- Nowe BMW serii 3 w wersji kombi jest większe i bardziej przestronne od poprzednika
- Topowy diesel 265 KM z xDrive to idealny napęd dla aktywnych osób
- W nowym BMW serii 3 bagażnik ma standardowo 500 l i innowacyjny system szyn przesuwnych
Aż trudno uwierzyć, że od debiutu pierwszej generacji BMW serii 3 Touring minęły już 32 lata. W tym czasie praktyczne kombi klasy średniej znalazło aż 1,7 mln właścicieli, w tym 0,5 mln aut to egzemplarze dotychczasowej generacji, produkowanej w latach 2012-19.
Najnowsza, szósta generacja BMW serii 3 jest o 76 mm dłuższa, 16 mm szersza i 8 mm wyższa od poprzedniej. Jeśli dodamy do tego większy o 41 mm rozstaw osi i szerszy rozstaw kół (przód/tył: 43/21 mm), to powinniśmy otrzymać duży przyrost przestrzeni we wnętrzu pojazdu. I faktycznie, z przodu każdy bez względu na wzrost znajdzie wygodną pozycję, z tyłu bez trudu zmieszczą się pasażerowie o wzroście ponad 180 cm. Co ciekawe, w bagażniku nie przybyło zbyt wiele dodatkowych litrów (standardowo o 5 l więcej niż w poprzedniku, po rozłożeniu foteli – 10 l), ale kufer oferujący 500-1510 l pozwoli bez trudu zabrać rodzinny wakacyjny bagaż. Trójdzielne oparcie ułatwi transport nart, automatycznie wysuwane gumy z szyn przesuwnych (zdjęcie poniżej) zabezpieczają pakunki przed przemieszczeniem. Przydadzą się także unoszona oddzielnie szyba w pokrywie bagażnika oraz elektrycznie składane oparcia kanapy.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoBMW 330d xDrive Touring – dynamiczna i oszczędna
BMW serii 3 z topowym dieslem 265 KM i napędem xDrive (w listopadzie dołączy także odmiana z napędem na tylną oś) wydaje się idealnym pojazdem do wakacyjnych podróży. 580 Nm momentu obrotowego, dostępnego już od 1750 obr./min, zapewni sprawne wyprzedzanie, a maksymalna prędkość 250 km/h pozwoli kierowcy zrealizować sportowe ambicje na niemieckiej autostradzie.
Z kolei stały napęd na obie osie zagwarantuje zimą bezpieczeństwo na zaśnieżonych górskich drogach. Co istotne, dobre osiągi modelu 330d Touring nie są wcale okupione wysokim zużyciem paliwa – średnie spalanie 6-cylindrowej doładowanej rzędowej „szóstki” nie przekroczyło 6 l/100 km.
Kierowców nie zawiedzie także prowadzenie nowej „trójki” kombi. Idealny międzyosiowy rozkład mas (50:50) oraz zawieszenie wyposażone w regulację (w tym nowy tryb Adaptive) gwarantują znakomitą przyczepność na szybko pokonywanych zakrętach i dobrą stabilność przy wysokich prędkościach. Ci, którzy mają benzynę we krwi, mogą zamówić utwardzone zawieszenie M, sportowy dyferencjał lub wzmocnione hamulce.
BMW 330d xDrive Touring – laserowe światła z zasięgiem do 600 m
Po zmroku – dzięki seryjnym LED-om nowej generacji – można liczyć na dobrą widoczność, a tym, którzy planują częste podróże nocą, proponujemy zakup opcjonalnych laserowych świateł. Nowe BMW serii 3 w wersji kombi można już zamówić (ceny od 171 200 zł), fizycznie auto trafi do salonów 28 września. W 2020 r. ofertę poszerzy hybryda plug-in 292 KM, mająca elektryczny zasięg do 66 km.
BMW 330d xDrive Touring to jest super: znakomite osiągi i niskie zużycie paliwa, więcej przestrzeni z tyłu.
BMW 330d xDrive Touring to nie wyszło: wirtualne zegary mają skromną grafikę.
BMW 330d xDrive Touring efekt WOW! Przeciwpoślizgowe szyny.
BMW 330d xDrive Touring kto to kupi? Kombi 330d xDrive to propozycja dla aktywnych, którzy robią duże roczne przebiegi.
BMW 330d xDrive Touring – moim zdaniem
Zmiany są dokładnie takie, jakich oczekiwali klienci. Większe nadwozie pozwoliło wygospodarować więcej przestrzeni dla pasażerów z tyłu, a bagażnik – choć nie zwiększono znacząco jego pojemności – stał się bardziej funkcjonalny. Cieszy także większa liczba systemów bezpieczeństwa, mniej zadowoleni jesteśmy z digitalizacji zegarów.
BMW 330d xDrive Touring - dane techniczne
Silnik | t.diesel R6/24 |
Pojemność | 2993 cm3 |
Moc | 265 KM przy 4000 obr./min |
Mom. obrotowy | 580 Nm przy 1750-2750 obr./min |
Napęd | na cztery koła/skrzynia aut. 8 |
Dł./szer./wys. | 4709/1827/1445 mm |
Poj. bagażnika | 500-1510 l |
Śr. spalanie | 5,4 l/100 km |
0-100 km/h | 5,4 s |
V maks. | 250 km/h |
Cena | 247 900 zł |
Galeria zdjęć
Przednia część Touringa (do słupka B) jest taka sama, jak w limuzynie.
Ceny „trójki” kombi rozpoczynają się od 171 200 zł. Testowany egzemplarz 330d xDrive Touring kosztuje od 247 900 zł.
Sześciocylindrowy doładowany diesel jest znakomicie wyciszony. Doskonale spisuje się podczas dynamicznej jazdy autostradą.
Gruba kierownica M wygląda efektownie, ale jej skóra w kontakcie z dłonią nieprzyjemnie szeleści.
Rozbudowany head up display imponuje możliwościami. Jest doskonale czytelny.
Zegary nie zachwycają czytelnością i mają skromne możliwości zmiany grafiki. Centralnie umieszczona kamera śledzi wzrok kierowcy.
Nowy tryb Adaptive dostosowuje się do stylu jazdy kierowcy.
Ergonomiczne miejsca pracy kierowcy.
Większy o 41 mm rozstaw osi korzystnie wpłynął na przyrost przestrzeni zwłaszcza z tyłu.
Kufer nowej „trójki” kombi oferuje standardowo 500 l, a po złożeniu siedzeń do dyspozycji mamy 1510 l.
Po zamknięciu pokrywy guma wysuwa się z szyn i blokuje bagaż przed przemieszczeniem.
Elektryczne zwalnianie oparć kanapy – w opcji.
Dostęp do bagażnika (500 l; o 5 l większy niż w poprzedniku) jest możliwy dzięki elektrycznie unoszonej pokrywie lub uchylanej szybie.
„Trójka” kombi z 265-konnym dieslem gwarantuje znakomite osiągi (0-100 km/h: 5,4 s) oraz niskie spalanie (5,4 l/100 km).