- Zmodernizowane auto łatwo rozpoznacie po inaczej rozmieszczonych Airbumpach
- Konstruktorzy stawiają na komfort – opracowali nowe zawieszenie i fotele
- Pod maską silniki 1.2 PureTech lub 1.6 Diesel
Komfort jazdy to jeden z najważniejszych elementów przyświecających konstruktorom zajmującym się nowym C4 Cactusem. W samochodzie nie brakuje innowacyjnych rozwiązań – trzeba do nich przede wszystkim zaliczyć fotele o nowoczesnej konstrukcji oraz dość proste, ale skuteczne w działaniu zawieszenie (z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi).
Citroen C4 Cactus - nowoczesne wyposażenie
C4 Cactus oferuje szerokie możliwości personalizacji wyglądu – poza 9 kolorami nadwozia można zamówić zewnętrzne dodatki kolorystyczne oraz 4 pakiety zapewniające możliwość dopasowania stylistyki do upodobań. Poza szerokim wyborem wyposażenia seryjnego (trzy poziomy) przewidziano sporą listę opcji – od panoramicznego dachu po automatyczną klimatyzację.
Nowe auto ma nie tylko zmodernizowane fotele, zadbano też o systemy wspomagające kierowcę i zwiększające bezpieczeństwo, np. automatyczne hamowanie awaryjne, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości, monitorowania pasa ruchu i kontroli martwego pola. W trudniejszych warunkach pomóc ma opcjonalny system Grip Control, zawierający specjalne ustawienia systemu kontroli trakcji i wykorzystujący opony Mud & Snow.
Citroen C4 Cactus Live - od 52 990 zł
W podstawowej wersji znajdziecie: poduszki powietrzne przednie, boczne, kurtynowe i sufitową dla pasażera, tempomat, centralny zamek, elektryczne wspomaganie i dwupłaszczyznową regulację kierownicy, światła dzienne oraz tylne LED, elektr. regulowane lusterka, manualną klimatyzację, 7-calowy ekran dotykowy, audio z 4 głośnikami i Bluetoothem, podstawową tapicerkę. W opcji: reflektory przeciwmgłowe z doświetlaniem zakrętów (800 zł), koło zapasowe (500 zł), lakiery metalizowane i specjalne (1100-2400 zł).
Wersja Live dostępna jest z silnikami: 1.2 PureTech 82/110 oraz 1.6 BlueHDi 100
Citroen C4 Cactus Feel - od 55 990 zł
Środkowa wersja wyposażeniowa zawiera: skórzane wykończenie kierownicy, dzieloną kanapę, reflektory przeciwmgłowe z doświetlaniem zakrętów, audio Arkamys z 6 głośnikami, czujniki cofania. W opcji: Grip Control (4620 zł), podgrzewane fotele (800 zł), dach panoramiczny (2400 zł), przyciemniane szyby (800 zł), relingi (1100 zł), Pakiet Aut. (klimatyzacja aut., światła i wycieraczki – 1900 zł), audio z nawigacją (3900 zł), kamera cofania (1100 zł), alufelgi, lakiery, pakiety kolorystyczne (1100 zł), tapicerki.
Wersja Feel dostępna jest z silnikami: 1.2 PureTech 82/110/110 aut./130 i 1.6 BlueHDi 100
Citroen C4 Cactus Shine - od 70 490 zł
Najbogatsza odmiana dodaje: regulację wysokości fotela pasażera, ciemne szyby, elektr. składane lusterka, aut. klimatyzację, światła i wycieraczki, system Mirror Screen, system dźwięku przestrzennego Arkamys, nawigację, przednie i tylne czujniki parkingowe, aluminiowe felgi, pakiet kolorystyczny. W opcji: Grip Control (4620 zł), podgrzewane fotele (800 zł), dach panoramiczny (2400 zł), relingi (1100 zł), kamera cofania (1100 zł), lakiery, tapicerki, systemy bezpieczeństwa (np. martwego pola), system bezkluczykowy (1710 zł).
Wersja Shine dostępna jest z silnikami: 1.2 PureTech 110/110 aut./130 oraz 1.6 BlueHDi 100
Citroen C4 Cactus - dostępne tapicerki:
Citroen C4 Cactus - gama lakierów:
Citroen C4 Cactus - oferowane alufelgi:
Citroen C4 Cactus - opcjonalne pakiety kolorystyczne:
Citroen C4 Cactus - funkcjonalny kokpit
Wnętrze kompaktowego Citroëna doskonale harmonizuje z ideą całego samochodu – jest lekkie, stosunkowo proste, ale funkcjonalne i praktyczne. Światową premierę w zmodernizowanej wersji samochodu mają fotele nazwane „Advanced Comfort” (patrz w galerii). Są obszerne, inspirowane światem mebli. Innowacyjna tapicerka, łącząca bardzo wytrzymałą piankę umieszczoną w głębi ze specjalnie uformowaną gęstą pianką na wierzchu, jest miękka i jednocześnie zapewnia stabilną pozycję ciała. To rozwiązanie przekłada się na niespotykany komfort jazdy zarówno podczas krótkich przejazdów, jak i na długich trasach.
Warto dokładnie zapoznać się z listą wyposażenia, żeby nie pominąć oczekiwanych elementów. Już bazowa odmiana zapewnia sporo atrakcyjnych dodatków (ma m.in. dwupłaszczyznową regulację kierownicy, komplet poduszek powietrznych, z sufitową dla pasażera), ale jeszcze więcej oferuje pośredni wariant Feel (polecany przez nas zakup!), w którym znajdziecie dodatkowo m.in. skórzaną kierownicę, dzieloną kanapę czy nieco lepszy system audio. Standardem we wszystkich autach są elektrycznie sterowane przednie szyby, tylne są uchylane – to znak rozpoznawczy C4 Cactusa.
Citroen C4 Cactus - technika:
Francuska marka dba o komfort i precyzję prowadzenia. Nowością jest system Progressive Hydraulic Cushions. Przy znacznych sprężeniach i rozprężeniach hydrauliczne ograniczniki w progresywny sposób spowalniają reakcję zawieszenia, zapobiegając gwałtownemu szarpnięciu w końcowej fazie skoku i unikając dobicia. Przy łagodnych sprężeniach i rozprężeniach ograniczniki wywołują efekt „latającego dywanu”, zwiększając skok zawieszenia i skutecznie absorbując nierówności.
Citroen C4 Cactus - historia modelu:
Pokazany w 2013 r. samochód był zupełną nowością – należy sklasyfikować go jako miejskiego crossovera łączącego segmenty B i C (zbudowany na tej samej płycie podłogowej, co modele C3 oraz DS 3). Auto jest produkowane w hiszpańskiej fabryce koncernu PSA. Choć wygląd samochodu może sugerować aspiracje do klasy SUV, C4 Cactus w żadnej wersji nie miało napędu 4x4. Charakterystyczną cechą modelu są poduszki umieszczone na bokach nadwozia, dzięki uproszczonej konstrukcji udało się zachować niską masę własną auta. Pod maską przedliftingowego samochodu znajdziecie podobne silniki jak w obecnie oferowanym wariancie, ale w nieco słabszych wersjach: 1.2 PureTech: 75 (niektóre rynki), 82 i 110 KM; 1.6 HDi: 92 i 99 KM).
Citroen C4 Cactus - gwarancja i serwis:
Zmodernizowany Cactus, podobnie jak inne Citroëny, jest objęty dwuletnią gwarancją podstawową bez limitu kilometrów. Powłoka lakiernicza jest chroniona przez 3 lata, zaś na perforację nadwozia nabywca otrzymuje 12-letnią ochronę. W trakcie trwania gwarancji nabywca korzysta też z bezpłatnych usług assistance. W opcji można przedłużyć ochronę gwarancyjną oraz wykupić pakiet przeglądów.
Citroën oferuje również usługę Connect Box – system odpowiadający za nawiązywanie połączeń alarmowych i geolokalizację auta. W razie wypadku lub sytuacji wymagającej wezwania pomocy system nawiązuje połączenie alarmowe. W zależności od okoliczności następuje to automatycznie lub przez naciśnięcie przycisku „SOS”. Serwis jest dostępny non stop i nie wymaga subskrypcji. To również wygodny i prosty sposób kontaktu z assistance – wystarczy przytrzymać przycisk z logo marki.
Citroen C4 Cactus - naszym zdaniem:
Paleta wersji silnikowych i wyposażeniowych Cactusa okazuje się wystarczająco szeroka. Podstawowy wariant za 52 990 zł ma klimatyzację, a 82-konny silnik pozwala na sprawną jazdę. Kto liczy na lepszą dynamikę, sięgnie po 110- lub 130-konne benzyniaki, najmniej spali diesel. Podstawowa wersja Live ma ograniczone możliwości doposażenia, nasz wybór to Feel z silnikiem 1.2 PureTech 110 i manualną skrzynią – za rozsądne 61 990 zł mamy zrywne, oszczędne auto z niezłym wyposażeniem. Kto dużo jeździ, powinien rozważyć zakup diesla.
Nieduży, ale komfortowy – samochód ma trafiać w gusta klientów ceniących przede wszystkim wygodę i ciekawy design. Silniki oszczędnie obchodzą się z paliwem.
Ekran przed kierowcą przekazuje podstawowe informacje dotyczące jazdy, duży monitor na środku umożliwia sterowanie audio, wentylacją, telefonem itp.
Siedmiocalowy ekran dotykowy to seria, oferta obejmuje liczne multimedia.
Ciekawe detale we wnętrzu: pokrywa schowka nawiązuje do dawnych walizek, „pasek” do zamykania drzwi.
Fotele „Advanced Comfort” to standard w pakietach kolorystycznych Metropolitan Red, Wild Grey oraz Hype Red.
Pod półką bagażnik oferuje 348 l, po złożeniu – 1170 l. Tylko w podstawowej wersji kanapa jest niedzielona. Warto dopłacić 500 zł i zamienić zestaw naprawczy na koło zapasowe.
Grill nawiązuje do innych modeli francuskiego producenta, przed liftingiem logo umieszczone było na zderzaku.
Benzynowe silniki to seria PureTech. Podstawowy wariant (wolnossący, wtrysk pośredni) ma 82 KM, mocniejsze – z turbo i wtryskiem bezpośrednim – 110 lub 131 KM.
Oferowane jest tylko pięciodrzwiowe nadwozie, ale producent daje duże możliwości wyboru wersji - przygotowano 9 kolorów lakieru, 4 zewnętrzne pakiety kolorystyczne, 5 tonacji wnętrza, 4 wesje silnikowe, 3 poziomy wyposażenia oaz liczne opcje.