Auto powstało na nowej platformie MPL (Modular Longitudinal Platform), która trafi też do kolejnej generacji A6. Nadwozie wykonane z aluminium i wysokogatunkowej stali ma długość 4,97 m, szerokość 1,91 m, wysokość 1,42 m i rozstaw osi 2,91 m. A7 poruszać się będzie na kołach o średnicy od 18 do 20 cali.
Stylistyka modelu wywołuje emocje. Jest pełna elegancji i dynamizmu typowego dla niemieckiej marki. Wnętrze wprowadzi każdego użytkownika w dobry nastrój. Chodzi tu zarówno o ilość miejsca, jak i jakość wykończenia oraz luksusowe wyposażenie, obejmujące zależnie od wersji m.in. wentylowane przednie fotele z funkcją masażu, czterostrefową klimatyzację, multimedialny system MMI lub MMI Navigation Plus z panelem dotykowym i dostępem do usług Google (poprzez telefon Blue-tooth z internetem), system audio Bang & Olufsen, a także cały zestaw systemów bezpieczeństwa, w tym: adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go, asystent widoczności w nocy, system rozpoznawania znaków drogowych, układ zapobiegania wypadkom Pre Sense i niekontrolowanego zjeżdżania z pasa ruchu Active Line Assist oraz asystent parkowania.
Konstrukcja układu jezdnego ma zapewniać komfort właściwy dla limuzyny i jednocześnie trzymanie się nawierzchni jak w sportowym coupé. Zastosowano tu: układ wahaczy aluminiowych ze stalowymi sprężynami, elektromechaniczne wspomaganie kierownicy oraz system Drive Select, koordynujący pracę skrzyni biegów, wspomagania i silnika oraz pozwalający kierowcy na włączenie jednego z czterech trybów dynamiki jazdy (Comfort, Auto, Dynamic i Individual). Opcjonalnie oferowane będą: usztywnione zawieszenie z obniżonym o 10 mm prześwitem, sportowe quattro GmbH, a także adaptacyjne pneumatyczne, z elektroniczną kontrolą amortyzacji (3 tryby pracy).
W początkowym okresie sprzedaży A7 dostępne będzie w 4 wersjach silnikowych. Do wyboru: dwie jednostki benzynowe oraz dwie wysokoprężne o mocach od 204 do 300 KM. We wszystkich wyposażeniem seryjnym są systemy: zarządzania ciepłem (przyspiesza osiągnięcie optymalnej temperatury pracy silnika), rekuperacji (odzyskuje energię termiczną) oraz Start Stop. Każdy z silników współpracuje z 7-biegową, dwusprzęgłową przekładnią S-tronic, a 204-konny diesel – alternatywnie z bezstopniową skrzynią Multitronic (symulowane 8 przełożeń).
W tej ostatniej konfiguracji A7 występuje jedynie z napędem na przednią oś. Pozostałe wersje mają najnowszą generację systemu quattro z centralnym mechanizmem różnicowym z przekładnią koronową i rozdziałem momentu nie tylko między przednią i tylną osią (w normalnych warunkach drogowych w stosunku 40:60, a w razie potrzeby nawet do 70 proc. na przód lub 85 proc. na tył), lecz także między tylnymi kołami.Ceny A7 na polskim rynku poznamy w sierpniu.