Czyżby auto doskonałe? Niekoniecznie, bo przez ten perfekcjonizm zatracono to, co zawsze cechowało „S-kę”, czyli narowistość. Nowe S4 nieco kulturalniej wyraża swoje emocje, choć nadal daje dużo radości z jazdy.Bez wątpienia duży udział w takim właśnie ukształtowaniu osobowości usportowionego A4 ma silnik. Audi zmieniło podejście konstrukcyjne i zamiast V8 mamy teraz V6, a biturbo zmieniono na doładowanie mechaniczne. Kompresor znalazł się w miejscu układu dolotowego między rozwidleniem cylindrów. Silnik ciągnie równo, ale subtelnie już od niskich obrotów, a moc wzrasta proporcjonalnie. Nie można tu mówić o żadnym opóźnieniu czy chwili zawahania. Zadyszka pojawia się dopiero po przekroczeniu momentu, w którym jednostka jest najbardziej efektywna. Następuje to w okolicach 5500 obr./min. Do dyspozycji mamy wówczas maksymalną moc 333 KM i niemal pełną wartość maksymalnego momentu. Później animusz S4 nieco słabnie. Według zapewnień producenta „setkę” osiągniemy w 5,1 s, od 80 do 120 km/h przyspieszymy w zaledwie 4,4 s, natomiast średnie spalanie powinno utrzymywać się na poziomie 9,7 l/100 km.Świetnie wypada układ przeniesienia napędu. Sześciobiegowa skrzynia manualna jest dobrze zestopniowana i działa precyzyjnie. Jednak jeśli ktoś rozważa zakup S4, ten powinien zainteresować się 7-biegowym „automatem” S tronic. To nic innego, jak 2-członowa przekładnia, w której każda część współpracuje z oddzielnym sprzęgłem. Jest bardzo szybka i superdokładna! Na pochwałę zasługuje też napęd 4x4, który wspomaga aktywny, sportowy dyferencjał tylnej osi. Samochód bardzo pewnie przejeżdża ciasne łuki i – co ciekawe – mimo że z założenia faworyzowana jest tylna oś (rozdział momentu przód/tył: 40/60 proc.), w ekstremalnych sytuacjach S4 delikatnie wyjeżdża przodem (podsterowność). Tak jest po prostu bezpieczniej. Zresztą jazda tym samochodem w ogóle nie męczy. Nawet gdy poruszamy się w sportowym trybie Dynamic (do wyboru jeszcze Comfort, Auto i Individual), S4 zachowuje się bardzo kulturalnie.Auto trafi do salonów wiosną przyszłego roku. Ceny nie są jeszcze znane. W Niemczech S4 w wersji sedan (oferowane jest także S4 kombi) ma kosztować 50 950 euro, co przy uwzględnieniu wszystkich zalet i dobrego wyposażenia trzeba uznać za atrakcyjną ofertę.
Audi S4 - Sportowiec zbyt ucywilizowany
Producent z Ingolstad wykonał kawał dobrej roboty! Zbudował niemal pozbawiony wad samochód. Nowe Audi S4 świetnie wygląda, ma mocny silnik i do tego fantastycznie jeździ.