Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Audi Q7 - Mniej Co2 ale więcej chromu i mocy

Audi Q7 - Mniej Co2 ale więcej chromu i mocy

Nawet bardzo dobry samochód można jeszcze ulepszyć. Z takiego założenia wyszli inżynierowie Audi, przystępując zaledwie po 3 latach od rynkowego debiutu modelu Q7 do jego face liftingu. Zewnętrzne zmiany są nieznaczne, trzeba się dobrze przyjrzeć, żeby je dostrzec. Pierwsze, co rzuca się w oczy, to diody LED w reflektorach i kierunkowskazach. Z przodu zauważymy także chromowane pionowe żeberka ogromnego grilla. Diody LED zastosowano też w lampach tylnych (światła dzienne, stopu i kierunkowskazy).

Audi Q7 - Mniej Co2 ale więcej chromu i mocy
Zobacz galerię (5)
Auto Świat
Audi Q7 - Mniej Co2 ale więcej chromu i mocy

Zmiany we wnętrzu objęły przede wszystkim deskę rozdzielczą – jest na niej teraz więcej chromu (panel otaczający ekran nawigacji). W opcji można zamówić także wykończenie deski skórą. Audi Q7 oferowane jest także w wersji 7-osobowej – foteliki trzeciego rzędu składają się w podłodze bagażnika. Ich użyteczność jest jednak ograniczona, gdyż mogą na nich podróżować osoby o wzroście do 160 cm, nadają się więc przede wszystkim do przewozu dzieci.

Tylna kanapa jest przesuwana, można w ten sposób regulować przestrzeń ładunkową. W wersjach luksusowych zamiast tylnej, 3-osobowej kanapy oferowane są dwa oddzielne fotele. Jeśli zamówi się do tego zestaw multimedialny, wnętrze Q7 może służyć do prowadzenia biznesowych prezentacji. Lista opcji jest niezwykle bogata, obejmuje m.in. supersprzęt audio Bang & Olufsen z 14 głośnikami oraz pneumatyczne zawieszenie z możliwością regulacji prześwitu w zakresie 145-240 mm. W nowym modelu silniki Diesla mniej palą, są mocniejsze, a jednocześnie bardziej ekologiczne. Nowością jest jednostka 3.0 TDI clean diesel, spełniająca normę Euro 6 (zacznie obowiązywać w 2014 r.).

Najtańsze Q7 z silnikiem 3.6 FSI/280 KM kosztuje 233,7 tys. zł, wersja 4.2 FSI/350 KM – 300 tys. zł. Q7 z silnikiem 3.0 TDI/240 KM kosztuje 235 tys. zł, a w wersji clean diesel – 248 tys. zł. Za topowe V12 TDI o mocy 500 KM zapłacimy 598 tys. zł.

Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków