0 TFSI dysponującą mocą 265 KM. Tak duża moc została uzyskana dzięki wtryskowi bezpośredniemu, turboładowaniu i intercoolerowi (chłodnicy powietrza). W stosunku do słabszej wersji silnika 2.0 TFSI 200 KM (znanej także z Golfa GTI) zastosowano nową, bardziej wydajną sprężarkę oraz zwiększono ciśnienie doładowania do wartości 1,2 bara. Blok silnika wykonano z aluminium, masa jednostki wynosi 152 kg. Silnik ma świetną charakterystykę, moment obrotowy (350 Nm) dostępny jest w przedziale 2500-5000 obr./min, co korzystnie wpływa na elastyczność turbodoładowanej jednostki. Duża moc rozwijana jest bardzo równomiernie Przyspieszenie do 100 km/h trwa zaledwie 5,7 s. Co ciekawe, mimo większej mocy i pojemności (poprzednio 1.8 T 225 KM) 2-litrowe TFSI spala zaledwie 9,1 l/100 km. Dzięki napędowi quattro potężna moc silnika w łagodny sposób przekazywana jest cztery na koła. Dobra trakcja auta to przede wszystkim zasługa dopracowanego zawieszenia. Obniżono je o 25 mm w stosunku do standardowego i utwardzono. Podwozie wykonane z elementów aluminiowych ma sportową charakterystykę, a jednocześnie pozostawia pasażerom sporą rezerwę komfortu. Podczas szybkiego pokonywania zakr'tów S3 ciężko wyprowadzić z równowagi, a nawet gdy się to kierowcy uda, z pomocą przyjdzie system ESP. Mimo że można go zdezaktywować przyciskiem na kokpicie, przy każdorazowym poślizgu natychmiast samoczynnie się uruchamia i wkracza do akcji. S3 to pojazd dość drogi. Na rynku niemieckim auto kosztuje ponad 35 tys. euro. W Polsce cena może być nieznacznie wyższa. Pewną rekompensatą będzie z pewnością dobre wyposażenie: komplet airbagów, klimatyzacja automatyczna, reflektory ksenonowe i wysokiej jakości sprzęt hi-fi firmy Bose z funkcją podłączenia iPoda. Opcjonalnie będzie można zamówić nawigację satelitarną, sportową kierownicę (spłaszczoną u dołu) oraz kubełkowe, skórzane fotele.
Audi S3 2.0 TFSI - Pełne temperamentu
Druga generacja sportowego kompaktu Audi pojawi się w salonach na początku października. Auto wyposażone będzie w benzynową jednostkę 2.