W ofercie Chevroleta Cruze zastąpi model Lacetti, który dostępny będzie jeszcze tylko przez kilka miesięcy. W porównaniu z poprzednikiem jest pod każdym względem lepszy. Chevrolet Cruze powstał na nowej platformie Delta II, którą zaprojektowano z myślą o czwartej generacji Opla Astry. Słowa uznania należą się międzynarodowemu zespołowi projektantów, którzy nadali stylistyce modelu bardzo wyrazisty charakter. Uwagę zwraca masywny przód z potężnym grillem (ten element będzie wyróżniał kolejne generacje Chevroletów) i łukowata linia dachu, mająca przywoływać skojarzenia ze sportowymi coupé. Mocnym akcentem są wystające nadkola i oferowane standardowo w wersji LT 17-calowe alufelgi.
Chevrolet Cruze ma prawie 4,6 m długości, dzięki czemu jego wnętrze jest przestronne. Zarówno z przodu, jak i na tylnej kanapie pasażerowie mają sporo swobody ruchu, a zajęcie optymalnej pozycji prowadzącemu ułatwia wielopłaszczyznowa regulacja fotela i dwukierunkowa kierownicy. Przednie siedzenia są wygodne, a dzięki wyprofilowaniu zapewniają dobre trzymanie boczne.
Deska rozdzielcza Chevroleta Cruze'a ma ciekawą stylistykę i jest czytelna. Rozbudowana konsola środkowa przypomina elementami stylistyki kokpit większego Opla Insignii. Zwieńczona jest dużym wyświetlaczem, na którym pokazywane są dane z systemu audio, temperatura zewnętrzna oraz ustawienia automatycznej klimatyzacji. Sportowy akcent stanowią okrągłe zegary i metalizowane wstawki w desce rozdzielczej. Zastrzeżeń nie budzi jakość materiałów wykończeniowych.
Schowki i kieszenie w kabinie ułatwiają rozmieszczenie drobiazgów. Bagażnik Cruze'a ma pojemność 450 l i można go powiększać przez rozkładanie dzielonej tylnej kanapy. Drobną wadą jest brak uchwytów do zamykania klapy bagażnika oraz to, że zawiasy wchodzą do przestrzeni ładunkowej.Benzynowy silnik Chevroleta Cruze’a ma moc 141 KM, co zapewnia dobre osiągi, ale pod warunkiem utrzymywania wysokich obrotów. Powyżej 4000 obr./min we wnętrzu robi się niestety głośno, ale podczas normalnej jazdy wyciszenie nie budzi zastrzeżeń. Nowa 6-biegowa przekładnia automatyczna Hydra-Matic płynnie zmienia przełożenia. Do jej pracy nie ma większych zastrzeżeń, z wyjątkiem opóźnionej reakcji na kickdown.
Spalanie umiarkowane. O ile na trasie komputer pokładowy wskazywał średnio 7-8 l/100 km, o tyle w mieście apetyt wzrastał do ponad 12 l.Wzorowa ocena należy się układowi jezdnemu. Sprężyste zawieszenie doskonale radzi sobie z nierównościami, zapewnia dużą stabilność i pozwala na dynamiczne pokonywanie zakrętów. Chevrolet Cruze prowadzi się pewnie i tylko czasami wykazuje tendencje do podsterowności, szybko niwelowane przez seryjny (w wersji LT) ESP.
Podsumowanie
Chevrolet Cruze jest bardzo udanym samochodem. W gamie Chevroleta to bardzo ważny model, który ma wzmocnić wizerunek borykającej się z kryzysem marki. Nie zaskakuje co prawda nowatorskimi rozwiązaniami, ale niczego mu też nie brakuje. To nowoczesny kompaktowy sedan, który dostarcza sporo satysfakcji z jazdy i ma nietuzinkową, wyróżniającą się stylistykę. Najtańsza wersja z silnikiem 1,6 l kosztuje niespełna 50 tys. zł.