- Miejski Citroen C3 oferuje wysoki komfort jazdy, ale prowadzenie jest zaledwie przeciętne
- Bagażnik Citroena C3 ma imponującą pojemność 300 l
- Wydając ponad 66 000 zł, otrzymamy auto nie tylko z dynamicznym i oszczędnym silnikiem, lecz także dobrze wyposażone
Ceny Citroena C3 rozpoczynają się od 39 900 zł. Tyle zapłacimy za bazową wersję Live z trzycylindrowym wolnossącym benzyniakiem. Choć koszt zakupu wydaje się niski, to jednak mało kto wybierze właśnie ten wariant, gdyż jest on pozbawiony seryjnej klimatyzacji, a w dodatku nie ma dwubarwnego nadwozia ani paneli Airbump – elementów, które wyróżniają Citroena C3 wśród rywali. W testowanym przez nas egzemplarzu wspomniane elementy są seryjne (topowa wersja Shine), ale jego cena wynosi aż 66 340 zł. Cenę winduje przede wszystkim napęd – 1,6-litrowy turbodiesel o mocy 99 KM.
Citroen C3 1.6 BlueHDi - oszczędny, ale i kosztowny
Nie odkryjemy Ameryki stwierdzeniem, że zakup diesla ma sens tylko przy dużych rocznych przebiegach, a żeby je wykonać, trzeba podróżować głównie w trasie. Dla kogo więc przewidziano taki wariant silnikowy w typowo miejskim aucie?
Na to pytanie trudno odpowiedzieć. Citroen C3 1.6 BlueHDi 100 nie będzie na pewno kupowany przez floty. Także klienci indywidualni poszukujący auta do miasta ze względu na cenę ominą je szerokim łukiem. Może to dobra opcja dla singli, którzy dużo podróżują i szukają oryginalnego pojazdu?
Dość teoretyzowania. Ci, którzy wybiorą Citrena C3 z najmocniejszym dieslem, nie będą zawiedzeni. Przede wszystkim silnik dzięki wysokiej mocy (99 KM) i sporemu momentowi obrotowemu (254 Nm) zapewni autu znakomitą dynamikę. Przyda się ona nie tylko w trasie do sprawnego wyprzedzania i szybkiej jazdy autostradą, lecz także do płynnego poruszania się w mieście. Co istotne, za częste wciskanie gazu do oporu kierowca nie jest karany wysokim apetytem na paliwo, gdyż jednostka średnio spala ok. 5 l/100 km. Realnie będziemy więc tankować co ok. 850 km. Co kilkanaście tysięcy kilometrów trzeba też uzupełnić 17-litrowy zbiornik z płynem AdBlue (ok. 15 zł/litr), który przyczynia się do ochrony środowiska.
Wydając ponad 66 000 zł, otrzymamy auto nie tylko z dynamicznym i oszczędnym silnikiem, lecz także dobrze wyposażone. Oprócz wspomnianych Airbumpów czy dwukolorowego nadwozia w wersji Shine znajdziemy mnóstwo seryjnych dodatków, które sprawią, że nasz Citroen C3 będzie wyjątkowy w gąszczu nudnych aut miejskich. Trochę dziwi nas to, że mimo tak wysokiej kwoty trzeba jeszcze dopłacić 2000 zł za pakiet Bezpieczeństwa.
Citroen C3 1.6 BlueHDi - oryginalny i komfortowy
Komfort resorowania w Citroenie C3 jest na wysokim poziomie. Także większych uwag nie zgłaszamy wobec prowadzenia, choć kierowcy lubiący ostrzej pojechać po zakrętach nie będą zadowoleni z precyzji układu kierowniczego. Mimo że z przodu kabiny jest wygodnie, a 300-litrowy kufer pomieści sporo bagaży, to jednak ilość miejsca w drugim rzędzie siedzeń jest dla dorosłych zdecydowanie za mała.
Citroen C3 1.6 BlueHDi - to nam się podoba
Dobre osiągi, niskie spalanie, komfort, stylistyka, duże możliwości personalizacji, wygodne fotele, systemy bezpieczeństwa.
Citroen C3 1.6 BlueHDi - to nam się nie podoba
Koszty zakupu, ciasna tylna kanapa, wysoki próg załadunku, mało precyzyjne prowadzenie, obsługa klimatyzacji przez ekran.
Citroen C3 1.6 BlueHDi - nasza opinia
Na Citroena C3 przyjemnie się patrzy, wygodnie się nim jeździ, a w testowanej wersji nawet niedrogo podróżuje. Ale żeby było przyjemnie i tanio, trzeba najpierw sporo zapłacić. W przypadku auta miejskiego (Citroën nie jest marką premium) wydatek 77 200 zł to gruba przesada. Co innego, gdyby pod maską był 200-konny motor, a podwozie oferowało wzorowe prowadzenie...