzenia auta i zachowaniu sportowych właściwości układu jezdnego. Opcjonalnie oferowane będzie zawieszenie pneumatyczne (adaptive air suspension), a kierowca będzie mógł wybrać jeden spośród trzech trybów jego pracy: od komfortowego poprzez standardowy do sportowego. W gamie jednostek napędowych wprowadzono dwie wersje silnika 2.8 FSI z systemem Audi Valvelift (zmienny skok zaworów dolotowych) oraz nowe 3.0 TFSI z kompresorem, osiągające moc 290 KM. Wśród die-sli poza najmocniejszą odmianą 3.0 TDI pojawiły się dwie wersje 2.0 TDI – 170-konna i 136-konna. Ta ostatnia, superekonomiczna, ma spalać zaledwie 5,7 l oleju napędowego na 100 km.
Audi A6 - 6 razy lepsze
Po czterech latach obecności na rynku obecnej generacji modelu A6 Audi zdecydowało się na jego gruntowny face lifting. Auto oficjalnie zadebiutuje podczas październikowego salonu samochodowego w Paryżu, a wkrótce po tym trafi do sprzedaży na rynkach całego świata.