Cactus

Citroen C4 Cactus
Citroen C4 Cactus

Po bokach nowego Citroena znajdziemy ciekawostkę: zderzaki Airbump, które po raz pierwszy znajdą zastosowanie właśnie w tym samochodzie. Gadżet zapobiega uszkodzeniom w razie przypadkowego uderzenia. Funkcja idealna dla robiących zakupy w centrach handlowych: wózek z zakupami przestaje być już zagrożeniem dla naszego auta. W bok Cactusa można ze sporą siłą uderzyć drzwiami innego samochodu i… nie będzie śladu – sprawdziliśmy! Airbump naprawdę działają!

Citroen C4 Cactus
Citroen C4 Cactus

Kolejną ciekawostką jest Magic Wash dla tych, którzy narzekają na zbyt małą widoczność podczas spryskiwania przedniej szyby. Wycieraczki są wyposażone w drobne spryskiwacze, które uwalniają małą ilość płynu, dzięki czemu nie pokrywa on całej szyby.

Budżetowy? Nie do końca

Przenosząc się do wnętrza, dostrzegamy bardzo minimalistyczną, aczkolwiek atrakcyjna stylistykę. Znajdziemy tam tylko wyświetlacz na wprost kierowcy pokazujący prędkość oraz 7-calowy ekran dotykowy. To właśnie z jego pomocą możemy sterować nawigacją, radiem, klimatyzacją oraz sprawdzić dane samochodu. Citroen postarał się o przyjemne wykończenie, które wcale nie wskazuje na to, że ma to być model budżetowy. Miły dla oka i dotyku jest zwłaszcza materiał na podłokietniku oraz desce rozdzielczej. Ciekawie prezentują się również uchwyty drzwi, które przypominają rączkę walizki.

Citroen C4 Cactus
Citroen C4 Cactus

C4 Cactus jest przestronny, a pozycja w fotelu komfortowa. Wspomniany wcześniej minimalistyczny klimat wpływa też na wygodę i nawet większe osoby będą mogły spokojnie prowadzić samochód, gdyż konsola centralna jest wąska i nie blokuje ruchów.

Dla lubiących stylistykę retro model może zostać wyposażony fotele wyglądające jak pojedyncza kanapa, ale dostępne są również bardziej tradycyjne oddzielone siedzenia. Model posiada uchylane tylne okna oraz panoramiczny, przyciemniany dach. Producent zadbał też o dobre wyciszenie wnętrza, także przyjemnie jedzie się nawet przy większej prędkości

Samochód mierzy 4,16 m długości oraz 1,73 m szerokości i 1,48 m, a rozstaw osi wynosi 2,60 m. Kompakt dysponuje bagażnikiem o pojemności 358 litrów. Przestrzeń można oczywiście powiększyć składając tylne fotele, ale niestety nie da się zrobić tego zupełnie na płasko, tylna kanapa pozostaje pod kątem. W modelu przydałoby się również wygodniejsze jej składanie. W C4 Cactus możemy zrobić to za pomocą przycisku, ale jeśli model ma służyć do pakowania zakupów, to dla zajętych rąk, łatwiejsze byłoby składanie poprzez pociągnięci taśmy, jak jest np. w najnowszej C1-ce.

Citroen C4 Cactus
Citroen C4 Cactus

W stosunku do C4 producent ograniczył masę o 200 kg. Samochód waży w efekcie 965 kg. Mieliśmy okazję przejechać się różnymi wersjami samochodu. Jeden z nich był napędzany 3-cylindrowym silnikiem Pure Tech o pojemności 1,2 litra generującym 110 KM mocy i dysponujący systemem Start&Stop. Jednostka jest połączona z 5 biegową, manualną skrzynią biegów. Model radził sobie bardzo dobrze zarówno w mieście, jak i poza nim. Na trasie, komputer pokazywał spalanie na pozimie 3,5 l/100 km.

Podróż wariantem ze zautomatyzowaną skrzynią biegów ETG raczej nie jest dla nerwowych osób. Zmiana biegów przebiegała bardzo ślamazarnie i jeśli ktoś chce mieć autko, które szybko reaguje, lepiej z tą przekładnią nie ryzykować. W ofercie znajdzie się również wersje 75 oraz 82-konne tego silnika oraz diesel e-HDI o mocy 92 KM.

Citroen C4 Cactus
Citroen C4 Cactus

Dokładne polskie ceny na razie nie są znane, ale wariant podstawowy samochodu ma kosztować ok. 50 tys. zł. Jeśli cena nie przekroczy tej "magicznej" granicy, to atrakcyjny kompakt może stać się hitem salonów Citroena oraz częstym obrazem polskich dróg.