Na zwiększenie szybkości od 60 do 100 km/h wystarczy zaledwie 4,1 s, a przyspieszenie od 80 do 120 km/h trwa zaledwie sekundę dłużej. Taka dynamika możliwa jest dzięki 450 Nm, których maksymalna wartość przypada już przy 1400 obr./min. Przy takich osiągach średnie spalanie na poziomie 9 l/100 km można uznać za korzystne. Napęd na wszystkie koła docenimy przede wszystkim podczas jazdy na oblodzonych nawierzchniach. W takich warunkach łatwiejsze jest nie tylko ruszanie, lecz także poruszanie się na wzniesieniach. Duży prześwit oraz osłony pod podwoziem ułatwiają pokonywanie wybojów. Pneumatyczne zawieszenie Allroada pozwala na zmianę prześwitu. Dzięki temu po włączeniu funkcji Allroad odległość podwozia od nawierzchni zwiększa się do 175 mm. Trzeba jednak mieć świadomość, że Allroad nie jest prawdziwą terenówką i w trudniejszym terenie sobie nie poradzi. Jazda z szybkością ponad 120 km/h powoduje, że nadwozie obniża się i A6 świetnie trzyma się drogi. Kierowcy ceniący wygodę wybiorą tryb Comfort.
Audi Allroad - Czy wyżej znaczy lepiej?
Dzięki mocnemu silnikowi A6 Allroad bez trudu osiąga "setkę" pomimo masy przekraczającej 2 tony. Także elastyczność okazuje się bardzo dobra.