Karoseria topowej limuzyny Audi wydaje się mniejsza, niż jest w rzeczywistości. Stonowana linia i kształt świateł bardzo upodabniają ją do modelu A4. Zapewne dlatego trudno na pierwszy rzut oka dostrzec, że samochód ma aż 5137 mm długości i 1949 mm szerokości. Po zajęciu miejsca za kierownicą szczęśliwego właściciela przywita finezyjny design tablicy przyrządów. Co ważne, umieszczenie dużej liczby przycisków na desce rozdzielczej nie przekreśliło intuicyjności obsługi poszczególnych urządzeń: czytelność kokpitu jest wzorowa, a jakość wykończenia – najwyższa.
Do napędu A8 posłużył wysokoprężny silnik 4.2 TDI o mocy 350 KM, rozwijający gigantyczny moment obrotowy 800 Nm, dostępny od 1750 obr./min. Jednostka współpracuje z automatyczną, ośmiobiegową przekładnią Tiptronic. Oferowane obecnie A8 wyposażone są w system quattro, który w normalnych warunkach przekazuje 60 proc. momentu napędowego na oś tylną. W miarę zmieniających się warunków układ jest w stanie skierować do 80 proc. momentu na tylną oś lub do 60 proc. na przednią. Podczas ruszania wyczuwa się delikatne opóźnienie pracy skrzyni biegów, jednak już po chwili potężny turbodiesel budzi się do życia, katapultując wręcz A8. W trakcie jazdy z każdą prędkością we wnętrzu królują komfort i cisza. Nawet jeśli ten duży silnik ma jakąś turbodziurę, to automatyczna skrzynia tak utrzymuje jego obroty, by kierowca tego nie odczuł.
Przyjemność z jazdy flagowym modelem Audi potęgują precyzyjny układ kierowniczy i zaawansowane zawieszenie o zmiennej charakterystyce ustawień. Sprężystością zawieszenia, czułością układu kierowniczego, pracą skrzyni biegów i czułością pedału gazu steruje system Audi Drive Select. Kierowca może wybrać jeden z trybów pracy (od Comfort po Sport) lub ustawić charakterystykę według własnych upodobań.
Cennik A8 otwiera kwota 389 000 zł. Limuzyna z dieslem kosztuje 396 000 zł. Do podanych cen należy doliczyć 1140 zł opłaty za przygotowanie auta do wydania – czy to nie jest trochę... nieeleganckie?