Testy Testy nowych samochodów Audi A6 - 6 razy lepsze

Audi A6 - 6 razy lepsze

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Po czterech latach obecności na rynku obecnej generacji modelu A6 Audi zdecydowało się na jego gruntowny face lifting. Auto oficjalnie zadebiutuje podczas październikowego salonu samochodowego w Paryżu, a wkrótce po tym trafi do sprzedaży na rynkach całego świata.

Audi A6 - 6 razy lepsze
Zobacz galerię (5)
Auto Świat
Audi A6 - 6 razy lepsze

Niemiecki koncern liczy, że odświeżona gama A6 utrzyma pozycję lidera w klasie średniej premium i stawi czoła nowym generacjom konkurentów, tj. Mercedesowi klasy E i BMW serii 5, które w najbliższych miesiącach również pojawią się na rynku.Zmiany z naciskiem na jakość i komfort Modyfikacje obejmą całą rodzinę A6. W stylistyce nadwozia najłatwiej je zauważyć z przodu, gdzie nowy kształt otrzymały: osłona chłodnicy Singleframe, zderzak, wloty powietrza i światła przeciwmgielne. Oferowane opcjonalnie z reflektorami ksenon plus światła do jazdy dziennej, każde z sześcioma diodami LED, nadają samochodowi charakterystyczny i rozpoznawalny "wyraz twarzy". Technologię LED wykorzystano również w światłach tylnych, które w porównaniu z poprzednimi są większe i bardziej płaskie. Nowy kształt mają także: klapa bagażnika, zderzak z dolnym dyfuzorem powietrza oraz końcówki rur wydechowych. Gamę kolorów nadwozia wzbogacono o 5 nowych barw. Dzięki obniżeniu zawieszenia i drobnym zmianom aerodynamiki modelu udało się zmniejszyć współczynnik oporu powietrza do wartości 0,28.Wnętrze oferuje tradycyjnie wysoką jakość wykończenia i poziom komfortu. Poza subtelnymi zmianami deski rozdzielczej i materiałów wykończeniowych istotną nowością jest ostatnia generacja multimedialnego systemu obsługi MMI z centralnym pokrętłem umieszczonym między fotelami, za pomocą którego można sterować wszystkimi funkcjami informacyjno-rozrywkowymi pokładowej elektroniki. W najbardziej rozbudowanej wersji Navigation Plus znajdziemy 7-calowy kolorowy monitor, czytnik płyt CD i DVD, nawigację, dysk twardy o pojemności 40 GB oraz tuner telewizyjny, który może odbierać programy cyfrowe (DVB-T).Mocniej, szybciej i bardziej ekonomicznie A6 pod względem precyzji prowadzenia i komfortu jazdy ma wyznaczać nowe standardy w swojej klasie. Przy modyfikacjach zawieszenia skoncentrowano się na poprawie precyzji prowadzenia auta i zachowaniu sportowych właściwości układu jezdnego. Opcjonalnie oferowane będzie zawieszenie pneumatyczne (adaptive air suspension), a kierowca będzie mógł wybrać jeden spośród trzech trybów jego pracy: od komfortowego poprzez standardowy do sportowego. W gamie jednostek napędowych wprowadzono dwie wersje silnika 2.8 FSI z systemem Audi Valvelift (zmienny skok zaworów dolotowych) oraz nowe 3.0 TFSI z kompresorem, osiągające moc 290 KM. Wśród die-sli poza najmocniejszą odmianą 3.0 TDI pojawiły się dwie wersje 2.0 TDI – 170-konna i 136-konna. Ta ostatnia, superekonomiczna, ma spalać zaledwie 5,7 l oleju napędowego na 100 km.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: